Jacko
Jacko Meijaard Admin
Geplaatst op 08-10-2018

1 jaar geleden begon het avontuur...

Hoi allemaal, 

Op 4 oktober 2017 heb ik de videocursus van Jacko gekocht en ben ik direct aan de slag gegaan. Op 6 oktober had ik via Marketheme mijn eerste website online staan: https://improvefitness.nl/ Inmiddels ben ik dus 1 jaar online bezig.

Op dit moment staan er 66 berichten op de webiste. Deze berichten zijn goed voor ongeveer 80.000 woorden (!). Ik plaats minimaal elke week 1 artikel van 1000+ woorden, en soms 2 artikelen. 

Op dit moment heb ik 21 verkopen gedraaid op de website, welke mij 231 euro hebben opgeleverd. De laatste verkoop is van 2 september 2018. Natuurlijk is dit niet het enige wat de website mij opgeleverd heeft. Dankzij de videocursus van Jacko heb ik veel geleerd over internet marketing, en mede dankzij die kennis heb ik op vrijwillige basis een website kunnen maken voor een lokaal evenement. 

Echter waren mijn verwachtingen hoger m.b.t. de financiële opbrengsten van mijn website. Nu heb ik geen plannen om te stoppen met mijn website, maar het is wel lastig om gemotiveerd te blijven als je verhalen leest dat 500 euro per maand binnen 1 jaar mogelijk moet zijn. De omzet van afgelopen maand (september) met de website is 27 euro. 

Graag zou ik advies ontvangen wat ik kan verbeteren om de maandelijkse inkomsten te verhogen van mijn website. Is de content niet goed? Zijn de onderwerpen verkeerd gekozen? Past de content niet goed bij elkaar? Etc. etc. 

Ik hoor het graag!

Reacties (25)
  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 08-10-2018

    Hoi allemaal, 

    Op 4 oktober 2017 heb ik de videocursus van Jacko gekocht en ben ik direct aan de slag gegaan. Op 6 oktober had ik via Marketheme mijn eerste website online staan: https://improvefitness.nl/ Inmiddels ben ik dus 1 jaar online bezig.

    Op dit moment staan er 66 berichten op de webiste. Deze berichten zijn goed voor ongeveer 80.000 woorden (!). Ik plaats minimaal elke week 1 artikel van 1000+ woorden, en soms 2 artikelen. 

    Op dit moment heb ik 21 verkopen gedraaid op de website, welke mij 231 euro hebben opgeleverd. De laatste verkoop is van 2 september 2018. Natuurlijk is dit niet het enige wat de website mij opgeleverd heeft. Dankzij de videocursus van Jacko heb ik veel geleerd over internet marketing, en mede dankzij die kennis heb ik op vrijwillige basis een website kunnen maken voor een lokaal evenement. 

    Echter waren mijn verwachtingen hoger m.b.t. de financiële opbrengsten van mijn website. Nu heb ik geen plannen om te stoppen met mijn website, maar het is wel lastig om gemotiveerd te blijven als je verhalen leest dat 500 euro per maand binnen 1 jaar mogelijk moet zijn. De omzet van afgelopen maand (september) met de website is 27 euro. 

    Graag zou ik advies ontvangen wat ik kan verbeteren om de maandelijkse inkomsten te verhogen van mijn website. Is de content niet goed? Zijn de onderwerpen verkeerd gekozen? Past de content niet goed bij elkaar? Etc. etc. 

    Ik hoor het graag!

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 08-10-2018

    Hoeveel bezoekers heb je ongeveer? Kun je daar iets over vertellen?

  • Jan
    Jan M
    Gereageerd op 08-10-2018

    Dat is wel magertjes inderdaad. Hoeveel top 10 posities heb je? Dat is natuurlijk eigenlijk waar het allemaal om draait op lange termijn. Dat gaat voor alle bezoekers zorgen en voor meer verkopen. 

  • Bas
    Bas Vd
    Gereageerd op 08-10-2018

    Inderdaad wat meer info zou kunnen helpen.

    Maar ja kan ook zelf op onderzoek gaan als je niet alles wilt delen.

    Wat verdien je gemiddeld per bezoeker?

    Welke pagina's hebben de meeste bezoekers? En  hoe monetize je deze?

    Met welke pagina's verdien je momenteel het meeste? En hoe zou je de traffic kunnen verhogen naar deze money pages?

    Waarom werken deze pagina's beter dan andere?

    Ik neem aan dat dit 1 van jouw money pages zou moeten zijn:

    https://improvefitness.nl/sterk-gespierd-review/

    Maar geloof niet dat deze je veel gaat opleveren. Waarom?

    Moest zelf flink zoeken om de CTA te vinden. Die volgens maar 1x op de pagina staat. Zou deze ook laten openen in nieuw venster anders is je bezoeker weg.

    Maar je mist duidelijk kansen om je gebruiker door te laten klikken naar het product.

    Verder link je daar naar https://improvefitness.nl/sterk-gespierd-download/ buiten dat ik snap je wilt ranken op deze term zie ik er niet zoveel meer waarde in het linken naar dit artikel. Om vervolgens in dit artikel ook weer terug te linken naar je review pagina.

    Heb nu maar 1 pagina bekeken, maar het grootste probleem is het ontbreken van duidelijke CTA naar het product. Zie er 1 waar ik zelf niet snel op zou klikken. Probeer eens met tekst links te werken. 

    Je tekst link Sterk en gespierd download, zou ik verwachten dat ik daar het product kan downloaden. Maar nee, krijg heel artikel waar ik (persoonlijk) niet op zit te wachten. Dus zou persoonlijk dan weg gaan.

    Ik heb de tekst verder niet gelezen, maar dit is imo het grootste probleem met die 2 pagina's.

    Dan zie ik nog pagina's als dit: https://improvefitness.nl/slank-door-de-overgang-inloggen/

    Tja, de meeste mensen die willen inloggen zijn al lid dus zal ook lastig converteren zijn.

    Zou zelf zulke content niet maken, maar ben wel benieuwd of het voor jou werkt. Want kan verwachten het op zich wel makkelijk te ranken is. Maar mist een beetje het doel als je wat wilt verkopen.

    https://improvefitness.nl/slank-door-de-overgang/

    Zelfde hier, best wel zoeken om te zien waar ik het kan kopen. Ben daarbij ook geen fan van zulke blokken (waar je nu voor de sale probeert te gaan). Gewone tekstlinks werken over het algemeen een stuk beter en zijn nergens te vinden.

  • Mark
    Mark de Vries
    Gereageerd op 08-10-2018

    BOOM! ? Value bomb!

  • Jeroen
    Jeroen Santing
    Gereageerd op 08-10-2018

    Je doet het niet slecht hoor :-)

    2018_10_08_18_06_26_improvefitness.nl_Organic_Search_Positions.jpg
  • Klaas
    Klaas Koopman
    Gereageerd op 08-10-2018

    Ik wil hier best wat dieper op ingaan, maar dan wil ik graag horen hoeveel unieke bezoekers jouw website momenteel heeft en wat jouw money pages zouden moeten zijn. Met dusdanig veel content, zou je flink wat posities moeten kunnen behalen en daarmee inkomsten kunnen vergaren.

  • Bas
    Bas Vd
    Gereageerd op 08-10-2018

    62 bezoekers op 80.000 woorden is imo niet goed ;) zacht uitgedrukt

  • Piet Hein
    Piet Hein Bouwkamp
    Gereageerd op 08-10-2018

    Dit lijkt me een vette 'case' om te verbeteren en je spierballen te laten zien @klaaskoopman​ ;)

    Heb ook nog wel zo'n website lopen met ongeveer dezelfde getallen...

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 08-10-2018

    Het aantal bezoekers is momenteel ongeveer 80 per week en 300 per maand. Van deze aantallen is 96% een nieuwe bezoeker.

    Op de 1e foto onder dit bericht is de top 10 best presterende artikelen te zien van de afgelopen 7 dagen. Het nummer 1 artikel, vetpercentage meten, is al een lange tijd het best presterende artikel. Toen ik het schreef was het niet bedoeld om er echt verkopen mee te draaien, maar puur als artikel wat mensen op de website brengt zodat ze vervolgens verder gestuurd worden naar de review artikelen. Toen ik zag dat dit artikel zo goed presteerde heb ik een CTA box onder gezet om wellicht verkopen te realiseren.

    Op de andere foto is te zien de verdeling van waar de bezoekers vandaan komen. De aantallen zijn genomen van 1 januari 2018 tot vandaag.

    Wat mijn money pages moeten zijn, zijn vooral de review pagina's. In het bijzonder:

    - https://improvefitness.nl/gespierde-god-review/ met ruim 3400 woorden

    - https://improvefitness.nl/fit-methode/ met ruim 4700 woorden

    - https://improvefitness.nl/droog-trainen-protocol-vrouwen/ met ruim 2700 woorden

    - https://improvefitness.nl/sterk-gespierd-review/ met ruim 2400 woorden.

    Schermafbeelding 2018-10-08 om 20.19.14.png Schermafbeelding 2018-10-08 om 20.22.41.png
  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 08-10-2018

    @basvandijk Geweldig dat je er zoveel aandacht aan besteedt hebt. 

    Om je vragen te beantwoorden:

    Wat verdien je gemiddeld per bezoeker? in 1 jaar tijd heb ik 3024 bezoekers gehad. Met de 231 euro die ik in die tijd verdient heb zou ik zeggen 7,6 eurocent per bezoeker (3024/231 = 0,0763). Of is dat niet wat je bedoeld? 

    Welke pagina's hebben de meeste bezoekers? En hoe monetize je deze? Zie mijn recente reactie met mijn top 10 pagina's van de afgelopen 7 dagen.

    Met welke pagina's verdien je momenteel het meeste? En hoe zou je de traffic kunnen verhogen naar deze money pages? Het droog trainen protocol voor vrouwen doet het wel redelijk. Toen ik dat zag ben ik meer artikelen speciaal voor vrouwen gaan schrijven die naar die review linken, of rechtstreeks naar het product. Bijvoorbeeld: https://improvefitness.nl/krachttraining-vrouwen/ 

    Waarom werken deze pagina's beter dan andere? Om eerlijk te zijn: ik heb eigenlijk niet echt een idee..

    Wat je zegt over de CTA boxen die alleen onderaan de pagina's staan: ik dacht dat dit voldoende zou zijn en dat meer te spammerig over zou kunnen komen. Adviseer jij om meerdere CTA boxen op te nemen in de tekst, dan wel meer tekstlinks te plaatsen die naar het product van de verkoper linken? 

    Wat je zegt over de link naar Sterk en Gespierd download klopt. Ik dacht door te linken in het artikel dat ik hierdoor beter zou scoren op die term. Maar zoals jij het zegt klinkt het nogal logisch. Beter die link/ tekst verwijderen? 

    Het artikel "Slank door de overgang inloggen" is even een test omdat ik zag dat er weinig concurrentie op was. Kijken hoe snel ik daarop kan ranken.

  • Klaas
    Klaas Koopman
    Gereageerd op 09-10-2018

    Willem, zou je onderstaande gegevens nog even kunnen invullen?

    Maandelijkse unieke bezoekers: 300

    Maandelijks aantal unieke kliks (op de advertenties): ???

    Maandelijks aantal sales en/of leads per campagne: 1,75 pm op basis van 12 maanden

    Gemiddelde vergoeding per campagne: ??? (je gaf aan 21 verkopen en 231 euro verdiend te hebben, dus laten we gemakshalve even 10 euro per sale vermelden?).

    Tot slot, je geeft aan 300 bezoekers per maand te hebben, sinds wanneer haal je dit per maand, of is dat het gemiddelde van afgelopen 12 maanden?

  • Jeroen
    Jeroen Santing
    Gereageerd op 09-10-2018

    Zie hier een screenshot uit Semrush waar je het beste op scoort. Dat is voor jou Bambu koffie en Glenn Goossens.  Verbeter deze artikelen hierover. Zorg dat je de beste content hebt!

    2018_10_09_08_17_37_Postvak_IN_jeroen.santing_wxs.nl_Outlook.jpg
  • Bas
    Bas Vd
    Gereageerd op 09-10-2018

    7,6ct per bezoeker is op zich niet slecht. Zit zelf ook rond die koers maar je hebt gewoon te weinig bezoekers.

    Maar denk je verdiensten per bezoeker zeker omhoog kunnen gaan als je wat meer keer voor de sale probeert te gaan.

    Ja, je kan te veel voor de sale gaan maar jij gaat in dit geval weer voor het andere uiterste en dat is te weinig. Je bent een dief van je eigen portemonnee ;)

    Denk ook goed na wat de lezer wil. Je hebt de meeste bezoekers op:

    https://improvefitness.nl/vetpercentage-meten/ 

    Zou ik dan eerder iets kopen om mijn vetpercentage te meten of  de droog trainen protocol?

    Maar nergens link je naar verschillende type vetmeters, check bol, body&fit en coolblue eens er zijn verschillende opties. De titel zegt precies wat de gebruiker wil, maar nergens geef je het hun.

    Persoonlijk ben ik ook niet echt fan van die CTA boxen, zegt mij meteen ze willen wat verkopen aan mij. Tekstlink is daar wat subtieler in.

    Wat betreft de weinige bezoekers zal het denk ik meer neer komen op betere keyword research.

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 09-10-2018

    Wat @basvandijk​ zegt, je inkomsten zijn in vergelijking met je bezoekersaantallen niet slecht. Komt ook wel omdat je op PayPro producten hoge commissie krijgt, maar goed, 7,6 cent per bezoeker is niet slecht.

    De kunst is dus om meer bezoekers te krijgen.

    Wat ik me afvraag; hoe kom je aan onderwerpen om over te schrijven? Verzin je die zomaar, of doe je echt marktonderzoek?

    Ik weet nog dat toen ik pas begon, ik eigenlijk zomaar wat deed, en schreef over wat er in mijn gedachten op kwam. Dat is leuk - omdat je nieuwe content plaatst - maar echt hoog scoren en meer bezoekers krijgen - doe je er vaak niet mee. 

    Kijk eens via SEMRush waar je concurrenten op scoren. Ik weet dat recepten het mega goed doen, en dat je hier simpel op kunt scoren.

    Hou je website ook specifiek. Je hebt een website over fitness - en dan een review over Ria Kamelle (overgang). Snap de bedoeling, maar voor Google een beetje verwarrend. 

    Ik denk dat je ook zeker op de goede weg bent; je hebt inkomsten (!) - hoeveel mensen zijn hier jaloers op? Nu is het een kwestie van meer bezoekers = meer inkomsten. 

    Dus werk echt aan die fase om goede content, op goede keywords te krijgen.

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 09-10-2018

    Hoi Klaas, 

    Ik draai geen advertenties, dus daar komen geen kliks vandaan. 

    Ja er zijn vergoedingen van 7, 10 en 27 euro. Maar laten we voor het gemak 10 euro aanhouden. 

    Al enkele maanden hangt het aantal bezoekers rond de 300 (iets meer). Zie afbeelding hieronder; deze is vanaf de opstart van mijn site tot nu; per maand gezien.

    Schermafbeelding 2018-10-09 om 12.11.02.png
  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 09-10-2018

    Geweldig goed antwoord, bedankt @basvandijk

    Ik ga meer tekstlinks opnemen in mijn teksten. 

    En wat betreft het aanbod van producten bij het artikel "vetpercentage meten"; je hebt helemaal gelijk, er is weinig relevatie nu. Ik ga aan de slag om relevantere producten aan te bieden bij mijn artikelen en deze artikelen vaker naar voren te laten komen in de tekst.

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 09-10-2018

    Hoi Jacko, 

    Onderwerpen om over te schrijven vind ik vaak als ik aan het schrijven ben over een artikel en daar dan onderzoek naar doe. Ik kom dan terecht op andere sites, die interne links in het artikel hebben staan. De onderwerpen van deze interne links schrijf ik op om er wellicht later over te schrijven. 

    Voordat ik begin te schrijven over een artikel doe ik uiteraard eerst onderzoek. Dat doe ik alsvolgt: 

    1. KW onderzoek in KWFinder (verschilende synoniemen etc.)

    2. KW onderzoek op Google (relevante onderwerpen om op te nemen in de tekst die onderaan Google staan; vaak met enkele doorkliks)

    3. KW onderzoek op Answerthepublic.com om te kijken welke informatie mensen willen weten over een onderwerp. Deze informatie neem ik dan op in het artikel. 

    4. Andere artikelen op internet lezen over hetzelfde onderwerp

    5. koppen aanmaken in Word, kijkend naar de keywords waarop ik wil ranken (die blijken uit 1,2 en 3). 

    6. beknopt en snel opschrijven wat ik onder iedere kop wil vertellen.

    7. Tekst schrijven, controleren etc. en dan inplannen. 

    Wat betreft de artikelen over Ria Kamelle heb je gelijk. Ik dacht dat afvallen wel ergens een connectie had met fitness etc. 

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 09-10-2018

    Duidelijk!

    Ik zou eens goed kijken naar waar concurrerende sites op scoren. Hier haal ik vaak goede info uit, en vaak zie je echt gouden keywords met weinig concurrentie.

  • Klaas
    Klaas Koopman
    Gereageerd op 09-10-2018

    Je hebt toch affiliate links staan? Dat zijn ook 'advertenties', dus kun je aangeven hoeveel kliks je daar per maand op krijgt?

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 10-10-2018

    Hoi @pacovermeulen

    Bedankt voor je reactie! 

    Het is niet alleen een review blog. Ik heb ook andere artikelen (60+) op mijn website staan die wellicht meer waarde bieden voor de lezer, met daaronder een CTA om het productaanbod te doen. 

    Klopt, je website heb ik toen weleens voorbij zien komen + je video. Gaaf experiment! 

    Aii dat laatste klinkt niet echt motiverend. Met 1 artikel van 1000+ woorden per week is het in jouw ogen dus niet mogelijk om een substantieel inkomen op te bouwen uit affiliate marketing? 

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 10-10-2018

    @jackomeijaard

    Deed ik wel al eens. Ga ik nog meer doen! 

    Is via SEMrush.com het makkelijkste, of wat raad jij aan? 

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 10-10-2018

    @klaaskoopman

    Excuses, zo had ik hem niet opgepakt. 

    Afgelopen maand zijn het aantal klikken: 

    - Gespierde god: 9 

    - Fit methode: 10 

    - Sterk en gespierd: 7

    - DTP vrouwen: 4

    - DTP mannen: 6

  • Jan
    Jan M
    Gereageerd op 10-10-2018

    Een combinatie van dit soort content is toch waar de hele AMR om draait? Informatief + reviews.

    De kunst is om mensen naar de low-funnel artikelen te sturen via informatieve artikelen. Dat doet Jacko ook op bv Fitplek en ISG. Dat, in combinatie met e-mailmarketing. 

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 11-10-2018

    Precies wat @janm dacht ik ook. 

    @pacovermeulen jij zegt dat het dus verstandiger is om meer review artikelen te plaatsen?