sander p
Geplaatst op 03-09-2019Affiliate partner reageert niet op e-mails, hoe betaald krijgen?
Beste Affiliate marketeers,
Bij deze hoop ik op wat tips en advies met een probleempje wat ik heb;
- Sinds enige maanden werk ik met een nieuwe affiliate partner via mijn blog. Dit is een groot Nederlands bedrijf.
- Omdat ze nog bezig waren met het opzetten van hun campagne gebeurd het versturen van statistieken handmatig. 1x in de maand stuurde ik een mailtje hoeveel conversies mijn blog had gecreeerd. Ik kreeg dan een tabelletje en op basis daarvan stuurde ik ze een factuur, deze werd dan binnen 30 dagen betaald.
- Dit ging een paar maanden goed (altijd op tijd statistieken ontvangen en betaald gekregen) totdat ze opeens niet meer reageren op mijn mails. Via via begreep ik dat het bedrijf personeelstekort heeft en dat de persoon die de affiliate campagnes deed niet meer bij het bedrijf werkt. Ik snap dat ze het daardoor druk hebben, echter ze hebben al een volle maand helemaal niet gereageerd (ik stuur mijn mails naar meerdere adressen/afdelingen).
- Hoe zorg ik er nu voor dat ik wordt betaald? Het probleem is dat ik niet weet hoeveel conversies/leads ik heb gehad in de afgelopen maand. Anders kon ik gewoon een factuur sturen en als ze hier niet op reageren of die niet betalen stuur je een aanmaning en schakel je eventueel een incassobureau in. Echter zolang ik geen statistieken heb kan ik geen factuur sturen. Kan ik een bedrijf dwingen of sommeren om dit aan mij te verstrekken? Ik heb verder geen contract ofzo alleen een mail waarop de afspraken/vergoedingen enzo zijn bevestigd.
Ik hoor graag jullie mening,
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
sander p
Gereageerd op 03-09-2019Beste Affiliate marketeers,
Bij deze hoop ik op wat tips en advies met een probleempje wat ik heb;
- Sinds enige maanden werk ik met een nieuwe affiliate partner via mijn blog. Dit is een groot Nederlands bedrijf.
- Omdat ze nog bezig waren met het opzetten van hun campagne gebeurd het versturen van statistieken handmatig. 1x in de maand stuurde ik een mailtje hoeveel conversies mijn blog had gecreeerd. Ik kreeg dan een tabelletje en op basis daarvan stuurde ik ze een factuur, deze werd dan binnen 30 dagen betaald.
- Dit ging een paar maanden goed (altijd op tijd statistieken ontvangen en betaald gekregen) totdat ze opeens niet meer reageren op mijn mails. Via via begreep ik dat het bedrijf personeelstekort heeft en dat de persoon die de affiliate campagnes deed niet meer bij het bedrijf werkt. Ik snap dat ze het daardoor druk hebben, echter ze hebben al een volle maand helemaal niet gereageerd (ik stuur mijn mails naar meerdere adressen/afdelingen).
- Hoe zorg ik er nu voor dat ik wordt betaald? Het probleem is dat ik niet weet hoeveel conversies/leads ik heb gehad in de afgelopen maand. Anders kon ik gewoon een factuur sturen en als ze hier niet op reageren of die niet betalen stuur je een aanmaning en schakel je eventueel een incassobureau in. Echter zolang ik geen statistieken heb kan ik geen factuur sturen. Kan ik een bedrijf dwingen of sommeren om dit aan mij te verstrekken? Ik heb verder geen contract ofzo alleen een mail waarop de afspraken/vergoedingen enzo zijn bevestigd.
Ik hoor graag jullie mening,
Klaas Koopman
Gereageerd op 04-09-2019Erg simpel; even bellen. Geef aan de telefoon duidelijk mee wat voor aanwinst je bent voor het bedrijf (op basis van historie, dus aantal leads/sales die je al geregeld hebt voor ze) en wat er van hun kant nodig is om dit door te blijven zetten. Gaan ze hier niet goed mee om, dan afkappen en de grootste concurrent van hun benaderen.
Oh en email is wettelijk gezien ook te gebruiken, doe daar je voordeel mee indien nodig.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 04-09-2019Inderdaad, even bellen, en anders ook naar het algemene mailadres een mail sturen. Grote kans dat het wel goed komt en dat er 'gewoon' wat vertraging is.
Trek hier wel een wijze les uit, en zet iets op waarmee je via een affiliate netwerk aan de slag gaat.
Klaas Koopman
Gereageerd op 04-09-2019"Trek hier wel een wijze les uit, en zet iets op waarmee je via een affiliate netwerk aan de slag gaat."
Hier ben ik het niet mee eens. Jarenlang heb ik als rechtstreekse affiliate gewerkt voor enkele grote reismaatschappijen. Dat betekende kortere lijntjes qua contact, betere commissie en unieke (feed)content.
Zorg echter wel dat je alles goed op papier zet, vaste contactpersonen hebt en afspraken maakt omtrent uitbetalingen en afkeuringen.
sander p
Gereageerd op 04-09-2019Bedankt voor de reacties,
Ik was vergeten te vermelden dit een heel modern online techbedrijf is dus dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn via een algemeen nummer. Van een aantal contactpersonen heb ik wel een 06 nummer maar dit wordt niet opgenomen (al een paar keer geprobeerd op wisselende tijden/dagen).
Bas Vd
Gereageerd op 04-09-2019Heeft idd een hoop voordelen als je de enige bent die bepaalde offers kan/mag promoten.
Bas Vd
Gereageerd op 04-09-2019Welk bedrijf? Hoe zou je ze als klant kunnen bereiken?