De conversie hangt af van:
- Hoe warm maak jij ze voor de klik
- Waar komt de traffic vandaan
- Wat is het aanbod en bijbehorende prijs
- In welke periode wordt er geklikt (denk aan seizoensproducten)
- Tot slot, werkt de tracking wel goed
Je kunt dus nooit zeggen 1% conversieratio, tenzij je dezelfde voorwaarden allemaal hebt. Wat ik vaak meeneem in mijn berekeningsformules is de data die ik al heb (als de site bijv. een jaar draait). Maar ook dan is het vaak nog simpelweg testen en kijken wat het beste werkt.
Uiteindelijk als je geen gegevens hebt, kun je altijd nog navragen bij het product dat je promoot, hoe bij hen de cijfers liggen. Niet iedere partij zal hierop antwoorden, maar kan je wel een indicatie geven of je goed bezig bent.
Lennert Steketee
Gereageerd op 30-01-2019Hi allen,
Bij hoeveel clicks in PayPro zou gemiddeld een verkoop moeten komen?
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 30-01-2019Zou uitgaan van 100 clicks = 1 verkoop, maar dat scheelt nogal. Op 100 clicks kun je nog niet heel veel zeggen.
Verschilt per niche en type content; voorbeeld van de Het Inkomen Van site, daar heb ik ook meer bezoekers/clicks nodig om een verkoop te hebben dan op een reviewsite.
Klaas Koopman
Gereageerd op 31-01-2019De conversie hangt af van:
- Hoe warm maak jij ze voor de klik
- Waar komt de traffic vandaan
- Wat is het aanbod en bijbehorende prijs
- In welke periode wordt er geklikt (denk aan seizoensproducten)
- Tot slot, werkt de tracking wel goed
Je kunt dus nooit zeggen 1% conversieratio, tenzij je dezelfde voorwaarden allemaal hebt. Wat ik vaak meeneem in mijn berekeningsformules is de data die ik al heb (als de site bijv. een jaar draait). Maar ook dan is het vaak nog simpelweg testen en kijken wat het beste werkt.
Uiteindelijk als je geen gegevens hebt, kun je altijd nog navragen bij het product dat je promoot, hoe bij hen de cijfers liggen. Niet iedere partij zal hierop antwoorden, maar kan je wel een indicatie geven of je goed bezig bent.