Berry
Berry van der Linden
Geplaatst op 01-11-2016

Conversiepercentage Nieuwsoverzicht mobiel en desktop (FB ADS)

He Jacko, Ik zag in je video's dat je je FB advertenties voornamelijk richt op het nieuwsoverzicht op desktops. Ik neem aan dat je dit doet omdat de conversie hoger ligt op een desktop? Daarnaast is het bereik inclusief mobiel natuurlijk veel groter. Wanneer je LP gewoon mobielvriendelijk is, dan lijkt het me niet zo'n probleem... Is de conversie op mobiel vandaag de dag nog wel zoveel lager dan op de desktop?

Reacties (3)
  • Berry
    Berry van der Linden
    Gereageerd op 01-11-2016

    He Jacko, Ik zag in je video's dat je je FB advertenties voornamelijk richt op het nieuwsoverzicht op desktops. Ik neem aan dat je dit doet omdat de conversie hoger ligt op een desktop? Daarnaast is het bereik inclusief mobiel natuurlijk veel groter. Wanneer je LP gewoon mobielvriendelijk is, dan lijkt het me niet zo'n probleem... Is de conversie op mobiel vandaag de dag nog wel zoveel lager dan op de desktop?

  • Bas
    Bas Vd
    Gereageerd op 01-11-2016

    Is zo weinig van te zeggen en iets dat je moet testen.

    Ik heb campagnes waar mijn cost/conversie een stuk lager is op mobiel dan op desktop. Is dit altijd zo? Nee, tuurlijk niet.

    Wel vaak zijn de klik prijzen een stuk hoger op desktop, dus je moet ook beter converteren om een betere prijs/conversie te betalen.

    Maar met alles test het gewoon. Ik zou sowieso altijd mijn campagnes splitsen in 1 voor desktop en 1 voor mobiel.

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 01-11-2016

    Alles is inderdaad een kwestie van testen en voor elk product wat je promoot is dit weer anders.


    Wel is het wel zo dat je bezoekers op mobiel vaak minder goed kunt 'laten converteren', zoals naam en mailadressen achterlaten, omdat dit op mobiel meer moeite kost.