Eric Leeuwenburgh
Geplaatst op 02-11-2020De plek van de call to action knop
Hoi allemaal,
Ik ben momenteel met een blog bezig en ik loop tegen iets aan. Bij al mijn andere blog artikelen heb ik de call to action onderaan de blog gezet. Nu merk ik bij het blog waar ik nu mee bezig ben, het product wat ik uiteindelijk wil promoten al eerder in de tekst benoemd moet worden (voor het mooie)
Ik leg namelijk een stappenplan uit en daar hoort dan eigenlijk dat product dus bij.
Nu ben ik een beetje bang als ik dat halverwege mijn blog al doe, en de call to ation helemaal onderaan staan. Mensen halverwege het lezen van de blog waar het product ter sprake komt al gaan googlen naar het product bijv.
Is er iemand van jullie die dit ook eens heeft gehad? Wat is slim om te doen? Is een call to action halverwege ook goed? Of zou je dan bijvoorbeeld het product benoemen in de tekst met achter het woordje de link van het product zetten en onderaan alsnog de call to action?
Ik ben benieuwd! Alvast bedankt!
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Jessica Gerritsen
Gereageerd op 02-11-2020Hoi allemaal,
Ik ben momenteel met een blog bezig en ik loop tegen iets aan. Bij al mijn andere blog artikelen heb ik de call to action onderaan de blog gezet. Nu merk ik bij het blog waar ik nu mee bezig ben, het product wat ik uiteindelijk wil promoten al eerder in de tekst benoemd moet worden (voor het mooie)
Ik leg namelijk een stappenplan uit en daar hoort dan eigenlijk dat product dus bij.
Nu ben ik een beetje bang als ik dat halverwege mijn blog al doe, en de call to ation helemaal onderaan staan. Mensen halverwege het lezen van de blog waar het product ter sprake komt al gaan googlen naar het product bijv.
Is er iemand van jullie die dit ook eens heeft gehad? Wat is slim om te doen? Is een call to action halverwege ook goed? Of zou je dan bijvoorbeeld het product benoemen in de tekst met achter het woordje de link van het product zetten en onderaan alsnog de call to action?
Ik ben benieuwd! Alvast bedankt!
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 02-11-2020Het ligt een beetje aan de lengte van een artikel.
Is het een kort artikel, zou ik het altijd alleen onderin doen, is het wat langer, is boven de inhoudsopgave ook een goede mogelijkheid.
Jeffrey Keijzer
Gereageerd op 02-11-2020@jessicagerritsen,
Voor mijn gevoel hangt het heel erg af van het soort artikel en de lengte van de tekst dat je schrijft. Zo zijn mijn blogs vrij lang met veel informatie over het product. Bij deze teksten merk ik zelf dat iedere 500 woorden een CTA plaatsen prima werkt.
Toegegeven, dan heb ik soms wel echt blog artikelen van rond de 3000 tot 4000+ woorden.
Zolang het niet te spammerig overkomt kan het prima werken. Mijn artikelen hebben bijvoorbeeld best vaak veel +10 plaatjes. Door daar een mooie CTA bij te plaatsen hebben de bezoekers soms niet eens door dat je reclame maakt!
In de meeste artikelen staan er wel 5 Call to actions. Sinds dat ik dit doe zie ik een gigantisch grote groei met het aantal kliks dat naar mijn producten gaat.
Bij kortere artikelen van rond de duizend woorden zou ik het houden bij het advies wat @jackomeijaard hierboven heeft gegeven!
Jessica Gerritsen
Gereageerd op 02-11-2020Dank voor je uitgebreide antwoord Jeffrey!
Mijn blogs zitten tussen de 1200 en 1500 woorden ongeveer. Dus dan houd ik de CTA voor nu nog onderaan. ?
Jessica Gerritsen
Gereageerd op 02-11-2020Thanks Jacko! Dan houd ik de CTA gewoon onderaan de blog. Hij is niet bijzonder lang wat dat betreft.