
Jacko Meijaard Admin
Geplaatst op 29-05-2017Facebook advertentie testen
Binnenkort ga ik investeren/testen met Facebook ads voor een nieuw project.
Het is een affiliate campagne voor een software oplossing waarbij ik 30% van de maandelijkse kosten (abonnement) krijg als affiliate partner.
Ik wil graag FB ads gaan maken waarbij ik target op gebruikers van vergelijkbare softwareoplossingen.
Deze "concurrenten" zijn duurder en bieden minder functionaliteiten!
Ik twijfel nu tussen 3 vormen van FB ads:
1) Direct linken naar mijn affiliate url
2) Doorsturen naar een optin, mailadres verzamelen en dan doorsturen naar de affiliate url
3) A/B testen met optie 1 en optie 2
Wat zouden jullie doen?
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Jennifer Member
Gereageerd op 29-05-2017Binnenkort ga ik investeren/testen met Facebook ads voor een nieuw project.
Het is een affiliate campagne voor een software oplossing waarbij ik 30% van de maandelijkse kosten (abonnement) krijg als affiliate partner.
Ik wil graag FB ads gaan maken waarbij ik target op gebruikers van vergelijkbare softwareoplossingen.
Deze "concurrenten" zijn duurder en bieden minder functionaliteiten!
Ik twijfel nu tussen 3 vormen van FB ads:
1) Direct linken naar mijn affiliate url
2) Doorsturen naar een optin, mailadres verzamelen en dan doorsturen naar de affiliate url
3) A/B testen met optie 1 en optie 2
Wat zouden jullie doen?
Tjalling -
Gereageerd op 29-05-2017Alle 3.
Ik zou aparte ad sets maken.
Groep 1 (know) - doorsturen naar stuk content + opt in box of direct naar squeeze page
Groep 2 (like) - Retargeten bezoekers uit know-fase (als ze niet hebben ingeschreven op je mailing)
Groep 3 (optioneel) - custom audience maken die je weer target op de know fase.
AB testen moet je altijd doen. Dat is geen ''of'' ;)
En direct linken naar een product vanuit een advertentie zou ik niet doen. Dan loop je de kans om penalties te ontvangen van Facebook. Beter is om dit vanuit de mailing te doen.