Sander
Sander .
Geplaatst op 20-06-2017

Je doelgroep optimaliseren Dit bericht presteert beter onder mannen van 45-54

Ik ben vrij nieuw met het adverteren op Facebook, momenteel heb ik de doelgroep: mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie 25/50. Nu geeft Facebook aan dat ik beter kan mikken op mannen in de leeftijdscategorie 45/54 zouden jullie dit aanpassen?

Graag tips

Reacties (5)
  • Sander
    Sander .
    Gereageerd op 20-06-2017

    Ik ben vrij nieuw met het adverteren op Facebook, momenteel heb ik de doelgroep: mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie 25/50. Nu geeft Facebook aan dat ik beter kan mikken op mannen in de leeftijdscategorie 45/54 zouden jullie dit aanpassen?

    Graag tips

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 20-06-2017

    Wat zeggen de statistieken van je ads?

  • Sander
    Sander .
    Gereageerd op 20-06-2017

    Zoals je ziet klikken ze meer op de foto en houd ik er meer pagina likes aan over. Ik wil dat ze naar mijn website gaan voor een inschrijving. volgens mij had ik de ad ook beter via de powereditor op kunnen zetten of niet? Ik heb nu een bericht gepromoot rechtstreeks via de pagina.

    Knipsel.PNG
  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 20-06-2017

    Klopt, kun je beter via de Power Editor doen; dan kun je zien welk geslacht + welke leeftijdscategorie er het meest (voor de laagste prijs) op je ad klikt, of converteert.

    Hier kun je dan dus weer een volgende advertentie op maken ;-).

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 20-06-2017

    Aan de Ads Manager heb je in principe genoeg nu.

    facebook.com/ads/manager/

    Die heeft vrij recent een mooie update gekregen.

    Dit is beter dan direct boosten vanaf je pagina, omdat je veel meer kunt regelen.

    Hangt natuurlijk helemaal van je product af, welke criteria je gebruikt.

    Daar stel je je targeting op af.

    Alleen leeftijd is wat breed, waardoor je een hele grote audience hebt waarschijnlijk.

    In je Ads manager kun je een doel aan klikken --> bijvoorbeeld ''website klikken''.

    Het doel wat je nu had was engagement denk ik (daar staat hij automatisch op).

    Ik ga er volgende maand ook serieus mee beginnen.

    Heb flink bijgeleerd de afgelopen maand over Facebook ads.

    Het is vooral veel testen en winners door laten lopen.

    Vervolgens langzaam opschalen.

    Donderdag is er weer een webinar van Mitchel over FB-ads.

    Voor de liefhebbers: https://www.internetmiljonair.nl/fb-workshop-22-juni/?__s=pya6xsdfqgncnzap8usq