
Jacko Meijaard Admin
Geplaatst op 17-08-2017Per campagne een site maken of zelf proberen een merk op te zetten?
Beste Affiliate marketeers,
Ik wilde eens een interessante discussie starten rondom de vraag of je beter per campagne een site kan maken of zelf moet proberen om een merk op te zetten? (Als in een site waarin je meerdere onderwerpen kwijt kunt zodat je niet beperkt ben tot 1 campagne).
Nu las ik laaste een artikel op een Amerikaanse blog (kan hem helaas zo snel niet terugvinden), waarin werd gesteld dat echt succes komt met het starten van je eigen merk. Dit betekend natuurlijk niet gelijk dat je een soort nu.nl moet beginnen maar wel dat je bijvoorbeeld je blog meer persoonlijk kan maken, zodat mensen terugkomen naar jouw blog omdat jij goede blogs schrijft en niet zozeer omdat het alleen over een specifieke pianocursus gaat. Je zou dit natuurlijk ook iets grootschaliger kunnen aanpakken door gewoon een nieuwssite te beginnen in een bepaalde niche.
Een simpel voorbeeld zoals ik het zie: Op de eerste 2 pagina's van paypro zie ik de Affiliate marketing revolutie, een e-cursus blijvend zelfvertrouwen en een cursus piano spelen. Dit zijn in principe alledrie cursussen, methodes om je kennis te verreiken en iets bij te leren. Natuurlijk heeft de Affiliate marketing revolutie een totaal andere doelgroep dan de cursus pianospelen, maar de intentie/methode is hetzelfde. Middels een online of digitaal pakket bijleren. Nu zou je natuurlijk een affiliate site kunnen maken specifiek gericht op bijvoorbeeld de Affiliate marketing revolutie, waardoor je als voornaamste voordeel hebt dat je hoog scoort (als je het goed doet) op relevante zoektermen rondom de Affiliate marketing revolutie en bovendien maar 1 doel hebt binnen je site; converteren naar de AMR.
Echter als je het nou breder aanpakt, en je begint iets als een online cursus website of een cursus ervarings website kun je niet alleen AMR promoten, maar ook de cursus piano spelen, maar je kunt ook bijvoorbeeld naar Daisycon gaan en de LOI of de NHA promoten en je kunt hierbinnen zelfs nog zijstapjes nemen. De meeste mensen zullen een cursus volgen voor een hobby of om een baan te vinden, je kunt dus ook bijvoorbeeld een vacaturebank zoals Jobbird gaan promoten voor mensen die eigenlijk niet op zoek zijn naar een cursus maar een baan.
Voornaamste nadeel is dat het moeilijker is om hoog te scoren op specifieke zoektermen/producten, maar een groot voordeel is dat je in 1x wel een tiental campagnes kan koppelen aan je website en dat je veel meer gevarieerde content hebt om over te schrijven. Hierdoor is het makkelijk om je blog regelmatig te updaten zonder in herhalen te vallen.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft of een mening over heeft. Ik heb zelf alleen ervaring met sites over 1 specifieke campange, maar ik heb het idee dat uit bovenstaande meer te halen valt.
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
sander p
Gereageerd op 17-08-2017Beste Affiliate marketeers,
Ik wilde eens een interessante discussie starten rondom de vraag of je beter per campagne een site kan maken of zelf moet proberen om een merk op te zetten? (Als in een site waarin je meerdere onderwerpen kwijt kunt zodat je niet beperkt ben tot 1 campagne).
Nu las ik laaste een artikel op een Amerikaanse blog (kan hem helaas zo snel niet terugvinden), waarin werd gesteld dat echt succes komt met het starten van je eigen merk. Dit betekend natuurlijk niet gelijk dat je een soort nu.nl moet beginnen maar wel dat je bijvoorbeeld je blog meer persoonlijk kan maken, zodat mensen terugkomen naar jouw blog omdat jij goede blogs schrijft en niet zozeer omdat het alleen over een specifieke pianocursus gaat. Je zou dit natuurlijk ook iets grootschaliger kunnen aanpakken door gewoon een nieuwssite te beginnen in een bepaalde niche.
Een simpel voorbeeld zoals ik het zie: Op de eerste 2 pagina's van paypro zie ik de Affiliate marketing revolutie, een e-cursus blijvend zelfvertrouwen en een cursus piano spelen. Dit zijn in principe alledrie cursussen, methodes om je kennis te verreiken en iets bij te leren. Natuurlijk heeft de Affiliate marketing revolutie een totaal andere doelgroep dan de cursus pianospelen, maar de intentie/methode is hetzelfde. Middels een online of digitaal pakket bijleren. Nu zou je natuurlijk een affiliate site kunnen maken specifiek gericht op bijvoorbeeld de Affiliate marketing revolutie, waardoor je als voornaamste voordeel hebt dat je hoog scoort (als je het goed doet) op relevante zoektermen rondom de Affiliate marketing revolutie en bovendien maar 1 doel hebt binnen je site; converteren naar de AMR.
Echter als je het nou breder aanpakt, en je begint iets als een online cursus website of een cursus ervarings website kun je niet alleen AMR promoten, maar ook de cursus piano spelen, maar je kunt ook bijvoorbeeld naar Daisycon gaan en de LOI of de NHA promoten en je kunt hierbinnen zelfs nog zijstapjes nemen. De meeste mensen zullen een cursus volgen voor een hobby of om een baan te vinden, je kunt dus ook bijvoorbeeld een vacaturebank zoals Jobbird gaan promoten voor mensen die eigenlijk niet op zoek zijn naar een cursus maar een baan.
Voornaamste nadeel is dat het moeilijker is om hoog te scoren op specifieke zoektermen/producten, maar een groot voordeel is dat je in 1x wel een tiental campagnes kan koppelen aan je website en dat je veel meer gevarieerde content hebt om over te schrijven. Hierdoor is het makkelijk om je blog regelmatig te updaten zonder in herhalen te vallen.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft of een mening over heeft. Ik heb zelf alleen ervaring met sites over 1 specifieke campange, maar ik heb het idee dat uit bovenstaande meer te halen valt.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 18-08-2017Jep, dit is wat ik met bijvoorbeeld Fitplek.nl aan het doen ben, een site over voeding/gezondheid/fitness.
De focus ligt hier op één product, maar ik promoot er ook meerdere producten.
Hiermee probeer ik om op langere termijn een 'merk' op te bouwen - met video's etc etc.
Zelfde als @pacovermeulen dus ;-).
sander p
Gereageerd op 18-08-2017Oke, dat is duidelijk, bedankt voor de reacties. En dan nog een vraag, in het verlengde daarvan; hoe zien jullie de mix tussen content en conversie?
Wat ik hiermee bedoel te zeggen, stel dat je doel is het bouwen van een toonaangevende site met echte waardevolle content voor je bezoekers wil je dan niet een vorm van objectiviteit uitstralen? Ik kan me voorstellen dat bezoekers liever een transparant verhaal willen dan een juichverhaal waarbij alleen maar de positieve kanten worden belicht. Met name opt-ins en pop-ups benadrukken dit. Ik snap dat een pop-up zorgt voor een veel hogere conversie ratio, maar gaat dit niet deels ten koste van het imago van de website?
Jeroen Santing
Gereageerd op 18-08-2017Sander,
Wat je moet doen is behalve je bezoekers echt helpen met hun "probleem", zorgen dat je DE BESTE content hebt in jouw niche. Want als jouw concurrent beter is dan staat ie hoger in Google en ben je je bezoeker aan hem kwijt. Want Google wil alleen de beste zoekresultaten.
Ik geloof niet dat de pop-ups ten koste gaan van het imago van je site. En als je voor het Marketheme kiest, dan gaat ie maar 1X open bij je bezoeker. Hij onthoud dan dat die bezoeker geweest is. (tenzij hij zijn geschiedenis heeft gewist)
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 19-08-2017Waarom denk je dat een pop-up slecht is voor het image van de site?
Karel Klinker
Gereageerd op 19-08-2017Gaat je site imago omlaag door het gebruik van popups of popins?
Dat is eigenlijk dezelfde vraag of je site renkoste gaat van content.
Gebruik je popups doordacht en voeg je waarde toe, dan gaat je site imago omhoog
Gebruik je ze niet doordacht dan gaat je imago omlaag.
Het is niet de tool, maar de waarde die je beidt aan je bezoeker.
Vanochtend was ik nog op een site waar me een handig lijst beloofd werd. Ik klik op de link en krijg een formulier wat om mijn naam en e-mail vraagt met e belofte dat ik de lijst via een link in de mail toegestuurd krijg?
Uit de ecursus weet uit precies hoe dit werkt en waarom.
Is dat goed of slecht? ....
In dit geval moest ik glimlachen over het goed dit inklaar zit. Met de zelfde glimlach heb ik mijn e-mail adres ingevuld. En kreeg ik een mail met de links. D lijst was nogal standaard, maar toch handig, want er staat altijd wel ergens een nuttige tip in. Daarnaast ik kan me altijd van de lijst uitschrijven.
Ondanks dat ik weet hoe dit "trucje" werkt gewoon gedaan. Ik heb vrije keus en kan me altijd van de lijst uitschrijven.
Goed gedaan dus. Want e auteur van de site heeft veel nuttige informatie op zijn site staan.
En dat is de kern.
Voeg waarde toe.
Hou het echt.
Dring niet op.
Is een pop up of popping passend bij je doel groep, gebruik hem.
Is een pop up niet passend, gebruik een haal to action box.
Maar vergeet nooit schrijf content de waarde heeft voor je doelgroep.
Het is de content waar alles om draait niet de techniek.
sander p
Gereageerd op 19-08-2017@jackomeijaard Dit is natuurlijk niet altijd het geval. Maar neem bijvoorbeeld internetsuccesgids.nl als voorbeeld. Ik weet dat jij een goed en eerlijk product verkoopt maar bij de site zelf en het verhaal krijg ik toch iets de indruk dat het te mooi is om waar te zijn. Een opdringerige pop-up zou mij kunnen afschrikken. (Dit is mijn gevoel een beetje, ik ben natuurlijk geen gemiddelde bezoeker)
Daarnaast vind ik dat bij met name review sites het ten koste kan gaan van je imago. Want als jij een site hebt over afvallen en alle dieetschema’s scoren 0 punten en 1 schema scoort 10 punten met een megaknoop onderaan koop dit schema, kan ik mij voorstellen dat sommige mensen je site niet als objectief zien, ik zou dit graag vasthouden. Vooral omdat ik producten ga promoten waarvan meerdere alternatieven zijn, dus ik kan gewoon oprecht de beste aanwijzen omdat ik op alle productvarianten verdien. Als ik dan met een pop-up of opt-in 1 product benadruk gaat dit ten kost van die objectiviteit
@karelklinker bedankt voor je reactie, ook zoals hierboven al een beetje aangehaald, het gaat mij er juist om dat ik zo objectief mogelijke content creeer zodat ik echt het beste product promoot. Omdat ik in elke productcategorie meerdere affiliates heb maakt het mij ook niet uit welk product het beste verkoopt. Maar ik twijfelde dus omdat ik denk dat een call to action of pop-up mijn conversie kan verhogen, maar het tegelijkertijd ten koste gaat van de objectiviteit van de site.
Karel Klinker
Gereageerd op 19-08-2017Ja wat is objectiviteit en hoe meet je dat? Dat is enorm lastig . Ik denk dat objectiviteit vooral een indruk is, die heel lastig is te meten.
Wat je wel kunt meten is je postte in google. Google geen j niet voor niets een hogere positie ten opzichte van andere sites. Google meet echt hoe mensen met ene pagina van je site omgaan. Hoe lang blijven ze op je site om je tekst lezen, of klikken ze snel weg? Wordt je pagina gedeeld met anderen? Zo zijn er nog meer zaken die google meet. Wat google voornamelijk meet is hoe goed vinden mensen jou tekst.
Dat is een stuk objectiever dan een indruk van objectiviteit.
En daar gaat het om. Wat andere mensen vinden van jou tekst vinden.
Dat zul je ook merken aan of mensen door klikken naar je landingspagina en daadwerkelijk hun echt e-mail adres achterlaten.
In 2017 zijn heel veel mensen die op internet zitten al lang niet meer zo naïef als 5 of 10 jaar gelden.
Voeg je geen waarde toe dan verdwijnen mensen snel terug naar de zoek pagina van googel om een andere site te proberen.
Lezen je mensen je tekst, dan moet je ze natuurlijk wel duidelijk laten zien **waar** ze moeten klikken **als** ze willen klikken.
Anders zijn ze zo weer weg. Websites zat :-)
Je meet ze duidelijk laten zien **waar** ze hun email adres kunnen invullen **als* ze meer van je willen horen.
Anders zijn ze zo weer weg. Echt er is zoveel goede informatie te vinden google is vriend.
- Goed informatie
- Kwaliteit bieden
- slimme den duidelijk links naar je producten en je e-mail lijst
Dat is waar het in 2017 bij affiliate websites bouwen over gaat.
En daar is niets mis mee.
Doe je het goed dan kopen mensen via jou en niet via een andere website.
Do eje het niet goed dan kopen mensen niet via jou maar via een andere website.
Willen mensen alleen maar informatie en (nog) niet kopen, natuurlijk ook goed.
Heb je ze op je mailingliste, nog beter, dan kun je stapsgewijs meer goede informatie geven.
Vinden mensen het product wat ze gekocht hebben niet geo dof niet goed genoeg, dan vragen ze hun geld terug.
Dan is de basis.
Aan jou natuurlijk keus hoe je dat wilt invullen.
Heb je een super hekel aan popups, dan hoef je die niet te gebruiken. Gebruik dan een goede landings pagina.
Maar zorg dat je site duidelijk en helder is bij een eerste bezoek, steek boven de massa uit en je verdient op een geode en eerlijk manier geld.