Tjalling
Tjalling -
Geplaatst op 15-04-2017

Prijsbepaling Product

Beste ISG'er,

In het kader van prijsbepaling, vraag ik mij af wat jij een goede prijs vindt voor het volgende product.

De prijs van het product is al vastgesteld, maar ik ga (nog) niet zeggen waarom op die prijs. Ik ben namelijk benieuwd wat jij een goede prijs vindt.

Voordat je de prijs ziet, vraag jezelf af welke prijs jij in gedachte hebt, en vertel het mij dan hieronder en waarom je dat vindt.

Bekijk hier het product: http://geestelijkfit.com/ontketen-je-kracht/

Met vriendelijke groet,

Marek

Reacties (15)
  • Marek
    Marek van Beek
    Gereageerd op 15-04-2017

    Beste ISG'er,

    In het kader van prijsbepaling, vraag ik mij af wat jij een goede prijs vindt voor het volgende product.

    De prijs van het product is al vastgesteld, maar ik ga (nog) niet zeggen waarom op die prijs. Ik ben namelijk benieuwd wat jij een goede prijs vindt.

    Voordat je de prijs ziet, vraag jezelf af welke prijs jij in gedachte hebt, en vertel het mij dan hieronder en waarom je dat vindt.

    Bekijk hier het product: http://geestelijkfit.com/ontketen-je-kracht/

    Met vriendelijke groet,

    Marek

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 15-04-2017

    Beetje lastig om een prijs in gedachte te nemen, zonder alle context te kennen.

    Maar de prijs die je hebt is prima voor een E-book.

    Uiteindelijk gaat het om de 'perceived' value. Dus wat levert het mensen uiteindelijk op. Dit kun je weer herleiden uit je refunds.

    Hoe groot is dit percentage straks? Blijkt het heel hoog te zijn moet je dus sleutelen aan je offer. Blijkt die heel laag te zijn: nice. Dan kun je bouwen aan je upsells.

  • Marek
    Marek van Beek
    Gereageerd op 15-04-2017

    Got it! Refund% is inderdaad een goede graadmeter om te meten of het product "zijn juiste waarde" heeft. Had ik nog niet aan gedacht.

  • Leendert
    Leendert Nauta
    Gereageerd op 16-04-2017

    Heb je verschillende prijzen gesplittest?

  • Coen
    Coen Olde Bijvank
    Gereageerd op 16-04-2017

    "Als jij de oplossing hebt.. wil ik best betalen"

    Ik zal iig zorgen dat je eerst het ebook 25x verkoopt en dan alles og een keer onder loep neemt of een uitbreiding toepast.

    Prijs is ook pareto 20/80

  • Marek
    Marek van Beek
    Gereageerd op 16-04-2017

    @tjallings Welke context bedoel je precies?

    @leendertnauta Splittest, goed idee, dankjewel!

    @coenoldebijvank Je bedoelt dat prijs de 20% is die 80% bepaalt?

    Wat ik mij eerlijk gezegd afvraag:

    - Leid €37 tot minder verkopen, maar uiteindelijk wel meer omzet?

    - Leid €19 tot meer verkopen, maar laat ik dan misschien geld op tafel liggen?

    Of heb ik het verkeerd?

    Overigens zit er wel nog een ander product in mijn achterhoofd. Hetzij een tweede eBook of een cursus.

  • Leendert
    Leendert Nauta
    Gereageerd op 16-04-2017

    Precies daarom moet je verschillende prijzen testen.

  • Theo
    Theo Verdurmen
    Gereageerd op 16-04-2017

    Een veelgebruikte verkoop techniek is tijdelijke korting.

    Tijdelijke korting 30% van €52,85 voor €37,00

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 16-04-2017

    Ja data. Dus hoeveel heb je er nu al verkocht? wat vertellen die cijfers je etc.

    Lukt het je dus daadwerkelijk om de 'problemen' van je kopers goed genoeg op te lossen, zodra ze zaken uit je boek toepassen.

    En dan is gewoon testen zoals @leendertnauta al zegt.

    Je hebt e-books van 9, 17, 27, 37 maar ook 47+.

    Eerst maar eens flink wat traffic scoren, das belangrijker!

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 17-04-2017

    Bepaal waar het product in je funnel terecht komt. Je instap product moet een offer zijn wat 'te goed is om te negeren'. De producten die hierna komen is waar het echte geld zit.

  • Adam
    Adam Kan
    Gereageerd op 18-04-2017

    Splittesten en prijs laag houden lijkt mij het best.

    Zorg voor upsells als je langer bezig bent.

    Zoals Jacko zei ''te goed is om te negeren''. Op die manier leren mensen je kennen, krijg jij autoriteit en geloven ze je meer.

    Maak daarna enkele upsells.

    Die ''te goed om te negeren'' is zegmaar je euroknaller bij de macdonalds. Je gaat een paar keer koopt er een frietje en cola bij. Na een tijdje ben je --->vaste klant

  • Adam
    Adam Kan
    Gereageerd op 18-04-2017

    @jackomeijaard Geen idee waarom maar de helft van mijn bericht werd verwijderd. Daarom heb ik er 2 nu...

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 18-04-2017

    Werd er automatisch iets verwijderd? Volgens mij heeft de forum-software wat 'problemen' momenteel, wordt gefixt :-).

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 18-04-2017

    Heb je Dotcom secrets kortgeleden gelezen toevallig?

  • Adam
    Adam Kan
    Gereageerd op 18-04-2017

    Oh ik heb geen idee.

    Heb het van een andere training die ik doe en daarna ook nog van een klant in de praktijk gezien+uitleg gekregen.