Klaas
Klaas Koopman
Geplaatst op 03-07-2019

Prijzen rekenen...

Hoi, 

Ik ben gevraagd om offertes uit te brengen voor enkele bedrijven voor online promotie. Natuurlijk dacht ik meteen aan 10.000 euro per jaar, maar ik ben bang dat weinig vissen gaan happen zo. Ik heb de content ook echt nodig om te kunnen groeien, en zou wellicht met elk klein beetje genoegen (moeten) nemen.

Hoe rekenen jullie prijzen op het moment dat er centen binnen moeten komen? Ik ben enerzijds bang dat ik weinig te bieden heb (bereik / audience) omdat mijn bezoekers nog wat tegenvallen. Ik heb nog weinig gepromoot omdat ik eerst met opdrachtgevers wilde werken voor content, maar kan natuurlijk niet verwachten dat ik dezelfde prijzen kan rekenen als mijn concurrenten... 

Ieder klein stapje voorwaarts voelt soms als een overwinning, en soms ook weer als een stap terug. Makkelijk is het in ieder geval nog niet om mezelf op waarde te schatten! Ik begin nu in te zien dat eerst het bereik moet groeien... 

Reacties (2)
  • Kevin
    Kevin Louwers
    Gereageerd op 03-07-2019

    Hoi, 

    Ik ben gevraagd om offertes uit te brengen voor enkele bedrijven voor online promotie. Natuurlijk dacht ik meteen aan 10.000 euro per jaar, maar ik ben bang dat weinig vissen gaan happen zo. Ik heb de content ook echt nodig om te kunnen groeien, en zou wellicht met elk klein beetje genoegen (moeten) nemen.

    Hoe rekenen jullie prijzen op het moment dat er centen binnen moeten komen? Ik ben enerzijds bang dat ik weinig te bieden heb (bereik / audience) omdat mijn bezoekers nog wat tegenvallen. Ik heb nog weinig gepromoot omdat ik eerst met opdrachtgevers wilde werken voor content, maar kan natuurlijk niet verwachten dat ik dezelfde prijzen kan rekenen als mijn concurrenten... 

    Ieder klein stapje voorwaarts voelt soms als een overwinning, en soms ook weer als een stap terug. Makkelijk is het in ieder geval nog niet om mezelf op waarde te schatten! Ik begin nu in te zien dat eerst het bereik moet groeien... 

  • Danielle
    Danielle Roof
    Gereageerd op 04-07-2019

    Misschien heb je hier wat aan http://www.lisanneleeft.nl/wat-is-een-eerlijke-prijs-van-een-advertorial/

    En geef gelijk aan dit je een prijs hanteert die geldt voor dit moment. Dat je elke kwartaal n.a.v. je cijfers/bereik/bezoekers je prijzen aan kan passen.