Tis schering en inslag jammer genoeg.
Veel aanbieders (zeker in bepaalde branches) zetten affiliates uit omdat affiliates producten of diensten blijven promoten die op dit moment op z'n gat liggen.
Zo zijn bij mij ook 3 campagnes gesloten juist om tegenovergestelde redenen.
Er wordt namelijk zo veel verkocht dat men de levertijden niet kan nakomen.
Met de verkopen via affiliate sites wordt dit probleem alleen nog maar groter (zegt men)
Ik heb één van de 3 productaanbieders zover weten te krijgen dat ze aan het heroverwegen zijn.
Of dit lukt, geen idee maar accountbeheerder van TT is het met mij eens waardoor we inmiddels in een constructieve discussie terecht zijn gekomen met de productaanbieder.
Overal zijn acties, steekt men ondernemers een hart onder de riem, banken schorten hypotheken op, de overheid strooit massieve kapitalen over het land uit. Het is dan bijna asociaal wanneer juist in tijden als deze, productaanbieders de affiliates min of meer in de steek laten omwille van het behoud van hun leveringsvoorwaarden ipv financiële redenen.
Want financieel vergaat het hun (in mijn branche) beter dan ooit.
Juist zij kunnen zonder zelf inkomsten te verliezen, anderen helpen die deze inkomsten hard nodig hebben maar doen dit niet omdat ze hun strakke levertijden belangrijker vinden dan hun medemens in nood te helpen. Terwijl iedereen weet en accepteert dat je nu vaker 5 dagen moet wachten op producten.
Nood breekt wetten, uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke acties.
Mensen in de steek laten omwille van "schoonheidsfoutjes" in hun beleid vind ik bizar en asociaal.
Als deze periode voorbij is zal ik ook verder geen energie meer steken in productaanbieders die affiliates afsluiten terwijl ze zelf recordomzetten draaien.
Of ze ervan onder de indruk zijn dat John ermee stopt . . . nee tuurlijk niet.
Maar er komen altijd tijden waarbij de rollen omgedraaid zijn, zoveel heb ik wel geleerd in mijn leven.
Boyd van Dongen
Gereageerd op 27-03-2020Zijn er hier mensen die Skyscanner via Tradetracker promoten? Zo ja, op 1 april gaat het affiliate programma op pauze.
Ik kreeg hier gisteren een mail over, dus doe er je voordeel mee (mocht het bij jou van toepassing zijn)
John van Aalst
Gereageerd op 28-03-2020Tis schering en inslag jammer genoeg.
Veel aanbieders (zeker in bepaalde branches) zetten affiliates uit omdat affiliates producten of diensten blijven promoten die op dit moment op z'n gat liggen.
Zo zijn bij mij ook 3 campagnes gesloten juist om tegenovergestelde redenen.
Er wordt namelijk zo veel verkocht dat men de levertijden niet kan nakomen.
Met de verkopen via affiliate sites wordt dit probleem alleen nog maar groter (zegt men)
Ik heb één van de 3 productaanbieders zover weten te krijgen dat ze aan het heroverwegen zijn.
Of dit lukt, geen idee maar accountbeheerder van TT is het met mij eens waardoor we inmiddels in een constructieve discussie terecht zijn gekomen met de productaanbieder.
Overal zijn acties, steekt men ondernemers een hart onder de riem, banken schorten hypotheken op, de overheid strooit massieve kapitalen over het land uit. Het is dan bijna asociaal wanneer juist in tijden als deze, productaanbieders de affiliates min of meer in de steek laten omwille van het behoud van hun leveringsvoorwaarden ipv financiële redenen.
Want financieel vergaat het hun (in mijn branche) beter dan ooit.
Juist zij kunnen zonder zelf inkomsten te verliezen, anderen helpen die deze inkomsten hard nodig hebben maar doen dit niet omdat ze hun strakke levertijden belangrijker vinden dan hun medemens in nood te helpen. Terwijl iedereen weet en accepteert dat je nu vaker 5 dagen moet wachten op producten.
Nood breekt wetten, uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke acties.
Mensen in de steek laten omwille van "schoonheidsfoutjes" in hun beleid vind ik bizar en asociaal.
Als deze periode voorbij is zal ik ook verder geen energie meer steken in productaanbieders die affiliates afsluiten terwijl ze zelf recordomzetten draaien.
Of ze ervan onder de indruk zijn dat John ermee stopt . . . nee tuurlijk niet.
Maar er komen altijd tijden waarbij de rollen omgedraaid zijn, zoveel heb ik wel geleerd in mijn leven.
Simon De Ruyver
Gereageerd op 29-03-2020Je zou bijna denken dat het een 1 april grap is. ?
Sieto vd Admin
Gereageerd op 29-03-2020Skyskanner, Momondo, KLM - je ziet het bij veel (de meeste?) aanbieders in de vlieg/reis-brance.
'Gewoon' even de storm uitzitten. Als de markt weer aantrekt komen ze wel weer.
Boyd van Dongen
Gereageerd op 29-03-2020Dus jij zou de linkjes niet aanpassen of juist wel?
Sieto vd Admin
Gereageerd op 30-03-2020Hoeveel conversie had je op de linkjes?
Als het meer energie kost om ze aan te passen dan dat je er mee wint, dan zou ik het zo laten.
Als de aanbieder er permanent mee stopt dan wel even de linkjes weg.