Jacko
Jacko Meijaard Admin
Geplaatst op 26-02-2017

Topverkoper....(op tv gezien, maar zo logisch EIGENLIJK)

Ik heb eens een programma op tv gezien waar top verkopers in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk verkopen moesten maken.

Ik denk hier nog vaak aan terug hoe simpel het eigenlijk is, maar ik moet me zien te verbeteren nog in de online mogelijkheden hiervan.

Om een voobeeld te noemen met wat ik bedoel is:

Er was dus een verkoper bij de M. Markt die electronica verkocht.

Mensen komen al in de winkel en hebben echt al op google gezocht naar een wasmachine type xxx of home cinema type ...

Nu komen ze in de winkel om het apparaat in het ECHT tezien, te voelen en aanschouwen.

Maar hun voorkeur weten ze allang, ik denk wel 80 procent van de kopers in een winkel weet wat hij wil kopen.

Ze vragen je wat dingen over het apparaat of wat ook...en je BEVESTIGD al hun vragen positief.

DIT is de drempel die de klant overhaalt, hij of zij krijgt het laatste steuntje in de rug ... een BEVESTIGING dat de aankoop van zijn keuze GOED zal zijn.

Als jij als verkoper over een duurdere tv begint te vertellen kan de klant gaan twijfelen en eerst weer naar huis gaan en er over nadenken, om vervolgens te googlen en naar de concurrent voor een goedkopere te gaan.

Wellicht kun je met het schrijven van je content hier ook je voordeel uit halen.

Reacties (1)
  • Alex
    Alex ts
    Gereageerd op 26-02-2017

    Ik heb eens een programma op tv gezien waar top verkopers in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk verkopen moesten maken.

    Ik denk hier nog vaak aan terug hoe simpel het eigenlijk is, maar ik moet me zien te verbeteren nog in de online mogelijkheden hiervan.

    Om een voobeeld te noemen met wat ik bedoel is:

    Er was dus een verkoper bij de M. Markt die electronica verkocht.

    Mensen komen al in de winkel en hebben echt al op google gezocht naar een wasmachine type xxx of home cinema type ...

    Nu komen ze in de winkel om het apparaat in het ECHT tezien, te voelen en aanschouwen.

    Maar hun voorkeur weten ze allang, ik denk wel 80 procent van de kopers in een winkel weet wat hij wil kopen.

    Ze vragen je wat dingen over het apparaat of wat ook...en je BEVESTIGD al hun vragen positief.

    DIT is de drempel die de klant overhaalt, hij of zij krijgt het laatste steuntje in de rug ... een BEVESTIGING dat de aankoop van zijn keuze GOED zal zijn.

    Als jij als verkoper over een duurdere tv begint te vertellen kan de klant gaan twijfelen en eerst weer naar huis gaan en er over nadenken, om vervolgens te googlen en naar de concurrent voor een goedkopere te gaan.

    Wellicht kun je met het schrijven van je content hier ook je voordeel uit halen.