Interessante vraag eigenlijk Yvancka
Ik weet niet of er gulden regels zijn, het is mijn optiek allemaal erg abstract.
Ook weet ik (nog) niet of de "betere sites" ook beter scoren . . .
Want wat beter is voor Google, is niet perse beter voor de "koper".
Je zit eigenlijk in een spagaat waarbij je veel inhoud moet publiceren om in Google te ranken terwijl je veelal met kopers te maken hebt die of impulsaankopen doen.
Of gewoon korte duidelijke info zoeken alvorens ze tot een aankoop overgaan!
Ik heb een vreemd surfgedrag (dacht ik)
Als ik ergens informatie over wil, dan google ik dat maar ik heb me nooit laten leiden door sites met grote lappen tekst waar ik me doorheen moet worstelen!
Sites die een hoop punten aanhalen die iedereen uit zichzelf al weet of wel een idee bij heeft, enkel en alleen om die Google ranking te verkrijgen...ik zoek altijd zo direct mogelijk het antwoord op die ene of enkele vragen die ik heb.
Toen ik met affiliate marketing begon, ben ik gaan rondvragen bij mijn collega's, familie en vrienden en kwam ik tot de ontdekking dat 90% van deze mensen het zelfde surfgedrag hebben!
Namelijk het surfen in 2 stappen.
Stap 1 is het zoeken naar informatie.
Ik (men) zoek(t) meestal via google naar informatie, korte artikelen die "to the point" zijn en zonder al te veel inspanning duidelijkheid verschaffen.
Vervolgens probeer ik deze artikelen te vergelijken met enkele andere artikelen (lees sites)
Noem het eens soort van cross reference, gewoon kijken hoe waarschijnlijk het is dat ik de "waarheid" te pakken heb of hoe kort ik bij de juiste informatie zit.
Stap 2
De tweede stap is het koopproces.
Hier ga ik een zoekopdracht doen met woorden als "horloge kopen" of "kinetische horloge prijzen".
Bewust zoek ik dan naar websites die rustig zijn, professioneel zijn opgezet en waar je met 2 clicks weet wat je koopt.
Ik wil geen lappen teksten zien, enkel de afbeelding van het artikel en de specificaties.
(in ons geval de affiliate links en een duidelijke korte uitleg)
De afbeeldingen van het artikel moeten duidelijk zijn, ik wil weten of het artikel voorradig is en wat de prijs is.
Ik vind het daarom vreemd dat Google dingen van websitebouwers verwacht, waar veel mensen niet eens affiniteit mee hebben.
Wat ik geleerd heb is dat van de +/- 100 mensen die ik in mijn omgeving gevraagd heb er meer dan 90 op de zelfde of een vergelijkbare wijze surfen.
Van de mensen die ik vroeg koopt het overgrote deel via de telefoon omdat de link met je betaalmethode gewoon kant en klaar is opgezet via de gsm.
Je hoeft je betaalpas niet eens meer te pakken!
Dit maakt dat de lappen tekst die wij schrijven vaak "te klein" zijn om comfortabel te kunnen lezen.
Daarnaast is het leven voor veel mensen vandaag de dag te hectisch geworden om 8 minuten per artikel in de rem te gaan!
In mijn beleving (verbeter mij gerust als ik ernaast zit) schrijven we enorme lappen teksten enkel en alleen om in google te scoren maar heeft het nauwelijks meerwaarde voor het grootste deel van de kopers en diens koopgedrag.
Het visuele aspect (waar ik als ontwerper toch wel een indepth visie op heb) is meestal de doorslaggevende factor voor een bezoeker om op je site te blijven of juist je site te verlaten en verder te zoeken!
In mijn optiek is de home page voor de koper dan ook de meest belangrijke pagina en zijn de artikelen op je blog pagina de tools die je plaats in Google bepalen.
Ik besef wel dat affiliate marketing anders werkt en dat je ook je artikelen nodig hebt om bepaalde producten te verkopen, je kunt immers niet je home page vullen met affiliate links.
Ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
Yvancka van den Brand
Gereageerd op 02-01-2020Hoi iedereen, ik wist niet in welke board ik nou het beste deze vraag kon stellen en heb uiteindelijk deze maar gekozen. Jacko zegt natuurlijk om niet elke dag naar de cijfers te kijken en gelukkig doe ik dit ook niet. Ik ben gewoon lekker teksten aan het schrijven en alvast content maken voor de weken waarop ik hoogstwaarschijnlijk minder tijd en motivatie zal hebben. (Is geen excuus ik weet het. maar ik ken mezelf)
Wat ik graag zou willen weten is wanneer ik eigenlijk aan de bel moet trekken als mijn website het toch niet zo goed blijkt te doen. Is er daarvoor een bepaalde tijdsbestek? Ik weet dat mensen pas hun eerste commissie verdienen naar ongeveer 3 maanden maar hoe veel langer moet je dan nog gaan wachten mocht je dat niet hebben?
Jeffrey Keijzer
Gereageerd op 02-01-2020@yvanckavandenbrand, het is van veel factoren afhankelijk. In het begin zou ik mij enorm verdiepen in zoekmachine optimalisatie en hoe je goede teksten kan maken. Daarnaast is het belangrijk te beseffen dat een tekst pas na 35 weken 90% van zijn potentie krijgt. Met deze potentie bedoel ik de hoeveelheid bezoekers die er naar de betreffende pagina komen.
Daarnaast is het belangrijk om te letten op de concurrentie. Hoe kan jij teksten maken die beter zijn dan de teksten die er al op het internet te vinden zijn over hetzelfde onderwerp. Het is een wedstrijd om de beste teksten te maken. Hoe beter de tekst hoe beter de tekst zal ranken. Google kijkt namelijk naar de waarde die je met een artikel kan geven.
Vorig jaar ben ik bijvoorbeeld met een voedings website gestart. Hierbij merkte ik dat ik zelf helemaal geen ervaring met voeding heb en dit onderwerp helemaal niet interessant vindt. Dit had als gevolg dat ik na 5 Maanden het gevoel kreeg geen toegevoegde waarde te kunnen leveren. Op dat moment waren er nog amper bezoekers en ik kreeg dan ook het gevoel dat het nooit iets zou worden.
Dit in combinatie met persoonlijke omstandigheden ben ik toen gestopt met het plaatsen van content op deze website. Ondanks dat merkte ik dat er na 9 Maanden ineens een enorme stijging in het aantal bezoekers te zien was.
Op dit moment ben ik met een nieuwe website bezig, waarover ik zelf veel te vertellen heb en veel over weet. Dit maakt het een stuk makkelijker om veel over dit onderwerp te schrijven en je kan er veel meer plezier uit halen. Om succesvol te worden met een website moet je hier een jaar lang mee bezig zijn en zoveel mogelijk goede content publiceren.
Naast het schrijven van goede content is het belangrijk dat je goed zoekwoord onderzoek doet. Hierbij is het belangrijk om te letten op de concurrentie. In het begin kan je het beste gaan voor de onderwerpen die een redelijk zoekvolume hebben (hoe vaak word er naar een onderwerp gezocht) in combinatie met een lage concurrentie. Om een inzicht te krijgen hoe vaak er naar een onderwerp gezocht word zijn er verschillende mogelijkheden. Zo kan je een zoekwoorden planner gebruiken zoals ubersuggest. Als je dan een goed onderwerp hebt gevonden waarover je wilt gaan schrijven kan je dit onderwerp het beste bij Google invullen. Door onderaan de pagina te kijken zie je dan de relevante woorden waarop gezocht word.
Zelf kijk ik dan vervolgens in Uber suggest hoe vaak er naar de zoekwoorden gezocht word. Soms hebben de zoekvolumes van de synoniemen een betere zoekvolume en ligt de concurrentie lager waardoor de pagina ook hierop gevonden kan worden.
Ondanks de goede teksten en een gedegen zoekwoord onderzoek is het belangrijk om te weten dat een nieuwe website in de sandbox geplaatst word. Doormiddel van de Google sandbox krijgen oudere websites een voorsprong op een nieuwe website. Wanneer je eenmaal uit deze sandbox komt (vanaf 6 Maanden tot een jaar) kan je in een keer een stuk sneller ranken. Met een veel snellere groei als gevolg.
Om succesvol te worden is het belangrijk dat je een onderwerp neemt waarover je veel te vertellen hebt en je interesse volledig naar uit gaat. Het is dan een stuk leuker om te schrijven en je zal het een stuk langer vol houden. Door continue door te gaan zullen de bezoekers vanzelf komen. Hieronder zal ik een afbeelding plaatsen van een website die ineens veel bezoekers is gaan trekken. Zoals je ziet is het belangrijk dat je gewoon door blijft gaan. Zoals @jackomeijaard altijd zegt. In het begin gebeurd er nog niet veel. Maar als je consistent doorgaat met goede content posten. Dan komen de bezoekers vanzelf.
Dominique Van Baelen
Gereageerd op 02-01-2020Hoi Yvancka,
Bij mij heeft het véél langer geduurd dan 3 maanden vooraleer ik m’n eerste commissie verdiende ... ik ben blij dat Ik ben blijven doorzetten ?
Fout die ik heb gemaakt is dat ik te veel info wou doornemen en niet genoeg focuste op het implementeren van wat ik leerde. Ik volgde ook te veel verschillende cursussen en experts (die elkaar soms tegenspraken) en focuste niet op één plan van aanpak.
Anyway, velen op het forum hier bewijzen dat het sneller kan dan mij is gelukt als je de stappen van AMR implementeert.
En vergeet vooral niet te genieten van het werken aan je blog! Dan komt het wel in orde als je een goed plan (= AMR) volgt.
Yvancka van den Brand
Gereageerd op 02-01-2020Genieten doe ik zeker! Hartelijk bedankt voor je reactie, doorzetten is altijd de key!
Yvancka van den Brand
Gereageerd op 02-01-2020Hoi Jeffrey, ondanks ik het gevoel had dat ik een compleet boekwerk heb gelezen heb ik wel aandachtig naar elke woord gekeken. Doorzetten is de key en ik besef me idd dat het langer kan duren dan de “standaard” 3 maanden voordat je je eerste commissie verdient. Gelukkig haal ik veel energie en plezier uit het schrijven van mijn berichten! Ondertussen zal ik me zeker beter gaan informeren over SEO en teksten schrijven. Dank je wel!
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 03-01-2020Vooral ook niet te veel naar andere mensen kijken - de ene doet er een weekje over, de ander 6 maanden en de ander 2/3 maanden.
Het gaat er met name om dat je over de maanden een stijgende lijn ziet. Het zal niet snel gaan (als je organisch inzet), maar over het grotere geheel zal er een stijging komen als je door blijft gaan met het blijven posten van super goede content. Vooral goed zoekwoord onderzoek doen is belangrijk, zodat je sneller relevante bezoekers gaat krijgen.
Succes!
John van Aalst
Gereageerd op 03-01-2020Interessante vraag eigenlijk Yvancka
Ik weet niet of er gulden regels zijn, het is mijn optiek allemaal erg abstract.
Ook weet ik (nog) niet of de "betere sites" ook beter scoren . . .
Want wat beter is voor Google, is niet perse beter voor de "koper".
Je zit eigenlijk in een spagaat waarbij je veel inhoud moet publiceren om in Google te ranken terwijl je veelal met kopers te maken hebt die of impulsaankopen doen.
Of gewoon korte duidelijke info zoeken alvorens ze tot een aankoop overgaan!
Ik heb een vreemd surfgedrag (dacht ik)
Als ik ergens informatie over wil, dan google ik dat maar ik heb me nooit laten leiden door sites met grote lappen tekst waar ik me doorheen moet worstelen!
Sites die een hoop punten aanhalen die iedereen uit zichzelf al weet of wel een idee bij heeft, enkel en alleen om die Google ranking te verkrijgen...ik zoek altijd zo direct mogelijk het antwoord op die ene of enkele vragen die ik heb.
Toen ik met affiliate marketing begon, ben ik gaan rondvragen bij mijn collega's, familie en vrienden en kwam ik tot de ontdekking dat 90% van deze mensen het zelfde surfgedrag hebben!
Namelijk het surfen in 2 stappen.
Stap 1 is het zoeken naar informatie.
Ik (men) zoek(t) meestal via google naar informatie, korte artikelen die "to the point" zijn en zonder al te veel inspanning duidelijkheid verschaffen.
Vervolgens probeer ik deze artikelen te vergelijken met enkele andere artikelen (lees sites)
Noem het eens soort van cross reference, gewoon kijken hoe waarschijnlijk het is dat ik de "waarheid" te pakken heb of hoe kort ik bij de juiste informatie zit.
Stap 2
De tweede stap is het koopproces.
Hier ga ik een zoekopdracht doen met woorden als "horloge kopen" of "kinetische horloge prijzen".
Bewust zoek ik dan naar websites die rustig zijn, professioneel zijn opgezet en waar je met 2 clicks weet wat je koopt.
Ik wil geen lappen teksten zien, enkel de afbeelding van het artikel en de specificaties.
(in ons geval de affiliate links en een duidelijke korte uitleg)
De afbeeldingen van het artikel moeten duidelijk zijn, ik wil weten of het artikel voorradig is en wat de prijs is.
Ik vind het daarom vreemd dat Google dingen van websitebouwers verwacht, waar veel mensen niet eens affiniteit mee hebben.
Wat ik geleerd heb is dat van de +/- 100 mensen die ik in mijn omgeving gevraagd heb er meer dan 90 op de zelfde of een vergelijkbare wijze surfen.
Van de mensen die ik vroeg koopt het overgrote deel via de telefoon omdat de link met je betaalmethode gewoon kant en klaar is opgezet via de gsm.
Je hoeft je betaalpas niet eens meer te pakken!
Dit maakt dat de lappen tekst die wij schrijven vaak "te klein" zijn om comfortabel te kunnen lezen.
Daarnaast is het leven voor veel mensen vandaag de dag te hectisch geworden om 8 minuten per artikel in de rem te gaan!
In mijn beleving (verbeter mij gerust als ik ernaast zit) schrijven we enorme lappen teksten enkel en alleen om in google te scoren maar heeft het nauwelijks meerwaarde voor het grootste deel van de kopers en diens koopgedrag.
Het visuele aspect (waar ik als ontwerper toch wel een indepth visie op heb) is meestal de doorslaggevende factor voor een bezoeker om op je site te blijven of juist je site te verlaten en verder te zoeken!
In mijn optiek is de home page voor de koper dan ook de meest belangrijke pagina en zijn de artikelen op je blog pagina de tools die je plaats in Google bepalen.
Ik besef wel dat affiliate marketing anders werkt en dat je ook je artikelen nodig hebt om bepaalde producten te verkopen, je kunt immers niet je home page vullen met affiliate links.
Ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
Sieto vd Admin
Gereageerd op 03-01-2020Kort gezegd lijkt het inderdaad verstandig om eerst eens een paar maanden je op je site & content te richten. Hoeveel maanden? Als je er even mee bezig bent ga je daar wel een gevoel voor krijgen.
Ga daarna eens serieus kijken naar je statistieken, site snelheid, dat soort zaken. Heb je nog geen sale tegen die tijd? Ga dan dingen optimaliseren en/of anders aanpakken.
Er is (gelukkig) niet slechts 1 weg :-)
Yvancka van den Brand
Gereageerd op 03-01-2020Ik heb al veel geleerd van je trainingen. Andere the public is echt een goede website. Heb er al veel vragen uit kunnen halen voor mijn content!
Yvancka van den Brand
Gereageerd op 03-01-2020Gelukkig heb ik een website met zowel makkelijk gelijk iets kopen als artikelen die ook waarde hebben met iets meer tekst en content. We gaan over een paar maanden weten of deze strategie ook werkt ?