Johanna
Johanna Scholten
Geplaatst op 22-06-2017

Waarom 4 tot 5 doorklikken voor ik kan betalen ( in het voorbeeld van Jacko zijn business)

Het valt me op dat ik wel vaak door moet klikken voor ik bij de betaalpagina van de internetsuccesgids uit kom. Ik zou denken, waarom al die tussenstappen, bij stap 1 ben ik immers al over de streep? Voor mij persoonlijk is het een afhaakmoment ( het geeft me tijd te gaan twijfelen) als niet meteen komt wat ik verwacht/ wil zien, namelijk de Payknop. Het ging zo:

1) 24 jarige MBO er.... klik,

2) laat nu zien (mailadresverzamelaar) klik,

3) Affiliate marketing Revolutie klik,

4) Extra's in beeld klik

5) Nu beginnen, ja hoor "eindelijk", maar dan krijg ik weer die extra's en moet ik scrollen naar de betaalunit.

Hoe zien jullie dit? Kan iemand mij uitleggen waarom het nuttig is en wel zou werken zo veel stappen? Hebben jullie wellicht minder stappen in je eigen variant? En hoe bevalt dit?

Reacties (4)
  • Johanna
    Johanna Scholten
    Gereageerd op 22-06-2017

    Het valt me op dat ik wel vaak door moet klikken voor ik bij de betaalpagina van de internetsuccesgids uit kom. Ik zou denken, waarom al die tussenstappen, bij stap 1 ben ik immers al over de streep? Voor mij persoonlijk is het een afhaakmoment ( het geeft me tijd te gaan twijfelen) als niet meteen komt wat ik verwacht/ wil zien, namelijk de Payknop. Het ging zo:

    1) 24 jarige MBO er.... klik,

    2) laat nu zien (mailadresverzamelaar) klik,

    3) Affiliate marketing Revolutie klik,

    4) Extra's in beeld klik

    5) Nu beginnen, ja hoor "eindelijk", maar dan krijg ik weer die extra's en moet ik scrollen naar de betaalunit.

    Hoe zien jullie dit? Kan iemand mij uitleggen waarom het nuttig is en wel zou werken zo veel stappen? Hebben jullie wellicht minder stappen in je eigen variant? En hoe bevalt dit?

  • Coen
    Coen Olde Bijvank
    Gereageerd op 22-06-2017

    Niet gek natuurlijk.. @jackomeijaard kennende zal hij dit goed getest hebben.

    Om zo de hoogst mogelijke conversie te behalen.

  • Coen
    Coen Olde Bijvank
    Gereageerd op 22-06-2017

    Vandaar die 5 stappen :)

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 22-06-2017

    Hé Johanna. Niet iedereen is bereid direct te kopen :)

    Dit gebeurt gemiddeld ongeveer bij het 7e contact moment.

    Let op: dit is wel een algemene regel die ik vaker heb gelezen. Kan natuurlijk afwijken per situatie. Maar het gaat om het verschil tussen warme en koude leads.

    Realiseer je dat bij stap 2 Jacko jouw mail-adres al heeft.

    De mailing lijst is de grootste asset om leads te converteren naar klanten.

    Wat betreft de upsells (MarkeTheme denk ik?) : dit verhoogt de totale klantwaarde uiteraard.

    Dat scroll dingetje dat je noemt is een aandachtspuntje voor @jackomeijaard denk ik haha. Vast een goeie tip om het proces te optimaliseren.