Sieto vd Admin
Geplaatst op 14-01-2019Wat heb ik anders gedaan?
Als je mijn laatste ISG Podcast hebt beluisterd (https://soundcloud.com/user-900598745/130-hoe-2018-mijn-beste-jaar-tot-nu-toe-is-en-doelen-2019), dan weet je dat 2018 voor mij het beste jaar tot nu toe was (financieel gezien).
Naar aanleiding van die Podcast kreeg ik verschillende keren de vraag: wat heb je in 2018 dan anders gedaan dan in 2017 en voorgaande jaren?
Het antwoord is simpel: niets. Ik heb vrijwel exact hetzelfde gedaan.
En dat is juist wat het verschil heeft gemaakt. Ik heb doorgebouwd op hetgeen wat ik al had, en wat ik al wist.
Om je een idee te geven:
- Voor ISG elke werkdag een blog/pagina geschreven
- Voor ISG elke dag een bericht op social media (LinkedIn en FB)
- Voor ISG elke week een Podcast
- Voor ISG elke dag mails beantwoorden
- Voor ISG elke dag op het forum
- Voor ISG elke week een video op YouTube
- Voor affiliate sites, elke week nieuwe content op bestaande sites
- Voor affiliate sites, nieuwe site(s) starten op de manier uit de AMR
Zoals je ziet, echt niks moeilijks. Niks geen geheime informatie.
Natuurlijk, ik doe dit nu al een paar jaar en ik heb al iets opgebouwd. Maar vergeet niet dat ik ook vanaf punt 0 ben begonnen. Het eerste jaar is simpelweg het moeilijkste. Je eerste commissie is moeilijker dan je 100e commissie.
Dat is ook waar de moeilijkheid ligt: het geduld wat de meeste mensen niet hebben.
Als je eenmaal al een commissie hebt gedraaid, weet je hoe het moet en is het een kwestie van verder bouwen.
Dat is wat ik eigenlijk elke dag ook doe. Verder bouwen. Niks speciaals, geen grote dingen.
Elke dag een klein stapje vooruit.
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 14-01-2019Als je mijn laatste ISG Podcast hebt beluisterd (https://soundcloud.com/user-900598745/130-hoe-2018-mijn-beste-jaar-tot-nu-toe-is-en-doelen-2019), dan weet je dat 2018 voor mij het beste jaar tot nu toe was (financieel gezien).
Naar aanleiding van die Podcast kreeg ik verschillende keren de vraag: wat heb je in 2018 dan anders gedaan dan in 2017 en voorgaande jaren?
Het antwoord is simpel: niets. Ik heb vrijwel exact hetzelfde gedaan.
En dat is juist wat het verschil heeft gemaakt. Ik heb doorgebouwd op hetgeen wat ik al had, en wat ik al wist.
Om je een idee te geven:
- Voor ISG elke werkdag een blog/pagina geschreven
- Voor ISG elke dag een bericht op social media (LinkedIn en FB)
- Voor ISG elke week een Podcast
- Voor ISG elke dag mails beantwoorden
- Voor ISG elke dag op het forum
- Voor ISG elke week een video op YouTube
- Voor affiliate sites, elke week nieuwe content op bestaande sites
- Voor affiliate sites, nieuwe site(s) starten op de manier uit de AMR
Zoals je ziet, echt niks moeilijks. Niks geen geheime informatie.
Natuurlijk, ik doe dit nu al een paar jaar en ik heb al iets opgebouwd. Maar vergeet niet dat ik ook vanaf punt 0 ben begonnen. Het eerste jaar is simpelweg het moeilijkste. Je eerste commissie is moeilijker dan je 100e commissie.
Dat is ook waar de moeilijkheid ligt: het geduld wat de meeste mensen niet hebben.
Als je eenmaal al een commissie hebt gedraaid, weet je hoe het moet en is het een kwestie van verder bouwen.
Dat is wat ik eigenlijk elke dag ook doe. Verder bouwen. Niks speciaals, geen grote dingen.
Elke dag een klein stapje vooruit.
Jeroen Santing
Gereageerd op 15-01-2019Dat ruikt heel erg naar..... consistent zijn! en dat is precies wat je al heel lang roept!
doorgaan
consistent zijn
niet opgeven!
Sieto vd Admin
Gereageerd op 15-01-2019ben net de podcast aan het luisteren!
Tja, het zal toch echt wel kloppen, dat over die consistentie ;-)
Succes met je doelen. Over het wijn drinken; 'vroeger' was ik daar ook nooit zo van. Wit en rose is makkelijker drinkbaar dan rood, dus ik zou zeggen begin daar.
Heiko Hartsuijker
Gereageerd op 25-01-2019Geweldig dat je zo je doelen deelt @jackomeijaard!
Erg waardevol. Actiepunt: Gelijk omgezet voor Business en privé en dan volgend jaar kijken wat we moeten bijsturen of kunnen leren. Top! ?
Klaas Koopman
Gereageerd op 25-01-2019@jackomeijaard; in hoeverre republish jij je podcasts?
Normaliter doe ik:
1. Enorm kwalitatief artikel laten schrijven (op eigen site en later ook publishen op Linkedin, Facebook etc)
2. Op basis daarvan een video (evt animatie) maken (publishen op Youtube, Vimeo en andere video sites)
3. De geluidsopname publishen als podcast (zijn ook verschillende platforms voor)
4. Op basis van de data en gegevens een infographic maken (ook die kun je op verschillende platforms kwijt)
Tot slot kun je dit op Social Media elke keer weer opnieuw publishen (bijv. eerste maand de link naar de pagina, tweede maand de animatie etc).
Door hergebruik te maken van jouw kwalitatieve content kun je er zo ontzettend veel bereik uithalen. Denk ook aan links in de omschrijvingen overal, eventueel adverteren om meer bereik te halen, laten delen door influencers etc.
Ik ben benieuwd wat jij ermee doet!
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 26-01-2019@klaaskoopman thanks voor het meedenken! Waardeer ik enorm!
Ik weet dat ik er veel meer uit zou kunnen halen; zeker uit social media kanalen als Instagram.
Alleen denk ik niet dat ik op die manier echt in de schijnwerpers wil staan. Wat dat betreft vind ik het heel onwennig om in de schijnwerpers te staan en dit soort dingen allemaal te delen. Dus vandaar dat ik (nog) niet optimaal gebruik maak van deze content, terwijl er genoeg mogelijkheden liggen.
Klaas Koopman
Gereageerd op 26-01-2019Je hoeft niet in de schijnwerpers te staan he, je kunt veel onder een zakelijk account gooien.
Ik zal binnenkort eens een case online gooien (even aan klant vragen of deze akkoord gaat) hoe ik dit heb gedaan voor een webshop. Dus ook onder een zakelijk account.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 26-01-2019Super, laat me weten als deze online staat @klaaskoopman. Ben benieuwd!
Sieto vd Admin
Gereageerd op 26-01-2019@jackomeijaard in de schijnwerpers staan is echt een kwestie van doen. Voor m'n YouTube kanaal wilde ik het ook nooit. Maar je krijgt gewoon veel meer views en engagement als je wél als persoon in beeld komt. Mensen willen nu eenmaal mensen zien. Ik ben er dus ook mondjesmaat mee begonnen. Eerste keer is super weird, maar je went er aan. Beetje bij beetje.
Bedenk ook dat het (de reden van de onwennigheid) vaak jouw perceptie is van wat jij denkt dat andere mensen over jou denken als je in beeld bent. Fuck dat. 99 van de 100 mensen vinden het leuk om dat te zien. Die ene die het niet leuk vind heeft dan maar pech.
Klaas Koopman
Gereageerd op 26-01-2019Ik ben er normaliter ook geen fan van, maar bezoek mijn site maar eens en daarna andere sites. Kom je die dikke kop overal weer tegen in advertenties dankzij retargetting. When it pays the bills...
Jan M
Gereageerd op 26-01-2019Dit zei Gary V vorige maand nog in een keynote:
"I’m not actually interested in “social media.’
I’m interested in attention. And it just so happens that social media is where attention is at today."
Piet Hein Bouwkamp
Gereageerd op 26-01-2019Haha;
'Wat voor dag is het vandaag?'
Publiek: Woensdag!
'Wat doen jullie hier op een woensdagochtend?!'
Later toegevoegd: Wat is Gary weer goed in deze video... Zo recht door zee, love it.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 28-01-2019@sieto (en anderen), het was misschien niet goed verwoord. Het is niet dat ik het niet durf, maar niet mijn dagelijks leven wil delen. Ik zie zoveel 'gurus' die elk moment delen. Als ze uit eten zijn, op verjaardag, thuis, wat dan ook. Ik wil eerder genieten en niet telkens stoer doen van de dingen die ik heb of de dingen die ik doe.
Natuurlijk kun je social media ook anders inzetten en niet dat soort dingen delen - alhoewel dit de leukste content is voor volgers. Het staat op als 1 van de doelen voor 2019, dus zal het zeker aan (moeten) pakken dit jaar ;-).