Jacko
Jacko Meijaard Admin
Geplaatst op 04-09-2020

Grootste frustratie op het gebied van affiliate marketing?

Ik ben nieuwsgierig waar iedereen tegenaan loopt bij het maken of vermarkten van hun affiliate site? Wat is jouw grootste frustratie bij affiliate marketing?

Om zelf af te trappen: mijn grootste frustratie is geduld. Het kan me niet snel genoeg gaan en het liefst heb ik direct resultaat (lees: commissies) na het maken van een nieuwe site. 

Reacties (29)
  • Maarten
    Maarten Oostland
    Gereageerd op 04-09-2020

    Ik ben nieuwsgierig waar iedereen tegenaan loopt bij het maken of vermarkten van hun affiliate site? Wat is jouw grootste frustratie bij affiliate marketing?

    Om zelf af te trappen: mijn grootste frustratie is geduld. Het kan me niet snel genoeg gaan en het liefst heb ik direct resultaat (lees: commissies) na het maken van een nieuwe site. 

  • Jeske
    Jeske Heijmans
    Gereageerd op 04-09-2020

    Dit is wel een leuke!

    Ik heb enorm veel geduld, maar toch word je geduld echt getest met Affiliate Marketing. Ik ben nu echt wel toe aan een commissie zeg maar, haha... (eind November begonnen) 

    Maar we bouwen gewoon rustig verder! Want ik vind het enorm leuk om te doen. Elke keer leer ik weer en vormt mijn website steeds meer en beter ook. (vind ik zelf dan?)

    En soms heb ik een beetje moeite met het opstarten van een artikel. Eenmaal begonnen, dan gaat het lekker. Het is alleen even de start af en toe. 

  • Marc
    Marc van den Brink
    Gereageerd op 04-09-2020

    Hier was het inderdaad ook geduld. Heeft echt 6 maanden hard werken gekost voordat de eerste echt commissie binnen kwam (noem ik een commissie van hoger dan 100 euro). 

    Ik heb denk ik het geluk dat ik het super leuk vind, heb nu zelfs 4 websites en alle 4 andere niche en vind het altijd weer een feestje op een blog te schrijven en vervolgens te zien dat hij op de 1e of 2e pagina van google komt te staan :)

  • Bas
    Bas Vd
    Gereageerd op 04-09-2020

    Jullie grootste frustratie zorgt er ook voor dat de meeste mensen al snel stoppen, als dat niet zo was moest je nog meer geduld hebben omdat er veel meer concurrentie zou zijn ;)

    Vind het frustrerend dat je bij sommige affiliate programma's zelf allemaal achter je geld moet gaan zitten. Sowieso zou het hele keuren en uitbetalen een stuk sneller mogen.

    Heb ook een webshop en dan heb je je geld bij een sale direct.

  • Eric
    Eric
    Gereageerd op 04-09-2020

    al die mensen die klikken zonder vervolgens iets te kopen...

  • Jeroen
    Jeroen Santing
    Gereageerd op 04-09-2020

    Geduld is een goede ja, al ben ik misschien wel kampioen geduld hebben?

    en de neiging om 200X per dag op analytics te kijken :-)

    (doe ik nu niet meer hoor)

  • Karin
    Karin H
    Gereageerd op 04-09-2020

    Mijn grootste frustratie is eigenlijk een luxeprobleem. Namelijk dat ik veel te veel leuke ideeën heb: onderwerpen voor artikelen, plannen voor nieuwe sites... Ik zie gelijk helemaal voor me hoe het eruit kan gaan zien. Helaas zitten er maar 24u in een dag. En ik wil ook tijd aan mijn gezin en andere hobby's besteden.

  • Eric
    Eric
    Gereageerd op 04-09-2020

    In dat geval kun je beter je prioriteiten stellen. Todo lijstjes werken voor mij prima.

  • John
    John van Aalst
    Gereageerd op 05-09-2020

    Mijn grootste frustratie is de grilligheid en het 'ongeleid projectiel' gedrag van Google middels hun updates en algoritme wijzigingen. Leuk topic trouwens @maartenoostland​ ?

  • Jeffrey
    Jeffrey Keijzer
    Gereageerd op 05-09-2020

    Ik denk dat het hebben van te veel ideetjes voor de volgende websites het lastigste zijn. Vooral, omdat ik eerst een website goed draaiende wil hebben voordat ik naar de volgende stap wil gaan. 

    Tegelijkertijd ben ik geneigd om naar 10 stappen vooruit te kijken, terwijl ik nog bij a) ben. Maar door continue bezig te blijven komt stap b, c en d ook wel. 

  • Jeffrey
    Jeffrey Keijzer
    Gereageerd op 05-09-2020

    @bas-nl​, in welk opzicht bedoel je dit precies? Voor mijn huidige project werk ik nu met fysieke producten. Hierbij lijkt het mij net als via telefonisch verkopen hetzelfde principe. Als iemand een product / abonnement heeft aangeschaft moet dit eerst door een wettelijke bedenktijd heen. Voor abonnementen is dit 14 dagen. Voor zover ik weet is dit bij fysieke producten 30 dagen.  Als die periode voorbij is worden de producten goedgekeurd en wordt het vervolgens uitbetaald. Hoe zit dit bij de webshop? 

  • Eric
    Eric
    Gereageerd op 05-09-2020

    Mijn frustratie is eerlijk gezegd ook wel een beetje deze affiliate marketing revolutie. Van de ene kant helpt het veel, ik leer er ook veel van, maar van de andere kant verziekt het ook een beetje de markt. We vissen namelijk toch allemaal een beetje uit dezelfde vijver en zijn dus ook min of meer elkaars concurrenten. We doen allemaal leuk en aardig, "fantastisch dat je zoveel commissies scoort", "goed bezig, ga zo door" etc., maar eigenlijk hadden we natuurlijk zelf dat succes willen pakken :) :)

    Dat is ook wel mijn angst voor de toekomst: hoe meer mensen met affiliate marketing beginnen, hoe dunner de spoeling wordt. Daardoor zal het ook steeds moeilijker worden nog leuke commissies te kunnen scoren.

  • Marc
    Marc van den Brink
    Gereageerd op 05-09-2020

    Goed punt!, ben ik het ook zeker mee eens!, vooral als ik zie hoeveel mensen lid worden en erbij komen elke dag. Deze mensen beginnen allemaal met deze vorm van online verdienen. 

    Waar je eerst nog binnen 2 a 3 maanden een commissie kreeg nadat je begon, lees ik nu verhalen van mensen die na 4 a 5 maanden nog geen commissie binnen hebben en ik vermoed dat dat alleen maar meer gaat worden. 

    Is ook eigenlijk de reden dat ik meerdere websites heb in verschillende niches, zo kan ik altijd mijn focus verleggen als ik merk dat de concurrentie te groot word (wat ook aan het gebeuren is)

  • Boyd
    Boyd van Dongen
    Gereageerd op 05-09-2020

    Gelukkig zijn er genoeg branches, onderwerpen, affiliate netwerken, mogelijkheden om traffic te krijgen, manieren waarop je affiliate marketing in kan zetten enzovoort ;) 

  • Jeffrey
    Jeffrey Keijzer
    Gereageerd op 05-09-2020

    Persoonlijk heb ik het gevoel dat dit best nog wel eens mee kan vallen. Er zijn waarschijnlijk wel steeds meer mensen die met affiliate marketing zijn begonnen. Alleen de Nederlandse markt is nog lang niet verzadigd. Natuurlijk blijft het slim om op meerdere websites in te zetten. Als de ene website iets minder loopt is er altijd een andere website die wel kan gaan werken. 

    Een ander enorm groot voordeel is door gebruik te maken van algemene affiliate marketing netwerken. Als je gebruik maakt van PayPro probeer je eigenlijk om op een vis te mikken. Kijk je naar bol.com als affiliate marketing netwerk dan krijg je voor ieder product wat iemand via het affiliate marketing netwerk koopt een commissie. Dit zorgt ervoor dat de kansen op succes vele malen groter worden. 

    Ondanks dat iedereen dezelfde cursus volgt zal de ene hier succesvol mee worden en de ander zal er meer moeite in moeten stoppen. Door lang genoeg consistent content te blijven posten waarbij je goed zoekwoord onderzoek doet en met conversie optimalisatie bezig gaat zal er vanzelf een moment komen dat de commissies komen. 

    Ik denk dan ook dat de belangrijkste factor is om de kennis die je van de amr krijgt te combineren met de kennis die ook op andere plaatsen te verkrijgen zijn. Vooral door bezig te zijn en door zelf onderzoek te doen leer je het meeste en kun je uiteindelijk succesvol worden.  

  • Youri
    Youri Klijn
    Gereageerd op 05-09-2020

    Bij een webshop heb je daarmee ook te maken. Wel een belangrijk detail: als die 14 dagen voorbij zijn en iemand retourneert het product niet, is en blijft het geld op jouw rekening.

    Als dit in een affiliate constructie zit duurt het hoe dan ook langer: na 14 dagen kan er überhaupt pas goedgekeurd worden (wat vaak op 21-30 dagen of nog langer ligt) en dan moet je afhankelijk van het netwerk nog 1-2 maanden wachten tot het geld uitbetaald word op je bankrekening.

    Dezelfde regels bij fysieke producten dus maar wel een fors verschil qua tijd met de cashflow.

  • Eric
    Eric
    Gereageerd op 05-09-2020

    Het is voor deze Jacco natuurlijk weer een nieuw verdienmodel, hij verkoopt abonnementen en coaching programma's. Maar als je puur naar het concept kijkt: hij zegt heel succesvol te zijn met affiliate marketing en wil dat succes graag delen met anderen. Op zichzelf natuurlijk heel nobel. Maar het is ook een beetje alsof Albert Heijn zegt: onze supermarkt is zo succesvol, dat gunnen we ook onze concurrenten. We gaan daarom onze kennis delen met Jumbo, Lidl etc. en stimuleren ze om in dezelfde straat ook supermarkten te openen :)

  • Youri
    Youri Klijn
    Gereageerd op 05-09-2020

    Minstens 90% weet er geen succes van te maken en geeft vroegtijdig op. Dat is al 1 punt waarom de markt niet zo snel verzadigd raakt.

    Punt 2 zijn de niches: deze zijn er zo ontzettend veel dat ook daarmee wel even duurt voordat je echt in elkaars vaarwater zit. Degenen die dit punt bereiken zijn goed bezig.

    En dan nog het belangrijkste punt: kwaliteit. Ik hoor al 10 jaar dat allerlei methodes en markten verzadigd zijn, ‘dood’ zijn etc. Als je zorgt voor hoge kwaliteit content ga je het zeker redden. En je hebt een strategie nodig (wat hij 99% ontbreekt).

    Affiliate marketing is in theorie voor iedereen toepasbaar. In de praktijk is het echter lang niet voor iedereen weggelegd ?

  • Jeffrey
    Jeffrey Keijzer
    Gereageerd op 05-09-2020

    @youriklijn​, dat is een goede. Doorzettingsvermogen, geduld en iets doen wat in het begin geen resultaten laat zien is voor veel mensen sowieso moeilijk. Als je graag genoeg wilt, maakt het niet uit of je binnen 1, 2 of 3 jaar succesvol wordt. Uiteindelijk gaat het lukken. Hoe meer tijd je erin stopt, hoe groter de kans van succes is! 

    Als je waarde geeft aan anderen zal dat vroeg of laat naar jouw terug komen. 

  • Christine
    Christine van der Pol
    Gereageerd op 05-09-2020

    Hmmm.... ja, het is echt stug volhouden als affiliator. 

    Zeker in deze tijd komen er steeds meer bij en is het lastig om er geld mee te verdienen. Aan de andere kant hoeft dat geen probleem te zijn als je een goede niche hebt en voldoende inspiratie om te schrijven.

    Ik focus mij nog onvoldoende op wat ik wil verkopen. M.a.w. ik schrijf een mooi artikel en zoek er daarna iets bij om te verkopen. Dit houdt mijn commissie te laag, terwijl er voldoende mensen zijn die inhoudelijk geïnteresseerd zijn. 

    Maar goed, net met een tweede nicht gestart en daar doe ik het iets anders.

  • Eric
    Eric
    Gereageerd op 05-09-2020

    ja, dat is ook wel een dingetje

  • Karin
    Karin H
    Gereageerd op 05-09-2020

    Aii, ja dat moment dat je er ineens achterkomt dat je links niet meer werken. Of plotseling gehalveerde commissies.. Het zijn gelukkig uitzonderingen, maar ik kom het toch af en toe tegen.

  • Ruben
    Ruben Morsink
    Gereageerd op 06-09-2020

    Ben ik het mee eens!

  • Geert
    Geert Louters
    Gereageerd op 06-09-2020

    Mijn grootste frustatie is bij hetzelfde als bij @paco​. Dan promoot je een bepaald artikel. kom je een paar maand later erachter dat dit programma niet meer bij paypro staat. 

    Ik heb paypro hier ook al meerdere keren een bericht over gestuurd dat die communicatie beter moet naar ons. 

    Niet echt netjes dat de bezoekers dan op een dode link uitkomen

  • Eric
    Eric
    Gereageerd op 06-09-2020

    Mee eens. Alhoewel ik het dan ook wel weer merkwaardig vind dat je daar pas een paar maanden later achter komt. Ik controleer de links op mijn website toch wel met enige regelmaat. Bij mij staan dode links er dan ook nooit langer dan enkele dagen.

  • Aron
    Aron Verhoeven
    Gereageerd op 06-09-2020

    Inderdaad, grootste frustratie sluit aan op @paco​ & @geertlouters2​.

    Ben je een lange periode iets aan het opbouwen en kom je erachter dat de aanbieder de pagina's niet up-to-date houdt. Dit is schadelijk voor je conversies en op ten duur zo schadelijk dat je twijfelt om niet zelf dan maar een product te maken.

    Toch jammer, je levert voor de aanbieder wat op, en deze neemt dan niet de verantwoordelijkheid om dingen up-to-date te houden of überhaupt te reageren op mailtjes...

    En daarin steekt PayPro in mijn ogen ook te kort. Uiteindelijk is het ook hun business-model en vind ik dat zij ook de verantwoordelijkheid moeten nemen om bijvoorbeeld de aanbieder te wijzen op bepaalde problemen.

  • Bas
    Bas Vd
    Gereageerd op 06-09-2020

    Ik verkoop fysieke producten.

    Maar je hebt idd een bedenktijd, die is 14 dagen.

    Maar in feite heb ik het geld wel direct op mijn rekening (als ze niet voor achteraf betalen kiezen) en kan ik het gebruiken.

    Als ze niet retourneren hoef ik ook niks terug te betalen.

    Als affiliate duurt dat allemaal een stuk langer voor het op je rekening staat.

    Cashflow wordt er alleen niet beter op als je producten in moet kopen ;)

  • Matt
    Matt T
    Gereageerd op 07-09-2020

    Het valt allemaal wel mee inderdaad. Zolang je zelf een unieke website met unieke content maakt, valt er genoeg te verdienen. Ik zit sinds april in de fitness-niche en pak nu al iedere week een aantal commissies van 30 a 50 euro per stuk. Zelfs in zo'n verzadigde markt, valt er genoeg te halen. Gewoon blijven knallen ;)

  • Maurice
    Maurice Beenhakker
    Gereageerd op 07-09-2020

    Heel herkenbaar. Veel inspiratie maar ook nog een baan en een gezin.

    Dat resulteert meestal in veel te laat op bed. 

    Maar sindskort maak ik ook gebruik van Todo lijstjes zoals Eric al aangeeft.

    Dat schept wel een beetje orde in je hoofd ?