
Bas Vd
Geplaatst op 21-01-2019Boekhouding
Hi all!
Tot nu toe gebruik ik voor de boekhouding van mijn bedrijf excel sheets. Nu ben ik hier redelijk wat tijd aan kwijt en vraag me af hoe jullie dit doen. Gebruiken jullie een boekhoudprogramma? Zo ja, welke?
Uiteraard moet er per maand een inkomsten/uitgaven balans in te vullen zijn die zelf uitrekent wat er maandelijks, maar ook in zijn totaliteit onderaan de streep overblijft.
Groeten,
Maikel
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Maikel
Gereageerd op 21-01-2019Hi all!
Tot nu toe gebruik ik voor de boekhouding van mijn bedrijf excel sheets. Nu ben ik hier redelijk wat tijd aan kwijt en vraag me af hoe jullie dit doen. Gebruiken jullie een boekhoudprogramma? Zo ja, welke?
Uiteraard moet er per maand een inkomsten/uitgaven balans in te vullen zijn die zelf uitrekent wat er maandelijks, maar ook in zijn totaliteit onderaan de streep overblijft.
Groeten,
Maikel
Jan M
Gereageerd op 21-01-2019Ik gebruik Moneybird (wel meer mensen hier geloof ik). Werkt gewoon prima.
Bas Vd
Gereageerd op 21-01-2019Acumulus
Léon Gotjé
Gereageerd op 21-01-2019Ook ervaring met acumulus gehad in het verleden. Nu over naar Moneybird, vriendin voor administratie en een boekhouder die eens in de zoveel tijd even langs komt.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 21-01-2019Sowieso wel handig om een boekhoudprogramma te hebben.
Gebruik ook Acumulus.
Roeland Topée
Gereageerd op 23-01-2019Ik gebruikte Davilex Online boekhouden. Dat is nu overgenomen door Visma e-Acounting.
Sieto vd Admin
Gereageerd op 24-01-2019toevallig een vraag waar ik ook mee zat. Beantwoord voor ik 'm kon stellen :-)
Ik zal Acumulus en MoneyBird eens checken!
@leongotje waarom ben jij overgestapt van de ene naar de andere?
Léon Gotjé
Gereageerd op 24-01-2019In die periode kreeg ik een boekhouder die er niks mee deed, ik kon alle facturen naar hem opsturen en hij maakte de boekhouding voor me op. Deze boekhouder heb ik overigens niet meer, omdat ik vond dat hij niet genoeg mee dacht.
Ik ben zelf helemaal niet in de boekhoud termen thuis en vond acumulus toen ook lastig om bij te houden. Nu maak ik gebruik van Moneybird om alle offertes, facturen in en uitgaand te verzenden/ontvangen. Mijn banktransacties komen elke dag automatisch binnen, deze koppelt mijn vriendin voor me, zodat ik weet of alles betaald is.
De boekhouder doet de controles, advies en aangiftes. Voordeel is dat hij ook onze hypotheek adviseur is en goed op de hoogte van onze situatie is. Zo heb ik zelf zo min mogelijk kijken naar mijn boekhouding (voor zover mogelijk).
Jelle Damen
Gereageerd op 28-01-2019Ik ben momenteel MoneyBird aan het testen en wat ik me afvraag is hoe jullie PayPro facturen inboeken. Doen jullie dit per gekregen factuur of maken jullie per maand een nieuwe aan met daarin het bedrag wat je de afgelopen maand hebt mogen ontvangen? (hopelijk is de vraag een beetje duidelijk ?)
Jan M
Gereageerd op 28-01-2019Verzamelfactuur met alle commissies per maand. Slepen en alles goed optellen. Aparte debet factuur voor terugbetalingen in diezelfde maand.
Boek ze allebei op laatste dag van de maand.
Bas Vd
Gereageerd op 28-01-2019Idd zo doe ik het ook.
Jan M
Gereageerd op 29-01-2019@bas-nl Haha ja, jij hebt me destijds die tip ook gegeven. Begin vorig jaar ergens!
Bas Vd
Gereageerd op 29-01-2019Oh haha wist ik niet. Maar zo doe ik het nog steeds ;)
Jelle Damen
Gereageerd op 27-02-2019@janm je hebt het over debet factuur voor terugbetalingen. Bedoel je hiermee een creditfactuur? Zoja, hoe boek je deze dan precies in?
Jan M
Gereageerd op 27-02-2019Op zelfde manier als de commissies/ creditfacturen alleen dan negatief. Negatieve verzamelfactuur.
Jelle Damen
Gereageerd op 27-02-2019Helemaal duidelijk. Dank je!
Bert van den Einden
Gereageerd op 13-02-2020Ik kwam dit topic tegen toen ik op zoek was naar boekhouding, PayPro, facturen, etc.
Nou is het zo dat ik op dit moment de credit facturen (voor inkomsten) en debit facturen (voor terugbetaling) in m'n administratie boek.
Dit werkt in theorie prima, maar is me te veel werk.
Nu zie ik dat sommige van jullie hier twee verzamelfacturen per maand voor aanmaken. Eén voor de verkopen en één voor de terugbetalingen.
Maar waar richt ik deze factuur nou aan in m'n boekhouding?
Op de credit en debit facturen staat namelijk niet PayPro maar de naam van de verkopende partij. Logischerwijs zou ik dan denken dat je de verzamelfacturen ook aan de verkopende partijen richt en niet aan PayPro, en dus op deze manier meerdere facturen per maand zou moeten maken (indien je meerdere verschillende producten promoot van verschillende verkopers).
Of zie ik dat nu verkeerd?
Jan M
Gereageerd op 13-02-2020Dat zie je niet verkeerd. Alleen is dat nog veel meer werk en niet verplicht.
En je geeft al aan dat je daar niet op zit te wachten ;-)
De inkomsten worden overgeboekt vanaf de PayPro bankrekening 'Derdengelden'.
Dus op die verzamelfactuur kan prima PayPro staan; je kan deze immers ook koppelen aan een banktransactie.
Uiteraard is het wenselijk dat je kunt aantonen wel facturen/ verkopers dit dan specifiek zijn. Daarom upload je alle facturen ook als bijlage bij de credit/ debet factuur.
Willem van der Heijden
Gereageerd op 13-02-2020Precies zo doe ik het ook.
Eens per maand uitkeren bij Paypro + factuur maken gericht aan Paypro. De credit facturen van Paypro bewaar ik als bewijslast per maand als onderbouwing van mijn factuur naar Paypro.
Bert van den Einden
Gereageerd op 13-02-2020Thanks duidelijk!
Zou één factuur ook voldoende zijn met twee regels, dus bijv:
Verkopen januari: €1000,-
Terugbetalingen januari: -€50,-
Totaal: €950,-
En dan idd alle credit en debit facturen die automatisch gegenereerd worden door PayPro bewaren als bewijslast.
Of beter twee aparte facturen?
Willem van der Heijden
Gereageerd op 13-02-2020@bertvandeneinden 1 factuur met 2 regels zou ik doen. Je krijgt ook maar 1 betaling van Paypro (en je betaalt niet terug aan hun).
Bert van den Einden
Gereageerd op 13-02-2020Thanks, ga ik dat zo doen!
John van Aalst
Gereageerd op 14-02-2020Willem, vraagje
Op dit moment heb ik te weinig inkomsten om me hier druk over te maken.
Maar ik zie in dit topic regelmatig de term credit nota van Paypro voorbij komen.
Paypro hanteert eenmalig 50 euro maar welke kosten heb je dan nog meer maandelijks?
Gaat dit bijvoorbeeld om transactiekosten?
Jan M
Gereageerd op 14-02-2020@johnvanaalst Creditfacturen krijg je bij elke commissie die je verdient automatisch in je mail als bijlage (bij dat 'Gefeliciteer! Je hebt..." mailtje. Hierop staan dus de gegevens van de partij waarvoor je de sale hebt gedaan.
Er zijn verder geen kosten als affiliate.
Pieter Dijkshoorn
Gereageerd op 14-02-2020Voor mij ook nog niet aan de orde, maar wel interessant.
Als er verder geen kosten zijn, voldoet 1 regel toch? Zijnde het bedrag dat je aan commissies ontvangen hebt?
Sieto vd Admin
Gereageerd op 14-02-2020een affiliate kan een restitutieverzoek sturen, dat moet je dan compenseren.
Willem van der Heijden
Gereageerd op 16-02-2020@johnvanaalst Precies zoals @janm het hierboven vertelt.
Bas D
Gereageerd op 25-03-2022Nog aanvullingen van affiliate marketeers hier over hun favoriete boekhoudprogramma? En voor degenen die al gereageerd hebben. Misschien zijn jullie overgestapt, zoja, naar welke?
Ik ben benieuwd!
Léon Gotjé
Gereageerd op 25-03-2022Nog steeds dezelfde situatie als dat ik hier eerder in omschreven heb. Loopt nog steeds erg goed.