Ferdy
Ferdy Korpershoek
Geplaatst op 06-11-2017

Hoe ga je om met je mailinglijst?

Ha mensen, jaren hoorde ik mensen zeggen: 'Je moet email marketing gaan doen.' Ik ben er een paar maanden mee begonnen en heb nu 900 mensen in mijn lijst. Ik heb een sequence gemaakt waarin ik 3 mailtjes stuur over hoe ze kunnen starten met een bepaalde business. Nu is het zo dat ik gigantisch veel mailtjes terug krijg. Soms ook best lange mailtjes. Mijn doel is mensen helpen maar om nou anderhalf uur per dag mailtjes te beantwoorden lijkt me ook iets te gek. Dat weeg niet op tegen wat ik er voor terug krijg en ik vind de online business juist zo lekker vanwege de tijd ik die ik zelf indeel.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe ga je er mee om? Stuur je berichten vanuit een [email protected] email adres? Negeer je emails? Reageer je kortaf? Ik ben benieuwd!

Reacties (2)
  • Ferdy
    Ferdy Korpershoek
    Gereageerd op 06-11-2017

    Ha mensen, jaren hoorde ik mensen zeggen: 'Je moet email marketing gaan doen.' Ik ben er een paar maanden mee begonnen en heb nu 900 mensen in mijn lijst. Ik heb een sequence gemaakt waarin ik 3 mailtjes stuur over hoe ze kunnen starten met een bepaalde business. Nu is het zo dat ik gigantisch veel mailtjes terug krijg. Soms ook best lange mailtjes. Mijn doel is mensen helpen maar om nou anderhalf uur per dag mailtjes te beantwoorden lijkt me ook iets te gek. Dat weeg niet op tegen wat ik er voor terug krijg en ik vind de online business juist zo lekker vanwege de tijd ik die ik zelf indeel.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe ga je er mee om? Stuur je berichten vanuit een [email protected] email adres? Negeer je emails? Reageer je kortaf? Ik ben benieuwd!

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 06-11-2017

    Dat je veel mails terug krijgt is juist mega goed. Dit zijn namelijk de mensen die écht interesse hebben en die iets van je willen kopen. 

    Wat ik doe is dat ik aan het begin van de ochtend en aan het eind van de middag momenten inplan om mijn mails te beantwoorden. Soms krijg je inderdaad lange mails, maar ja ach, zie het als vertrouwen wat ze in je hebben.

    Ik stuur de mails altijd via mijn persoonlijke mailadres en beantwoord ze daar ook uit. Om mails te beantwoorden gebruik ik Helpscout en dat raad ik ook iedereen aan; is een soort van klantenservice software waardoor de mails niet in je persoonlijke box komen en je de mails lekker af kunt werken. Je kunt er ook standaard reply's instellen zodat je met twee muisklikken mails kunt versturen (zoals standaard reply's voor niet kunnen inloggen etc).