Thijs
Thijs Blankestijn
Geplaatst op 22-07-2018

Is email marketing toepasbaar voor iedere type marketing?

In de training merk ik dat email marketing vooral wordt gebruikt om mensen niet kwijt te raken.

Op mijn website wil ik mensen informeren over een aantal tennis producten. De affliate link zal dan dus naar een website gaan.

Email marketing heeft voor mij dan toch helemaal niks te beteken? Of bijna geen zin?

Reacties (11)
  • Stan
    Stan Tie
    Gereageerd op 22-07-2018

    In de training merk ik dat email marketing vooral wordt gebruikt om mensen niet kwijt te raken.

    Op mijn website wil ik mensen informeren over een aantal tennis producten. De affliate link zal dan dus naar een website gaan.

    Email marketing heeft voor mij dan toch helemaal niks te beteken? Of bijna geen zin?

  • Jeroen
    Jeroen Santing
    Gereageerd op 22-07-2018

    Waarom denk je dat? 

    Veel mensen die jouw website bezoeken zie je nooit meer terug. Als je deze kunt interesseren voor jouw nieuwsbrief door bijvoorbeeld een e-book weg te geven in ruil voor hun e-mail adres, dan kun je ze nog eens benaderen!

  • Sieto
    Sieto vd Admin
    Gereageerd op 22-07-2018

    je wilt iets 'verkopen' toch? of dat nou een auto, een boek of een bezoek aan je site is. Daarvoor gebruik je marketing totdat je je doel bereikt hebt.

    Om het even welke soort marketing (flyers, billboards, emails); zolang het maar aansluit bij je doel. Is je doel één bezoek, of een terugkerende bezoeker?

    Om dat laatste te bereiken kan email-marketing je perfect helpen.

  • Stan
    Stan Tie
    Gereageerd op 22-07-2018

    Ik begrijp ook goed dat e-mail marketing voor terugkomende bezoekers kan zorgen. Echter zou ik alleen geen mogelijkheden zien in het werken met e-mail marketing .

    Waarom zouden bezoekers van mijn site een e-mail van mij willen hebben? Het doel van mijn site bezoekers is om zich te informeren in welk product ze moeten kopen op welke site. Voor de site bezoeker zal het dus ook in een meeste gevallen een eenmalig bezoek zijn.

  • Jan
    Jan M
    Gereageerd op 22-07-2018

    Oké @stan. Volgens mij snap je niet best wat de kracht van e-mail marketing precies is.  Stel je voor: Je hebt na een aantal maanden een mailinglijst van ~1000 actieve tennisliefhebbers. 

    Online tenniswinkel X (waar jij affilite van bent), heeft een aanbieding voor een super vette tennisracket, die iedereen moet hebben. Jij verstuurd een mail met je affiliate link naar deze 1000 lijst (of naar een review, als je niet direct mag linken).  

    Stel dat de commissie 10 euro per racket is. Met een conversie van 2% heb je dan 20 x 10 = 200,- euro verdiend door het sturen van één mailtje (10 minuten werk). 

    Met een lijst van 10.000 mensen kun je misschien wel 2000,- euro verdienen met één mailtje. Snap je?

  • Klaas
    Klaas Koopman
    Gereageerd op 31-08-2018

    @janm​ en hoe zit dit met informatieve sites die echt alleen maar 'onetimers' op de site krijgen? Voorbeeld is mijn huidige project: Beroepen.nl. Hoe zou je daar nu een kwalitatieve e-mailmarketing campagne omheen bouwen?

    Oftewel;

    waarom zou men zich aanmelden?

    met wat voor aanbod zou ik ze kunnen verleiden?

  • Thijs
    Thijs Blankestijn
    Gereageerd op 31-08-2018

    Ik denk dat zo'n email lijst ook gewoon voor het verstrekken van informatie kan dienen en mocht je dan later toch nog iets kunnen aanbieden heb je in ieder geval die lijst. 

  • Robin
    Robin Nooijens
    Gereageerd op 31-08-2018

    @stantie​ Stel ik kom naar jou site op zoek naar alle informatie over tennis. Op een avondje spit ik jou site door en ben weer weg. Alles gelezen geen reden meer om terug te komen. 

    De week erna post jij een nieuwe blog met die nieuwste techniek in de nieuw super moderne tennisbal ;P . Hier wil ik als te tennisfanaat natuurlijk alles van weten. Maar helaas niemand verteld mij het en ik kom er pas achter als de hype alweer voorbij is.

    Echter had ik op jou site mijn e-mailadres achter kunnen laten en had ik van jou een mailtje ontvangen over deze super moderne tennisbal, dan had ik als een van de eerste over deze tennisbal gehoord. 

    Jij daarentegen had weer een extra bezoeker op jou site gehad. Dit lijkt me alleen al interessant voor je positie in Google. En weet je wat, die nieuwe tennisbal bevalt met zo goed laat ik hem ook maar meteen bestellen via deze link op jou site. ?

    Hopelijk snap je hierdoor een beetje het idee achter mailmarketing.

  • Jan
    Jan M
    Gereageerd op 31-08-2018

    Leuke site. Ik zou dan per sector proberen een lijst te maken. Leads verzamelen zou ik doen door iets van sollicitatie tips of competentie testen. 

    Misschien een quiz of iets in die richting. En dan email vragen voor het resultaat. 

  • Stan
    Stan Tie
    Gereageerd op 03-09-2018

    Helemaal duidelijk! Ik ga er over nadenken om er gebruik van te maken. Helaas zijn de bezoekersaantallen momenteel nog niet hoog. Ik bouw eerst verder aan mijn site voordat ik ook kosten ga maken aan email marketing.

  • Bas
    Bas Vd
    Gereageerd op 03-09-2018

    Denk in deze niche idd heel veel verschillende producten te promoten zijn.

    Zou zeggen kijk eens in amerika en meld je aan voor hun nieuwsbrieven. Wat promoten hun? Wat mailen hun?