Deze topic heeft me aan het denken gezet...
Ik heb een goed draaiende website, ik krijg dagelijks honderden bezoekers, ik heb een mailinglijst, ik genereer sales, maar het kan steeds beter. Hoe genereer ik meer bezoek, hoe krijg ik meer leads, hoe plaats ik regelmatig content, ook wanneer Apple (mijn niche) geen nieuwe producten voorgesteld heeft.
Allerhande voorstellen heb ik in overweging genomen. Gratis producten weggeven? Heeft dat wel zin? In mijn ogen niet, bezoekers van mijn website komen niet op regelmatige basis. Ze komen als er "koopjes" zijn te doen. Ze komen om prijzen te vergelijken. Ze wachten dus niet op een gratis gadget. Je kan dit doen bij content websites, nieuwsblogs enzo.
Een paper of digitaal boek heeft in mij ogen ook geen zin. Ja kan er een maken over hoe overschakelen van Windows naar Mac. Maar dat heeft voor mij geen zin, ik moet mensen bereiken VOOR ze hun Apple toestel kopen.
Tot slot je wilt dat mensen hun mail adres opgeven, omdat ze dat WILLEN geven en niet omdat ze het MOETEN geven voor ze iets kunnen krijgen. Als je eindelijk het mail adres krijgt van je bezoeker wil je ook dat ze niet meteen gaan uitschrijven. Dus lijkt mij dat mensen het beter opgeven omdat ze dat willen dan in plaats dat ze het moeten opgeven om iets in ruil te krijgen.
Met dit allemaal in het achterhoofd ben ik aan de slag gegaan. Ik ben gestart met een "aanbieding van de week" of zoals ik het nu promoot een "Apple promotie van de week". Elke week verstuur ik een mail en plaats ik een Apple promotie van de week op mijn website. Hiervoor heb ik contact opgenomen met meerdere webshops: CoolBlue, Mediamarkt,...
Voordeel hiervan is dat bezoekers hun mail adres kunnen opgeven indien ze op de hoogte wensen gehouden te worden van de promo van de week. resultaat is een verdrievoudiging(!) van het aantal email adressen die zich opgeven. Daarnaast heb ik een verhoging in mijn sales, en heb ik dus wekelijks nieuwe content op mijn website.
Win win win dus:
- meer content
- meer inschrijvingen
- meer bezoekers
- meer sales
Zo zie je maar, even brainstormen je tijd nemen en een oplossing uitwerken kan wonderen doen. Ik ben hiermee gestart in December...
Wanneer ik mijn sales vergelijk met dezelfde periode vorig jaar zijn die VERVIERVOUDIGD! Uiteraard niet alleen door die nieuwsbrief, maar ook door het dagelijks verbeteren en tweaken van de website. Ondermeer door stappen te nemen als deze.
Nicolas Claeys
Gereageerd op 09-09-2017Voor mijn website (https://www.mackopen.be) probeer ik al jaren leads te verzamelen.
Sinds enkel dagen test ik een pop-up uit om leads te genereren maar zonder veel succes. Op een week tijd 4 inschrijvingen. ondanks de ongeveer 300 bezoekers per dag. De inschrijvingen voor pushmeldingen loopt trouwens wel heel lekker.
Anyway, iemand tips om dit te verbeteren?
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 09-09-2017Je noemt het een "nieuwsbrief". Bijna niemand wilt een nieuwsbrief.
Maak een simpel PDF'je met daarin bijvoorbeeld tips waar je op moet letten bij heetlopen van een Mac, dat zal veel beter gaan.
Bas Vd
Gereageerd op 09-09-2017Ik kijk vaak bij concurrenten in het buitenland wat hun aanbieden. Test dat dan ook zelf wat hun aanbieden.
Denk idd dat er weinig op een nieuwsbrief zitten te wachten.
Denk vooral aan wat wilt je bezoeker op het moment dat ze op je site zijn?
Dit kan ook verschillen per pagina/categorie. Daarom gebruik ik ook andere lead magnets op andere gedeeltes van mijn site. Wees relevant.
Nicolas Claeys
Gereageerd op 09-09-2017Thanks voor de tips,
Ik gebruiks de newsletter plugin, met die plugin kan ik helaas niet kiezen per pagina wat ik laat zien. Ik bekijk wat ik kan doen
In elk geval ik neem de tips ter harte!
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 11-09-2017Kijk eens naar OptinMonster :-).
Kenneth van Eer
Gereageerd op 05-11-2017Hallo Nicolas,
Ik heb een kijkje genomen op jouw website en ik heb de pop up gezien.
Zoals andere voor mij aangaven, zitten er weinig te wachten op "enkel" een nieuwsbrief ( ik neem aan dat dat hetgene is wat er een maand geleden stond toen je deze topic had aangemaakt ).
Ik kan zien dat je de tekst v.d. pop up hebt verandert naar "op de hoogte blijven?".
Alhoewel dit naar mijn idee beter is dan "schrijf je in voor mijn nieuwsbrief" of iets dergelijks, verwijst het nog steeds naar een nieuwsbrief door enkel neer te zetten "op de hoogte blijven?".
Wat cruciaal is als jij wilt dat mensen hun email adres achterlaten is dat je ze verleid met de oplossing tot bepaalde knelpunten die ze hebben of jij hun interesses aanspreekt.
Bijvoorbeeld; jij verkoopt Mac pc's/laptops. Wat weten we hierover? Dat deze relatief duur zijn
t.o.v. van andere merken. Wat zou dus een mogelijk knelpunt kunnen zijn voor bezoekers van jouw site die geinteresseerd zijn in een Mac? - de prijs!! Hierin ligt ook hun interesse, de meeste zullen waarschijnlijk op zoek zijn naar betaalbare prijzen.
Als jij in jouw pop up als tekst het volgende neerzet: "Op de hoogte blijven van de goedkoopste Mac laptops" of iets in die trant, denk ik persoonlijk dat dat aantrekkelijker is voor bezoekers van jouw site dan datgene wat er nu op staat.
Dit is maar een voorbeeld, maar volgens mij breng ik mij punt hierin wel over.
Wat je ook zou kunnen doen is zoeken naar de zoekvolume "keywords" die mensen vaak intypen bij Google of andere zoekmachines en inspelen op de "keywords" met hoogste zoekvolumes. Daar is namelijk een grote vraag naar en dus grote kans dat mensen die op jouw site terecht komen zich zullen inschrijven.
Ik hoop je hiermee enigszins geholpen te hebben :)
Groeten
Nicolas Claeys
Gereageerd op 07-11-2017Bedankt voor de tips! Ik neem ze alvast in overweging. Wat trafic betreft heb ik zeker geen klagen ik trek zeker voldoende verkeer. Alleen kan de opbrengst soms wat beter. Maar ook dit is sterk afhankelijk van de prijsverschillen die ik kan aanbieden.
Bas Vd
Gereageerd op 07-11-2017Ooit geprobeerd wat gratis weg te geven? Dan bedoel ik geen e-boek maar echt een product.
Hoeft niet meteen een iPhone X te zijn, maar er zijn heel veel leuke gadgets voor de iphone. Bijv. zo'n extra lange oplaadkabel, powerbank, hoesjes. Veel mensen die op ej site komen zullen al een iphone hebben.
Ben daar zelf mee aan het testen door een gratis product weg te geven die mijn doelgroep zeker kan gebruiken.
Kosten: € 0.00 want we hebben gewoon de leverancier benaderd en gevraagd of ze er 1 beschikbaar willen stellen. Maar anders kijk op AliExpress, kost hooguit een paar euro. Een e-boek laten schrijven kost vaak al meer, zeker qua tijd. En voor sommige niches ook niet zo interessant. Zou denken in jouw niche fysieke producten veel beter kunnen werken.
Bij mij is het een product van € 20 dus zelf kopen is ook niet zo'n probleem. Maar goed voor hun is het natuurlijk ook interessant. Dus vaak wel wat te regelen.
Nicolas Claeys
Gereageerd op 13-11-2017Thoh, ik ben op zich zeker niet tegen het weg geven van producten, maar de vraag is of ik daar met mijn website iets mee ben.
Veel bezoekers van mijn site komen eenmalig prijzen vergelijken en zijn dan weer weg. En qua bezoekersaantallen zit het wel goed.
Het is zeker iets voor de toekomst!
Bas Vd
Gereageerd op 13-11-2017Laat ik een belangrijker vraag stellen.
Waarom wil je een lijst bouwen? Hoe verwacht je hier waarde uit te halen in de toekomst?
Iedereen zegt wel money in the list maar dat is uiteindelijk niet waar als je er verder geen doel mee hebt.
Hoe verwacht je in de toekomst geld te verdienen aan deze mensen?
Nicolas Claeys
Gereageerd op 13-11-2017Ja dat is een goede vraag,
Nu ja, de mailinglijst is eigenlijk gemaakt om mensen die een mac te duur vinden, te mailen bij belangrijke acties (black friday, kortingsacties,...)
Ook blog berichten mail ik soms door. Het doel is eigenlijk om mensen die zouden twijfelen te overtuigen toch een Mac (of Apple product) te kopen.
Ik wil er niet rechtstreeks geld uit halen, wel mensen binden en laten herinneren aan de site. Iets wat ik ook doe met pushnotificaties, dat werkt ook heel erg goed merk ik op.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 13-11-2017Toen ik een site in de iPhone-niche had, had ik daar ook een mailinglijst mee. Elke keer als er dan een speciale actie was, mailde ik die lijst. Was altijd goed voor verkopen.
In welke niche je dan ook zit: bouw altijd een lijst op.
Bas Vd
Gereageerd op 13-11-2017Wat voor tool/plugin gebruik je voor die notificaties, zie ik idd ook steeds meer.
Maar idd aanbiedingen/acties zijn prima om te mailen. Hoeft idd ook niet direct op deze mensen te verdienen.
Hoeveel verwacht je te verdienen gemiddeld per lid op je mailing lijst?
Als je dat weet kan je dingen gaan testen om ze voor goedkoper op je lijst te krijgen. Dat kan via betaalde Ads, of het weg geven van een gratis fysiek product. Maar bijv. ebook kan werken, maar zou zelf verwachten wat anders beter werkt in jouw niche.
Zou zelf gewoon kijken bij aliexpress, kan je ook direct laten dropshippen bij hun. Kost paar euro.
Nicolas Claeys
Gereageerd op 15-11-2017Sorry voor het late antwoord Bas, maar het zijn razend drukke tijden voor me :p De iPhone X gaat keihard.
Anyway,
Voor push meldingen maak ik gebruik van OneSignal, die hebben een prima WordPress plugin. Het instellen van de Push notificaties zeker voor MacOS Safari kunnen wat tricky zijn maar wie handig is kan het zeker.
Ik zou het echt iedereen aanraden. Ik zit bijna aan 1K volgers via Push en die klikken echt heel goed door. Het hangt natuurlijk ook van je niche af.
Op de mailinglijst plak ik geen bedrag om te winnen per abonnee. Ik vind het daar belangrijker dat mensen via die weg herinnert worden dat mijn site er is. Klantenbinding zeg maar. In mijn niche is het niet zo dat omdat je een mailtje stuurt een mens gaat beslissen dat ze een Mac gaan kopen. Ik vind het belangrijker dat wanneer ze beslissen ze een te kopen ze weten of zich herinneren Ah die site juist, ik ga daar eens kijken.
Nicolas Claeys
Gereageerd op 07-01-2018Deze topic heeft me aan het denken gezet...
Ik heb een goed draaiende website, ik krijg dagelijks honderden bezoekers, ik heb een mailinglijst, ik genereer sales, maar het kan steeds beter. Hoe genereer ik meer bezoek, hoe krijg ik meer leads, hoe plaats ik regelmatig content, ook wanneer Apple (mijn niche) geen nieuwe producten voorgesteld heeft.
Allerhande voorstellen heb ik in overweging genomen. Gratis producten weggeven? Heeft dat wel zin? In mijn ogen niet, bezoekers van mijn website komen niet op regelmatige basis. Ze komen als er "koopjes" zijn te doen. Ze komen om prijzen te vergelijken. Ze wachten dus niet op een gratis gadget. Je kan dit doen bij content websites, nieuwsblogs enzo.
Een paper of digitaal boek heeft in mij ogen ook geen zin. Ja kan er een maken over hoe overschakelen van Windows naar Mac. Maar dat heeft voor mij geen zin, ik moet mensen bereiken VOOR ze hun Apple toestel kopen.
Tot slot je wilt dat mensen hun mail adres opgeven, omdat ze dat WILLEN geven en niet omdat ze het MOETEN geven voor ze iets kunnen krijgen. Als je eindelijk het mail adres krijgt van je bezoeker wil je ook dat ze niet meteen gaan uitschrijven. Dus lijkt mij dat mensen het beter opgeven omdat ze dat willen dan in plaats dat ze het moeten opgeven om iets in ruil te krijgen.
Met dit allemaal in het achterhoofd ben ik aan de slag gegaan. Ik ben gestart met een "aanbieding van de week" of zoals ik het nu promoot een "Apple promotie van de week". Elke week verstuur ik een mail en plaats ik een Apple promotie van de week op mijn website. Hiervoor heb ik contact opgenomen met meerdere webshops: CoolBlue, Mediamarkt,...
Voordeel hiervan is dat bezoekers hun mail adres kunnen opgeven indien ze op de hoogte wensen gehouden te worden van de promo van de week. resultaat is een verdrievoudiging(!) van het aantal email adressen die zich opgeven. Daarnaast heb ik een verhoging in mijn sales, en heb ik dus wekelijks nieuwe content op mijn website.
Win win win dus:
- meer content
- meer inschrijvingen
- meer bezoekers
- meer sales
Zo zie je maar, even brainstormen je tijd nemen en een oplossing uitwerken kan wonderen doen. Ik ben hiermee gestart in December...
Wanneer ik mijn sales vergelijk met dezelfde periode vorig jaar zijn die VERVIERVOUDIGD! Uiteraard niet alleen door die nieuwsbrief, maar ook door het dagelijks verbeteren en tweaken van de website. Ondermeer door stappen te nemen als deze.