Nu er geen aanpassingen meer op de planning staan vandaag, wil ik graag de gelegenheid aangrijpen om kort met jullie te delen wat er vandaag allemaal gebeurd is.
We merkten dat door onbekende reden de Marketheme server een hoge load had welke niet te verklaren was. Samen met onze hostingprovider zijn we gaan kijken naar een oplossing om dit te verminderen.
In het begin van de ochtend hebben we de eerste herstart op de server uitgevoerd, omdat onze provider een manier van caching voor ons had uitgevoerd (op server niveau, niet op website niveau, dat doen we zelf al). Dit had echter geen directe impact op het geheel.
Iets later op de dag hebben we besloten om de server in zijn geheel te upgraden. Qua resources hebben we ruim 50% meer tot onze beschikking dan voorheen. Een enorme winst dus.
Hoewel dit al heel wat verbetering gaf (om het in perspectief te plaatsen, van een load van ~6, zijn we teruggezakt naar een load van ~3) waren we nog niet geheel tevreden met het resultaat.
Nadat onze server vanmiddag is overgezet naar een andere supervisor (vergelijk dit met een soort van besturingssysteem welke meerdere besturingssystemen kan beheren) merkte we een enorm verschil.
De load van de server is nu teruggezakt naar ~1, waar we nu een capaciteit hebben waar we makkelijk naar een load van 5 tot 6 kunnen gaan.
We hebben in deze aanpassingen ook nauw gelet naar de laadtijden voor 1 van onze testwebsites. We zien dat deze qua laadtijd met ruim 0,8 seconden is afgenomen.
Al met al een technisch verhaal waar jullie mogelijk niet alles van begrijpen, maar ik hoop dat de transparantie die wij zo veel mogelijk proberen te bieden gewaardeerd wordt!
Léon Gotjé
Gereageerd op 20-10-2020Hallo Allen,
Vanwege gepland onderhoud wordt de Marketheme 2 server binnen nu en een paar minuten herstart t.b.v. een aantal aanpassingen die door onze hosting provider zijn uitgevoerd om de server te optimaliseren. We zullen uiteraard ons best doen om de hinder zo beperkt mogelijk te houden.
Daan Peeters
Gereageerd op 20-10-2020Bedankt voor de headsup ;)
Léon Gotjé
Gereageerd op 20-10-2020Nu er geen aanpassingen meer op de planning staan vandaag, wil ik graag de gelegenheid aangrijpen om kort met jullie te delen wat er vandaag allemaal gebeurd is.
We merkten dat door onbekende reden de Marketheme server een hoge load had welke niet te verklaren was. Samen met onze hostingprovider zijn we gaan kijken naar een oplossing om dit te verminderen.
In het begin van de ochtend hebben we de eerste herstart op de server uitgevoerd, omdat onze provider een manier van caching voor ons had uitgevoerd (op server niveau, niet op website niveau, dat doen we zelf al). Dit had echter geen directe impact op het geheel.
Iets later op de dag hebben we besloten om de server in zijn geheel te upgraden. Qua resources hebben we ruim 50% meer tot onze beschikking dan voorheen. Een enorme winst dus.
Hoewel dit al heel wat verbetering gaf (om het in perspectief te plaatsen, van een load van ~6, zijn we teruggezakt naar een load van ~3) waren we nog niet geheel tevreden met het resultaat.
Nadat onze server vanmiddag is overgezet naar een andere supervisor (vergelijk dit met een soort van besturingssysteem welke meerdere besturingssystemen kan beheren) merkte we een enorm verschil.
De load van de server is nu teruggezakt naar ~1, waar we nu een capaciteit hebben waar we makkelijk naar een load van 5 tot 6 kunnen gaan.
We hebben in deze aanpassingen ook nauw gelet naar de laadtijden voor 1 van onze testwebsites. We zien dat deze qua laadtijd met ruim 0,8 seconden is afgenomen.
Al met al een technisch verhaal waar jullie mogelijk niet alles van begrijpen, maar ik hoop dat de transparantie die wij zo veel mogelijk proberen te bieden gewaardeerd wordt!
Patrick van Iersel
Gereageerd op 20-10-2020Dank je Leon, voor deze update. Goed werk!
Léon Gotjé
Gereageerd op 20-10-2020Dankjewel Patrick!
Daniel Wijnans
Gereageerd op 20-10-2020Dag Leon,
Zojuist een bestelling geplaatste op Marketheme maar geen inlog ontvangen in geen enkele folder. Kan de update een verklaring zijn dat het wellicht langer duurt?
Groeten,
Daniel