Bernd
Bernd .
Geplaatst op 17-10-2020

Kan het zijn dat marketheme eruit ligt?

Het programma werd eerst heel traag en bleef op gegeven moment hangen. Ik heb de hb post cache geleegd voordat het programma vastliep.

Wanneer ik opnieuw in wil loggen krijg ik de volgende melding:

Fout bij herstellen verbinding met database

Dit betekent dat we het contact hebben verloren met de databaseserver op localhost. Dit kan betekenen dat de databaseserver van de hostingprovider offline is.

Weet je zeker dat de databaseserver draait?

Weet je zeker dat de databaseserver niet te zwaar belast wordt?

Als je niet bekend bent met deze terminologie, kun je beter contact opnemen met de hostingprovider. Als je dan nog steeds hulp nodig hebt, kun je het WordPress-supportforum bezoeken.

Reacties (14)
  • Clazina
    Clazina van der Plas
    Gereageerd op 17-10-2020

    Het programma werd eerst heel traag en bleef op gegeven moment hangen. Ik heb de hb post cache geleegd voordat het programma vastliep.

    Wanneer ik opnieuw in wil loggen krijg ik de volgende melding:

    Fout bij herstellen verbinding met database

    Dit betekent dat we het contact hebben verloren met de databaseserver op localhost. Dit kan betekenen dat de databaseserver van de hostingprovider offline is.

    Weet je zeker dat de databaseserver draait?

    Weet je zeker dat de databaseserver niet te zwaar belast wordt?

    Als je niet bekend bent met deze terminologie, kun je beter contact opnemen met de hostingprovider. Als je dan nog steeds hulp nodig hebt, kun je het WordPress-supportforum bezoeken.

  • Eva
    Eva Soos
    Gereageerd op 17-10-2020

    Hier heb ik hetzelfde probleem. @leongotje​ kan jij ons helpen?

  • Mieke
    Mieke Alferink
    Gereageerd op 17-10-2020

    Hier kom ik er ook niet in. 

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 17-10-2020

    Het probleem is inderdaad bekend en onze hostingprovider is er mee bezig. Voor nu kan ik nog niet heel veel communiceren, maar kan jullie wel verzekeren dat het niet bij Marketheme zelf ligt.

    Ik zal alles zo snel en spoedig mogelijk via dit topic communiceren. Excuses voor het ongemak.

  • Chris
    Chris Dejonghe
    Gereageerd op 17-10-2020

    Ook net 'fout bij databaseconnectie' gekregen. Ik probeer vanavond nog eens opnieuw om in te loggen bij marketheme. 

  • Mieke
    Mieke Alferink
    Gereageerd op 17-10-2020

    Ik zit er weer in 

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 17-10-2020

    De websites lijken inderdaad weer operationeel. Wanneer ik een reactie van onze hosting provider heb ontvangen zal ik deze hier delen.

  • Eva
    Eva Soos
    Gereageerd op 17-10-2020

    Yess! Inderdaad ik kan ook weer inloggen. Dank je wel voor de info.

  • Clazina
    Clazina van der Plas
    Gereageerd op 17-10-2020

    @leongotje​ we liggen er weer uit. Wellicht toch handig om te weten. ;)

  • Eva
    Eva Soos
    Gereageerd op 17-10-2020

    Ik kan ook niet meer inloggen...

  • Alex
    Alex ts
    Gereageerd op 17-10-2020

    Okay in ieder geval goed om te weten dat het niet aan mijn sites ligt.

    Hopelijk is het snel gefixt!

  • Clazina
    Clazina van der Plas
    Gereageerd op 17-10-2020

    En weer online! ;)

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 17-10-2020

    Ik heb nog niks mogen vernemen, dus kan niet heel veel met jullie delen. Omdat dit op server niveau plaats vind wil ook niet gissen.

    Nogmaals; er gaat momenteel niks verkeerd met Marketheme zelf, maar een niveau hoger bij de server. Aangezien deze een 24/7 SLA (Service Level Agreement) heeft wordt deze door de hosting provider continue gemonitord. Ondanks geen bericht, ga ik er van uit dat ze druk bezig zijn met een blijvende oplossing vinden voor het (actieve) probleem.

    Excuses voor het ongemak dat jullie er door ondervinden, dat vind ik zelf ook erg vervelend.

  • Alex
    Alex ts
    Gereageerd op 27-10-2020

    En het vorige topic over deze storing is ineens niet zichtbaar voor mij... vreemd...