Gerda
Gerda Den Admirant
Geplaatst op 07-03-2018

onrustig op en neer bewegend beeld aan de rechter kolom

Ik heb de laatste tijd wat storingen bij het compleet maken van mijn artikelen en ik vraag me af waar dat aan ligt.

Het gaat wel eens fout bij afbeeldingen toevoegen. Soms moet ik de afbeeldingen 2 keer toevoegen en soms krijg ik niet het invulscherm te zien bij de afbeeldingen.

Maar het lastigste is eigenlijk dat, wanneer ik mijn SEO aan het invullen ben onderin, het rechter schermpje van afbeeldingen, catagorieën etc. steeds onrustig op en neer gaat.

Heeft iemand anders daar ook last van en hoe los ik dat op?

En ik vraag me af of het mogelijk is in Marketheme bij mijn artikel kolommen te maken om bijvoorbeeld het scherm in tweeën of drieën te verdelen.

Ik hoor graag van jullie!

Groet,

Gerda den Admirant

Reacties (34)
  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 07-03-2018

    Ik heb de laatste tijd wat storingen bij het compleet maken van mijn artikelen en ik vraag me af waar dat aan ligt.

    Het gaat wel eens fout bij afbeeldingen toevoegen. Soms moet ik de afbeeldingen 2 keer toevoegen en soms krijg ik niet het invulscherm te zien bij de afbeeldingen.

    Maar het lastigste is eigenlijk dat, wanneer ik mijn SEO aan het invullen ben onderin, het rechter schermpje van afbeeldingen, catagorieën etc. steeds onrustig op en neer gaat.

    Heeft iemand anders daar ook last van en hoe los ik dat op?

    En ik vraag me af of het mogelijk is in Marketheme bij mijn artikel kolommen te maken om bijvoorbeeld het scherm in tweeën of drieën te verdelen.

    Ik hoor graag van jullie!

    Groet,

    Gerda den Admirant

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 07-03-2018

    Kun je een video maken van wat je bedoeld met het bewegend beeld?

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 07-03-2018

    Ik heb hetzelfde probleem Gerda.

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 07-03-2018

    @willemvanderheijden​ kun je misschien aangeven wat er precies beweegt? 

  • Piet Hein
    Piet Hein Bouwkamp
    Gereageerd op 07-03-2018

    Jullie wonen niet in het Noordoosten van Groningen? 

  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 07-03-2018

    Grappig!! Nee de bevingen zijn alleen geconcentreerd tijdens het werken met Marketheme op de rechter helft van het scherm waar je catagorie en gegevens voor de afbeeldingen vast legt.

    Overigens heb ik net een goede, nieuwe laptop en verwacht niet dat het daar aan ligt.

  • Rianne
    Rianne B
    Gereageerd op 07-03-2018

    Dit is wel eens gebeurd door mijn Adblocker in het verleden. Heb je die? Je kan kijken of het helpt door hem uit te zetten.

  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 07-03-2018

    Bedankt voor je reactie Rianne, maar ik zou niet weten of ik een adblocker heb en hoe ik die kan uitschakelen helaas.

  • Rianne
    Rianne B
    Gereageerd op 07-03-2018

    Dan zal je die wel niet hebben.

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 07-03-2018

    Kun je eens proberen om je computer opnieuw uit en aan te zetten? En als het dan nog is, er een video van maken?

  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 07-03-2018

    Ik heb het al bij ale 3 de laatste artikelen gehad die ik schreef. Het begint alleen wanneer ik naar beneden scrol om seo in te vullen. Wanneer ik mijn blog schrijf is er niets aan de hand.

    Tussendoor is de computer natuurlijk vaak uit geweest, want ik spreek nu over 3 keer in een week tijd.

  • Jan
    Jan M
    Gereageerd op 07-03-2018

    Welke browser gebruik je? @gerdahome

  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 07-03-2018

    Google Chrome.

    Daar werk ik al een tijd mee, en ook dat ik vanaf september met de websites ben begonnen.

    Alleen de laatste weken heb ik er last van dat het allemaal niet zo gemakkelijk gaat.

    Zowel bij de afbeeldingen, die gaan traag en het invulscherm verschijnt soms niet, als nu de laatste week met dat springerige rechter kantje (alleen wanneer ik naar beneden scrol)

  • Jan
    Jan M
    Gereageerd op 07-03-2018

    Aha. Ik denk dat ik al weet wat het is. Smooth scrolling. Probeer dit even: 

    Typ dit in je adresbalk: chrome://flags

    Zoek naar: Smooth scrolling

    Zet deze op: Disable

    Even chrome helemaal restarten, dus echt goed a afsluiten. Dit doe je met ctrl+shift+q

    Kijk even of het hierna nog problemen geeft :)

  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 07-03-2018

    Bedankt Jan, Ik ga het proberen!

  • Piet Hein
    Piet Hein Bouwkamp
    Gereageerd op 07-03-2018

    Sommige mensen weten ook alles! :D

  • Jeroen
    Jeroen Santing
    Gereageerd op 07-03-2018

    Ja en die mensen zijn dan ook erg handig :-)

  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 07-03-2018

    Helaas is het niet gelukt. Ik heb smooth scrolling wel op disabled gezet.

    Maar dat afsluiten met ctrl shift en q werkte ook niet.

    Moet je ze alle 3 tegelijk indrukken of na elkaar?

    Ik heb het allebei gedaan, maar de computer sloot daar niet mee af.

    Vervolgens wel de computer gewoon afgesloten en dit 2 x gedaan en vervolgens in mijn snippet aan het werk gegaan en al snel begon heel het beeld nu te bewegen op en neer. En alle 3 de gedeelten in een apart tempo.

    Het is best irritant.

    Maar misschien ging het niet goed met het afsluiten?

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 08-03-2018

    Kun je het eens in een andere browser proberen en kijken of je het daar nog hebt?

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 08-03-2018

    We zijn nu alleen maar aan het speculeren naar een oplossing die het misschien wel/niet kan zijn. De eerste reactie in dit topic was om een video te maken van dit probleem. Zonder beeld is het niet te herproduceren en kan het door anderen niet getest worden.

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 08-03-2018

    Haha nee toevallig niet Piet

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 08-03-2018

    @jackomeijaard als ik naar beneden scroll tijdens het typen van een nieuw bericht is de balk rechts van het scherm aan het schudden. 

    De ene keer is dit wel, maar gisteren en eergisteren toen ik een bericht aan het typen was schudde het beeld niet. Ik vind het niet zo'n groot probleem, alleen is het soms wel irritant haha.

  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 08-03-2018

    Kun je me ook vertellen hoe ik een video maak?

    Namelijk nog nooit gedaan! Of bedoel je bijvoorbeeld met mijn telefoon?

    Dat zou nog wel lukken!

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 08-03-2018

    Kan inderdaad via je telefoon of via je computer.

    https://www.google.nl/search?ei=Uz-hWqf7PIGXkwWC3ZSwBQ&q=video%27s+maken+computer&oq=video%27s+maken+computer&gs_l=psy-ab.3..0i22i30k1.10662.13125.0.13192.11.10.0.0.0.0.120.670.8j2.10.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.10.669...0j0i7i30k1j0i67k1j0i22i10i30k1.0.Q7XPf7ZaZ9Y

  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 08-03-2018

    Het video programma gedownload, maar tot op heden nog niet gebruikt.

    Het beeld bleef tot nu toe stilstaan. Ik kijk het even aan en wanneer het onrustig wordt probeer ik een video te maken.

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 08-03-2018

    Filmen met telefoon is ook voldoende hoor. Als we er maar een beeld bij kunnen krijgen.

  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 13-03-2018

    Hoi Leon,

    Ik heb een klein videootje gemaakt van het bewegende beeld.

    Nu ik weer opnieuw een artikel wil bewerken blijkt het probleem nog even groot aanwezig te zijn.

    Ik heb het videootje naar marketheme toe gestuurd, want had geen idee hoe ik dat hier op het forum moest krijgen :)

    Hopelijk kun je er iets mee en wordt het opgelost!

    Groet,

    Gerda

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 22-03-2018

    @leongotje ik heb een MP4 per mail naar [email protected] gestuurd hierover. 

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 22-03-2018

    Ik zie het inderdaad. Is precies hetzelfde al wat @gerdadenadmirant​ heeft (excuses dat ik je niet meer heb terug gemaild na aanleiding van de video).

    Heb je dit in andere browsers ook? Kan je aangeven welke browser dit ook is. Ik kan het zelf in Internet Explorer, Chrome en Firefox niet herproduceren.

    Waar komt het groene icoontje in jouw "samenvatting" box vandaan? Ook te zien in de video.

    Een workaround voor nu zou zijn om de kolomweergave op 1 te zetten. Zouden jullie dit kunnen proberen? Dat doe je helemaal bovenaan onder "scherminstellingen". Ik zal voor de duidelijkheid een schermafbeelding toevoegen.

    Screenshot_10.png
  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 22-03-2018

    Hoi Leon,

    Ik ben vandaag weer bezig met een nieuw artikel voor Trustyourself.nl en het was weer verschrikkelijk met het springende beeld.

    Daarna heb ik de scherminstelling veranderd in 1 kolom, maar daarbij stond het beeld nog steeds niet stil al bewoog het minder.

    Ik werk in Google Chrome en heb het nog niet geprobeerd in internet explorer of een andere browser.

    Maar wanneer ik de scherminstelling in 1 kolom verander kan ik geen bewerking meer doorvoeren, want dat is de bewerkingskolom er gewoon niet meer.

    Dus dat is al helemaal geen optie volgens mij...

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 22-03-2018

    De "bijwerken" kolom is er nog wel, maar hij staat wat verder naar beneden omdat alles onder elkaar wordt gezet. Het lijkt alsof het een combinatie is van Google Chrome + een add-on die jij en Willem beide gebruiken (zelfde virusscanner o.i.d).  FireFox is eventueel gratis te downloaden en te testen hoe het hier op reageert. Als het écht heel irritant is, is dat natuurlijk een kleine moeite voor groot resultaat.

  • Willem
    Willem van der Heijden
    Gereageerd op 22-03-2018

    @leongotje : ik gebruik ook Google Chrome 

    Het groene icoontje is van de Google extensie Grammarly. 

    Oké ik zal wel eens kijken of dat werkt.

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 22-03-2018

    Zou je eens kunnen proberen deze tijdelijk uit te schakelen? Kijken wat het dan doet?

  • Gerda
    Gerda Den Admirant
    Gereageerd op 22-03-2018

    Ik heb FireFox gedowload en ga het bij het volgende artikel uittesten.

    Je hoort wel weer van mij.