Léon
Léon Gotjé
Geplaatst op 20-06-2020

SSL Certificaat

@leongotje,

Sinds deze week krijg ik de melding dat er iets mis is met mijn SSL-certificaat. Mijn website heeft altijd op Marketheme gedraaid. Eerst heb ik alles nagelopen middels de instructies, maar kan het niet vinden. Gisteren heb ik je een mail toegestuurd met de naam van mijn website, maar die is misschien in de spambox beland. Wellicht dat mijn certificaat vernieuwd moet worden. Alvast bedankt voor de moeite.

Groet Peter

Reacties (4)
  • Peter
    Peter Rumkorf
    Gereageerd op 20-06-2020

    @leongotje,

    Sinds deze week krijg ik de melding dat er iets mis is met mijn SSL-certificaat. Mijn website heeft altijd op Marketheme gedraaid. Eerst heb ik alles nagelopen middels de instructies, maar kan het niet vinden. Gisteren heb ik je een mail toegestuurd met de naam van mijn website, maar die is misschien in de spambox beland. Wellicht dat mijn certificaat vernieuwd moet worden. Alvast bedankt voor de moeite.

    Groet Peter

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 20-06-2020

    Hallo @peterrumkorf​, Ik heb je mail inderdaad niet ontvangen. Ik neem aan dat je je website wel pas recent live hebt gezet? Ik zie geen reden waardoor het certificaat niet door Marketheme uitgegeven zou kunnen zijn. Echter zie ik wel het volgende:

    - Je maakt gebruik van www. als voorzetsel. Als je dit nog niet lang geleden hebt gedaan zou ik dit er uit halen en je domein dus https:// maken in plaats van https://www.

    - Ik zie in je website onder "Website live zetten" niks aan opties staan. Hoe heb je je website live gezet?

    - Hoe heb je de DNS wijzigingen precies doorgevoerd? (zelfde als bovenstaande)

    - Als ik je website check via https://www.sslcheck.nl/ dan zie ik dat er een IP V6 adres naar voren komt. Deze hebben voorang op IPV4 adressen en zullen daardoor fouten kunnen geven. Kan je deze records verwijderen?

  • Peter
    Peter Rumkorf
    Gereageerd op 21-06-2020

    @leongotje​,

    bedankt voor je bericht. Ik zag inderdaad in de DNS ip v6 staan. Deze AAAA heb ik weggehaald. Nu zullen we even afwachten tot max 24 uur. Bedankt voor het controleren.

  • Peter
    Peter Rumkorf
    Gereageerd op 21-06-2020

    @leongotje,

    Problem solved! Bedankt voor de tip! Hij werkt weer als voorheen!

    Grtz Peter