
Léon Gotjé
Geplaatst op 28-11-2018URL probleem
het probleem waar ik jullie gisteren over verteld heb dat de URL die ik dagen geleden al gekocht heb op een of andere manier al bestond is nogsteeds niet opgelost en mijn geduld begint op te raken.
weten jullie misschien of ik gewoon een andere URL kan kopen bij neostrada en dan in marketheme bij mapping gewoon een andere URL in kan vullen en dan mijn site toch online zetten? of werkt dat niet zo makkelijk?
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
kevin de peijper
Gereageerd op 28-11-2018het probleem waar ik jullie gisteren over verteld heb dat de URL die ik dagen geleden al gekocht heb op een of andere manier al bestond is nogsteeds niet opgelost en mijn geduld begint op te raken.
weten jullie misschien of ik gewoon een andere URL kan kopen bij neostrada en dan in marketheme bij mapping gewoon een andere URL in kan vullen en dan mijn site toch online zetten? of werkt dat niet zo makkelijk?
M
Gereageerd op 28-11-2018beste is contact opzoeken met neostrada.
zij zijn diegene die jouw probleem moeten oplossen.
https://www.neostrada.nl/support.html
zal @leongotje hier taggen misschien kan hij ze een stuk op weg helpen
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 28-11-2018Jep, gewoon even contact opnemen met Neostrada. Mocht je echt te ongeduldig zijn en een andere/betere domeinnaam willen, kun je natuurlijk gewoon een andere kopen.
kevin de peijper
Gereageerd op 28-11-2018nou ik ben al 2 dagen bezig met neostrada maar hun hulp is niet bepaald goede klantenservice ze reageren heel laat (met alle begrip dat hun het ook vast druk hebben) en gisteren zeiden ze dat het probleem was opgelost en dat de oude site was verwijderd dus vandaag wou ik het nog een keer proberen en nog steeds geeft die aan dat de website al bestaat
dus ik heb op google gekeken en de website is er nog steeds dus het probleem is niet opgelost.
ik ben nu weer aan het mailen met neostrada ik wacht het nog even af.
Klaas Koopman
Gereageerd op 28-11-2018Kevin, om welke url gaat het? Wellicht zie je namelijk nog de cache versie?
kevin de peijper
Gereageerd op 28-11-2018www.zorgenenstressinfo.nl
kevin de peijper
Gereageerd op 28-11-2018ik denk niet dat het de cache is want als ik op marketheme bij mapping mijn URL wil maken dan zegt marketheme dat die URL al bestaat. en dat klopt ook als je op google kijkt en dan de website intikt
Klaas Koopman
Gereageerd op 28-11-2018Ik zie een marketheme website, is dat correct?
kevin de peijper
Gereageerd op 28-11-2018dat klopt maar de website die je ziet is niet de mijne maar ik heb wel precies dezelfde URL gekocht 12 dagen geleden en naostrada zegt nu dat die website die wij daar zijn een oude website is die hun vergeten zijn te verwijderen.
gisteren zeiden ze dat ze hem verwijderd hadden dus ik wou het vandaag weer proberen maar de website bestaat nogsteeds
Léon Gotjé
Gereageerd op 28-11-2018Ik heb het voor je opgelost @kevindep. Het kostte even wat tijd om er achter te komen hoe het precies zat, maar ik ben er achter.
In het verleden is er een Marketheme lid geweest die dezelfde url als jij hebt gebruikt en heeft gekoppelt aan zijn Marketheme site. Echter is de domeinnaam niet meer binnen zijn beheer, maar binnen Marketheme nog wel zo ingesteld dat dit domein door moet sturen naar https://zorgenenstressinfo.nl/.
Wat ik heb gedaan is het domein nu vrijgegeven binnen dat andere account (aangezien deze persoon de domeinnaam niet meer in handen heeft) en toegevoegd aan jouw website. Resultaat; jouw website is nu zichtbaar op https://zorgenenstressinfo.nl/
EDIT: Nog even een kleine toevoeging; in alle berichten begreep ik dat dit bij Neostrada lag, vandaar dat dit voor mij geen aanleiding was om te kijken binnen Marketheme
kevin de peijper
Gereageerd op 28-11-2018@leongotje dankjewel leon voor het oplossen.
jaa ik snapte er zelf ook niet veel van neostrada zei dat het hun fout was omdat hun waren vergeten de data uit hun bestanden te wissen en dat dat een oude website was.
maar goed we weten nu wat het is maar als ik nu mijn website wil bezoeken geeft die een foutcode aan. is er iets aan de hand of is dit gewoon een kwestie van tijd?
kevin de peijper
Gereageerd op 28-11-2018@leongotje ik denk dat jij het precies veranderd heb op de tijd dat neostrada mijn ip heeft veranderd.
we lopen elkaar niet mis denk ik.
neostrada heeft mijn een mail gestuurd met dit erin : Beste Kevin,
Dat de site op Google te zien is heeft te maken met hun indexatie. Aangezien hier eerder een site op heeft gestaan en deze tot heden nog bereikbaar was werd deze door Google nog geïndexeerd.
De dns had ik aangepast en kan het tot 24 uur duren voor deze is verwerkt in de dns.
Heb jij zelf een hosting pakket waar jij de site op wilt hosten? Of wil je deze extern hosten? Dan ontvang ik graag het ip adres van de server, zodat dit in de dns aangepast kan worden.
Momenteel heb ik een ip adres van één van onze servers ingevoerd, zodat de hudige site in ieder geval niet meer te zien is.
--
Met vriendelijke groet,
Mitchell Terborg
Neostrada B.V.
Zie voor veelgestelde vragen ook onze kennisbank op http://neostrada.nl/support
Voorkom betalingsproblemen, maak gebruik van automatisch incasso!
Neostrada: SIDN Deelnemer | DNS.BE Agent | Parallels Gold Partner | cPanel Partner NOC | RIPE.NET LIR
Léon Gotjé
Gereageerd op 28-11-2018Neostrada hoeft helemaal niks te doen. Ook het aanpassen van het DNS is niet nodig. Wat ze nu aan hebben gepast is dus fout. Je mag ze doorgeven dat het DNS 31.186.173.105 moet zijn (waar ze al op stonden als het goed is).
Wat betreft indexatie is het inderdaad zo dat deze al op Google staat omdat er eerder een andere site op heeft gestaan (zeer recent). Dat heeft tijd nodig.
kevin de peijper
Gereageerd op 28-11-2018ik heb ze een mail gestuurd om te vragen of ze me DNS weer terug willen veranderen in wat jij mij gestuurd heb.
ik hoop dat dit het oplost ik ben al 2 dagen met ze bezig en snapte er helemaal niets van.
dankjewel voor je hulp en reactie ik zou je op de hoogte houden als ze reageren op hun mail
kevin de peijper
Gereageerd op 28-11-2018@leongotje ze hebben de DNS weer terug veranderd in de DNS die jij stuurde.
dit kan een paar uur duren zeggen ze. ik wacht het even af en hopelijk is dit dan allemaal opgelost.
dit is voor mijn ook de eerste website en dan gelijk deze problemen ik wist zelf ook even niet meer wat ik moest doen en of al mn werk van afgelopen dagen die ik in die site heb gestoken voor niets was haha .
hopelijk is het nu opgelost en staat mijn site snel online!
Léon Gotjé
Gereageerd op 28-11-2018Je werk is nooit voor niks. Al zou je alles kwijt zijn; heb je het nooit voor niks gedaan :). Je hebt een beetje pech dat je een domein aan hebt geschaft die al eerder gebruikt is en dan ook nog eens binnen Marketheme. Als je net zo veel "geluk" hebt met het binnenharken van commissies, dan moet het helemaal goed komen!
kevin de peijper
Gereageerd op 28-11-2018@leongotje ik weet niet wat er aan de hand is maar als ik naar mijn dashboard van marketheme wil gaan krijg ik dezelfde foutmelding als dat ik naar mijn website wil gaan.
dit is wat er staat :
Deze site is niet veilig
Dit betekent mogelijk dat iemand probeert u te misleiden of gegevens te stelen die u naar de server verzendt. U moet deze site onmiddellijk sluiten.
Ga naar uw Start-pagina
Details
Het hostnaam in het beveiligingscertificaat van de website verschilt van de website die u probeert te openen.
Foutcode: DLG_FLAGS_SEC_CERT_CN_INVALID
Ga verder naar de webpagina (Niet aanbevolen)
als ik op "ga verder naar de webpagina" klik dan krijg ik een 404 not found fout
moet ik geduld hebben of is dit een probleempje?
Willem van der Heijden
Gereageerd op 28-11-2018Hier doet https://zorgenenstressinfo.nl/ het.
kevin de peijper
Gereageerd op 28-11-2018hier doet die het ook weer en mijn marketheme doet het ook weer.
ik had gewoon even geduld moeten hebben maar door alle problemen de laatste dagen had ik niet veel geduld meer.
volgens mij is alles opgelost nu