Thanks voor jullie reacties
@youriklijn @gerrald
Er zijn bezoekers in analytics, al zijn het weinig op dit moment. Mijn websites gaan over 1: Auto onderhoud - 2: cbd - persoonlijke verzorging en wellness en de 3e website over wonen (alles voor in en om het huis)
De laatste 2 websites zijn stuk erg brede niches waardoor ze veel aanloop nodig hebben, dus veel artikelen online moeten staan eer ze goed gaan draaien. Daarvan ben ik me ook bewust.
Door jezelf te focussen op een kleine (micro) niche gaat het natuurlijk een stuk sneller maar ben je ook kwetsbaarder op de lange duur.
Als iemand zich alleen op de receptenbijbel focust en de productaanbieder trekt zich terug, dan klapt een dergelijke website volledig in.
Als op mijn website één of meerdere partijen zich terugtrekken of commissie percentages veranderen, is er niet aan de hand. Maar dan moet de website natuurlijk eerst wel draaien ?
@jackomeijaard
Het zal ongetwijfeld waar zijn wat je zegt (over het spammy voorkomen) hoewel het natuurlijk een kwestie van smaak is. In sommige niches wil je rust en eenvoud.
In andere niches werkt een drukkere layout en veel klikbare banners weer prima.
Zo zijn er veel sites die knettervol met artikelen staan en nauwelijks enige rust uitstralen.
Nu is bol.com wel een erg grote speler om als voorbeeld te noemen maar je begrijpt waar ik naartoe wil.
Ik ben ook niet zomaar op deze layout uitgekomen, er is ook enig onderzoek aan vooraf gegaan.
De uitkomst was dat mensen die opzoek zijn naar verzorgingsproducten, niet door teksten heen willen wurmen, opzoek naar een verdwaalde koop-link, daarnaast komt het niet altijd even betrouwbaar over op mij.
Terwijl een Banner van Holland & Barrett meteen vertrouwen uitstraalt.
Als je een hoop partijen promoot die zeer herkenbare banners hebben, dan wekt dit, in mijn beleving, de indruk dat de site goed en betrouwbaar is. Holland & Barret of Viata banners staan immers niet op een site die niet deugt of slecht is (zo denkt de gemiddelde mensch)
99% van de mensen kent affiliate markering niet en kijken alleen naar die banner waar ze die crème kunnen kopen of dat zalfje.
Een overzicht van diverse webwinkels voor verschillende verzorgingsproducten zie ik dan ook niet als spammy maar juist als een toegevoegde waarde voor de bezoeker.
Tussen rust en spammy zit immers een hele wereld van nuances en interpretatie.
Het is natuurlijk makkelijker om vast te houden aan een oud bewezen recept en het idee erop na te houden waarom mensen opnieuw het wiel willen uitvinden, zoals Léon hierboven aangeeft.
Maar met die gedachten zouden we nu nog altijd in een ouder Spyker rondrijden
Zo heb ik altijd wezenloos versteld gestaan, dat de typische affiliate websites met de bedenkelijke kleurenschema's, zo goed konden draaien, terwijl ik niet wist hoe snel ik ze moest weg klikken. Dit was een van de redenen die me juist weggehouden hebben van het AMR avontuur.
Jacko, als je het nog herinnerd, ik weet nog dat ik een mail van je kreeg waarop ik terug reageerde. Ik zei iets in de zin van ' stuur je automatisch gegenereerde mails ergens anders heen'. Ik weet het niet meer precies maar wat ik wel weet is dat ik er niet in geloofde.
Dit kwam door de website waarop ik terechtkwam. En TOCH bleek die website goud waard te zijn. Je hebt doorgezet toen iedereen zei dat het niet zou lukken en uiteindelijk ben je dan hier en nu met een bewezen concept.
Zo denk ik dat er nog meer concepten bestaan waarvan anderen het misschien te druk of spammy vinden maar misschien geldt hier de zelfde regel. 'doorzetten waar anderen zeggen dat het niet gaat werken'.
Nu heb ik veel vertrouwen in de kennis van Jacko en vele medeforummers waardoor ik natuurlijk de adviezen van deze helpende handen ter harte heb genomen. Daarom ben ik ook bezig met het aanpassen van de layout en het weghalen van zeker 50% van de banners.
n vraag was
John van Aalst
Gereageerd op 15-06-2020Hi medeforummers, Ik heb deze vraag ook al via mail aan Jacko en Léon gesteld maar onder het motto '4 (of meer) zien meer dan 3' wil ik mijn vraag ook op dit forum neerleggen.
Mijn 3 websites zijn alle 3 op 7 juni onderuit gegaan. De websites zijn ongeveer een half jaar oud en zijn van enkele tientallen bezoekers per dag teruggevallen naar 0 en dat sinds zondag 7 juni.
Als dit bij 1 website gebeurd dan begrijp ik dat maar bij 3 websites simultaan . . . maakt het toch een ander verhaal.
Is er iemand bekend met Google 'updates' of andere gebeurtenissen?
Ik ben op dit moment door alle opties en mogelijkheden heen.
Er is geen melding van een penalty, zelf heb ik niets anders gedaan dan content plaatsen (as usual)
Alle ideeën zijn welkom.
Léon Gotjé
Gereageerd op 15-06-2020Ik had je vraag net per mail onder ogen gekregen, maar zal op dit topic reageren, aangezien je hier meer en aanvullende reacties kan verkrijgen.
Als ik kijk naar de homepage van een van je websites, dan zie ik dat de verhouding advertenties tegenover content extreem hoog is (in de verkeerde verhouding).
Mogelijk zijn de 3 websites onderhand de Google Honeymoon Phase uit en sta je er dus min of meer op jezelf voor (https://www.gethow.org/how-to-recover-from-googles-honeymoon-period).
Het belangrijkste is om waardevolle content te schrijven, focus te houden en de verhouding content/advertentie goed te houden. Bedenk je goed hoe iemand zich over jouw website verplaatst.
Waarom zullen mensen zonder verdere info op een link van CoolBlue klikken? Ook zie ik dat al je links in het menu in een nieuw tabblad openen, waarom is dat?
Ik denk dat het goed is om flink wat stappen terug te doen en jezelf ten rade te gaan waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt. Het is niet erg om in clichés te werken, die zijn nu eenmaal bewezen werkend. Zelf opnieuw het wiel uitvinden en andere constructies dan het gros uitoefenen kán werken, maar is absoluut geen garantie voor succes.
Sieto vd Admin
Gereageerd op 15-06-2020Hi John,
vervelend!
Lastig ook om iets te zeggen over de sites als we niet weten welke dit zijn...
Zijn je sites op/rond dezelfde datum gestart?
Matt T
Gereageerd op 15-06-2020Hey John,
Om welke websites gaat het?
John van Aalst
Gereageerd op 15-06-2020Thanks Léon, altijd goed om je advies te horen/lezen.
@@sieto
Nee, 2 websites rond oktober 2019 en de 3e website in jan 2020
@leongotje
Jacko liet ook weten dat hij het aantal banners aan de hoge kant vond en dat begrijp ik als je het in eerste instantie ziet.
Toch werkte het concept prima, ik geef de bezoeker de optie om de artikelen waarover ik schrijf via de banners te bekijken en te kopen. Als ik een artikel over televisies schrijf, dan heeft de banner van Coolblue verder geen uitleg meer nodig. En zo werkte het ook prima!
Daarnaast heb ik de insteek dan wanner ik een product promoot en hierbij 1 of 2 webshops als alternatief aandraag, ik de kans loop dat de bezoekers verder gaan Googlen om prijzen te vergelijken.
Verruim ik het aantal webshops, dan zullen bezoekers op mijn website blijven door de overige opties ook aan te klikken.
En dat werkte!
Bij mijn huidige concept had ik 4 sales uit 5 bezoekers (een ratio waar menig shop jaloers op zou zijn) en het mooie was dat de sales all over the place waren. Nagenoeg elke banner genereerde sales.
In die zin dus is dit ook geen uitvinding van een nieuw wiel, mensen in deze branche willen shoppen en prijzen vergelijken.
Ik wil trouwens absoluut niet eigenwijs overkomen, ik baseer me enkel op de ratio bezoekers/sales. ?
De reden waarom ik de banners laat openen in een nieuw tabblad is om mijn website toegankelijk (open) te houden zodat de bezoeker altijd terug kan om een andere website te openen via mijn website.
Aan de statistieken zie ik dat dit een gewaardeerde formule was, alleen een formule waar Google het misschien niet mee eens is.
Dit neemt overigens niet weg dat je gelijk kunt hebben Léon wat betreft the honeymoon phase.
Deze term kende ik nog niet. Misschien heb je gelijk en moet ik kijken of het verstandig is om een aantal stappen terug te doen.
Maar dit verklaart niet dat alle 3 de websites op precies dezelfde dag onderuit gegaan zijn terwijl de website afzonderlijk op verschillende data live zijn gegaan.
Wat betreft content in verhouding tot advertenties, Er staan bijvoorbeeld 40 artikelen op een van de websites van ruim 1000 woorden tot 6214 woorden. (enkele kortere artikelen daargelaten)
De content is absoluut waardevol, 100% uniek en gecheckt. Dit is ook niet het punt, de sales in verhouding tot het aantal bezoekers bewezen dit.
Ik ga toch eens aan de slag met wat jij en Jacko opmerkte.
Jullie kunnen absoluut gelijk hebben, google kan deze opzet als spammy ervaren.
Bas Vd
Gereageerd op 15-06-2020Hou je je rankings bij van je belangrijkste keywords?
Ik zie bij ons ook minder verkeer laatste 2-4 weken maar rankings zijn hetzelfde dus in ons geval zal gewoon het volume lager zijn op deze keywords.
Jan M
Gereageerd op 15-06-2020Minder bezoekers is vrij normaal in deze periode post-lockdown denk ik zo.
Youri Klijn
Gereageerd op 15-06-2020Maar van tientallen naar 0 is weer erg extreem en kan daar bijna niet aan toegeschreven worden.
Is er ook geen technische oorzaak wat dit wellicht veroorzaakt?
John van Aalst
Gereageerd op 15-06-2020Dankjewel voor jullie adviezen ?
@youriklijn Daar 'hoopte' ik ook op maar ik weet niet wat dit zou kunnen zijn?
Er zijn dagen dat ik 1 bezoeker heb en andere dagen 10 of 20
De bekende zaagtand of hartslag grafiek wat iedereen wel herkend in het begin.
@bas-nl Goede tip,
Om er zeker van te zijn dat niet nog van alles in mijn cache is achtergebleven, ik heb het gecheckt op een 4 jaar oude Nokia telefoon . . . hierop heb ik nooit naar mijn websites of vergelijkbare producten gezocht. Vervolgens via een incognitoscherm gekeken.
De ranking bleek precies zoals deze was vóór de dip.
Het lijkt dus niet op een penalty of iets anders wat kan duiden op een maatregel van Google.
Zeker in het begin kunnen teruglopende cijfers natuurlijk snel opvallen!
Nogmaals bedankt collega's.
Voor wie interesse heeft, ik wil het verloop wel met jullie delen hier.
?
Youri Klijn
Gereageerd op 15-06-2020Als er nog wel bezoekers binnenkomen is het vrijwel zeker geen technisch probleem. Jammer ;)
Zijn je niches/producten tijd/periode gerelateerd? Dat zou kunnen verklaren waarom je ondanks je rankings nu veel minder bezoekers binnenkrijgt.
En alle 3 de websites zijn in dezelfde niches of dat niet?
Dominique Van Baelen
Gereageerd op 15-06-2020Vervelend!
Ik heb dit ook meegemaakt met een van m'n sites eind vorig jaar: bezoekersaantal dat voor een 3tal maanden terugvalt van 10 à 20 per dag naar ongeveer 0 (zie bezoekers screenshot hieronder).
Na 3tal maanden zijn de rankings teruggekomen en verder doorgestegen.
Het enige wat ik gedaan heb, is blijven goede content posten en ook bestaande posts reviewen om hier en daar wat affiliate links weg te halen en ze ook iets softer te promoten, dus zeker niet met te straffe claims die Google als onrealistisch zou kunnen interpreteren. Ik heb natuurlijk wel geen zekerheid of dat het'em nu gedaan heeft om mijn rankings te herstellen of niet ...
Marc van den Brink
Gereageerd op 15-06-2020Hier juist meer bezoekers gekregen op 2 websites, mensen zitten veel meer thuis en hebben juist meer tijd om achter de computer te zitten.
Jeffrey Keijzer
Gereageerd op 15-06-2020@marchealthy, hier ook een kleine stijging. Deze maand voor het eerst de 65 organische bezoekers op een dag aangetikt terwijl ik vorige maand op maar 970 in totaal uit gekomen ben. Nu is dit een eenmalige groei geweest en zijn veel dagen redelijk laag. Zo haal ik nu een gemiddelde van 45 bezoekers per dag binnen. Nu is deze groei alleen vele malen lager dan ik in de afgelopen maanden heb gehad. Gok dat dit wel echt met het weer te maken heeft. We zullen zien wat deze maand nog te bieden heeft. Meestal is er na de helft van de maand ineens een grote groei. Maar van een echte daling is hier dus ook geen sprake!
Sieto vd Admin
Gereageerd op 15-06-2020dat zijn al mooie aantallen, Jeffrey!
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 15-06-2020Van alle internet marketing aspecten vind ik SEO altijd nog het meest simpele.
In principe kun je SEO samenvatten met 1 heel simpele regel: wees de meest waardevolle speler in jouw niche.
Natuurlijk geldt er nog veel meer, maar uiteindelijk komt het er op neer of jouw website en content waardevol is.
Als jij in Google gaat zoeken op zoektermen die relevant zijn voor je niche, vraag jezelf dan af: is mijn website de meest waardevolste speler? En hoe komt mijn website over.
Zoals gezegd vind ik je website en content een beetje spammy overkomen (door de vele banners). Je zegt dat het qua conversie wel goed doet, dat is ook zo, maar uiteindelijk wil je meer bezoekers - zonder bezoekers, ook geen clicks.
Focus er dus op dat je website waardevol is; de meest waardevolste website in de niche.
Je content zal ongetwijfeld goed zijn, maar Google ziet of je op je website te veel wilt verkopen. Google zal je website op deze manier ongetwijfeld een keer gaan aanmerken als spammy en daar kom je moeilijk bovenop.
De basis en structuur van je website en content is zo enorm belangrijk, dat moet je niet onderschatten. Om je een heel simpel voorbeeld te geven, sinds mijn website in oktober/november is overgezet naar Marketheme 2, zijn mijn bezoekers echt flink gestegen (zie onderstaande screenshot).
Hoe komt dit?
@leongotje heeft mijn website als het ware een complete restyle gegeven, met:
- Schone code
- Goed weergegeven content - op basis van structuur
- Snelheid
- Wegdoen van overbodige plugins en fouten in een thema
Nu draait jouw website al op Marketheme, en is het qua code goed, maar je 'verpest' het als het ware een beetje door je site zelf erg spammy te maken (banners, een bewegende header afbeelding/video/gif - dit vertraagd je site enorm, onlogische structuur, te veel links en knoppen, al je content in blocken, enorm veel witregels etc).
Al deze kleine beetje zorgen er voor dat je website erg onrustig overkomt, en dus ook in de ogen van Google spammy/druk/onoverzichtelijk is.
En wat wilt Google? De juiste content voorschotelen.
Google wilt immers de beste zoekmachine ter wereld blijven en daar zijn een aantal guidelines voor.
Hou je hier dan ook aan.
Ik wil je dan ook echt aanraden om je website minder spammy/druk te maken, en je website eens goed langs te gaan om te kijken waar en hoe je het kunt verbeteren aan de hand van bovenstaande informatie.
Zoals @dominiquevanbaelen hierboven aangeeft zijn de rankings weer teruggekomen na het aanpassen van content. Dit is ook wat ik denk dat er met jouw website(s) gaat gebeuren als je alles langs gaat.
Focus je op het creëren van een waardevolle website, met een duidelijke structuur. Denk daarin altijd lange termijn.
De rest komt dan vanzelf!
No One
Gereageerd op 15-06-2020Nu ben ik wel benieuwd naar de screenshot :)
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 15-06-2020Vergeten, zie hieronder!
(bij de pijl is waar ISG over is gegaan op MT 2.0)
Jarno -
Gereageerd op 15-06-2020Je zegt dat je affiliate links hebt weggehaald: Hoeveel had je er ongeveer per artikel (tijdens die daling) en hoeveel heb je er nu ongeveer per artikel?
Gerrald d
Gereageerd op 16-06-2020Aangezien je ranking hetzelfde was als voor de dip (lijkt me niet dat je echt alle zoekwoorden hebt gecontroleerd natuurlijk), misschien heb je wel bezoekers, maar meet je geen bezoekers in Analytics?
Dominique Van Baelen
Gereageerd op 16-06-2020Hi @jarno, goh, daar heb ik geen eenduidig antwoord op. Het verschilt van artikel tot artikel. In een product review heb ik er natuurlijk meer dan in een informatief artikel. Zoals @jackomeijaard hieronder zegt, komt het er op neer om de juiste balans te vinden zodat de bezoeker en dus ook Google je site als waardevol ervaart. Ik ben hier ook nog volop mee aan het experimenteren om te kijken wat werkt en wat niet.
Daarnaast denk ik dat het ook belangrijk is voor alle sites, maar zeker voor YMYL sites, om de Google EAT richtlijnen in acht te nemen. Ik heb hier toen een post over geplaatst: https://forum.internetsuccesgids.nl/conversations/impact-van-googles-eat-concept-op-seo-ranking-van-ymyl-websites
@paco had dit kort, maar krachtig samengevat als: "Niet liegen. Daarmee heb je een voorsprong ten opzichte van 99% van je affiliate concurrenten."
John van Aalst
Gereageerd op 16-06-2020Thanks voor jullie reacties
@youriklijn @gerrald
Er zijn bezoekers in analytics, al zijn het weinig op dit moment. Mijn websites gaan over 1: Auto onderhoud - 2: cbd - persoonlijke verzorging en wellness en de 3e website over wonen (alles voor in en om het huis)
De laatste 2 websites zijn stuk erg brede niches waardoor ze veel aanloop nodig hebben, dus veel artikelen online moeten staan eer ze goed gaan draaien. Daarvan ben ik me ook bewust.
Door jezelf te focussen op een kleine (micro) niche gaat het natuurlijk een stuk sneller maar ben je ook kwetsbaarder op de lange duur.
Als iemand zich alleen op de receptenbijbel focust en de productaanbieder trekt zich terug, dan klapt een dergelijke website volledig in.
Als op mijn website één of meerdere partijen zich terugtrekken of commissie percentages veranderen, is er niet aan de hand. Maar dan moet de website natuurlijk eerst wel draaien ?
@jackomeijaard
Het zal ongetwijfeld waar zijn wat je zegt (over het spammy voorkomen) hoewel het natuurlijk een kwestie van smaak is. In sommige niches wil je rust en eenvoud.
In andere niches werkt een drukkere layout en veel klikbare banners weer prima.
Zo zijn er veel sites die knettervol met artikelen staan en nauwelijks enige rust uitstralen.
Nu is bol.com wel een erg grote speler om als voorbeeld te noemen maar je begrijpt waar ik naartoe wil.
Ik ben ook niet zomaar op deze layout uitgekomen, er is ook enig onderzoek aan vooraf gegaan.
De uitkomst was dat mensen die opzoek zijn naar verzorgingsproducten, niet door teksten heen willen wurmen, opzoek naar een verdwaalde koop-link, daarnaast komt het niet altijd even betrouwbaar over op mij.
Terwijl een Banner van Holland & Barrett meteen vertrouwen uitstraalt.
Als je een hoop partijen promoot die zeer herkenbare banners hebben, dan wekt dit, in mijn beleving, de indruk dat de site goed en betrouwbaar is. Holland & Barret of Viata banners staan immers niet op een site die niet deugt of slecht is (zo denkt de gemiddelde mensch)
99% van de mensen kent affiliate markering niet en kijken alleen naar die banner waar ze die crème kunnen kopen of dat zalfje.
Een overzicht van diverse webwinkels voor verschillende verzorgingsproducten zie ik dan ook niet als spammy maar juist als een toegevoegde waarde voor de bezoeker.
Tussen rust en spammy zit immers een hele wereld van nuances en interpretatie.
Het is natuurlijk makkelijker om vast te houden aan een oud bewezen recept en het idee erop na te houden waarom mensen opnieuw het wiel willen uitvinden, zoals Léon hierboven aangeeft.
Maar met die gedachten zouden we nu nog altijd in een ouder Spyker rondrijden
Zo heb ik altijd wezenloos versteld gestaan, dat de typische affiliate websites met de bedenkelijke kleurenschema's, zo goed konden draaien, terwijl ik niet wist hoe snel ik ze moest weg klikken. Dit was een van de redenen die me juist weggehouden hebben van het AMR avontuur.
Jacko, als je het nog herinnerd, ik weet nog dat ik een mail van je kreeg waarop ik terug reageerde. Ik zei iets in de zin van ' stuur je automatisch gegenereerde mails ergens anders heen'. Ik weet het niet meer precies maar wat ik wel weet is dat ik er niet in geloofde.
Dit kwam door de website waarop ik terechtkwam. En TOCH bleek die website goud waard te zijn. Je hebt doorgezet toen iedereen zei dat het niet zou lukken en uiteindelijk ben je dan hier en nu met een bewezen concept.
Zo denk ik dat er nog meer concepten bestaan waarvan anderen het misschien te druk of spammy vinden maar misschien geldt hier de zelfde regel. 'doorzetten waar anderen zeggen dat het niet gaat werken'.
Nu heb ik veel vertrouwen in de kennis van Jacko en vele medeforummers waardoor ik natuurlijk de adviezen van deze helpende handen ter harte heb genomen. Daarom ben ik ook bezig met het aanpassen van de layout en het weghalen van zeker 50% van de banners.
n vraag was
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 16-06-2020"Het zal ongetwijfeld waar zijn wat je zegt (over het spammy voorkomen) hoewel het natuurlijk een kwestie van smaak is"
Dit is geen kwestie van smaak, dit is een kwestie van de regels van SEO opvolgen ;-).
Léon Gotjé
Gereageerd op 16-06-2020@johnvanaalst ik wil niet weer de bekende discussie aanzwengelen, maar waarom neem je alles in twijfel en kom je daar in je laatste alinea op terug door toch aan te geven dat je het gaat aanpassen?
Je vergelijking met die oude Spyker klopt dan ook niet. Het is eerder; omdat deze methodieken werken rijden de meeste auto's nog steeds op 4 wielen. Sommige dingen zijn in de basis gewoon uitontwikkeld en andere dingen kan je niet aanpassen omdat het gevoelen oproept. Om maar een simpel voorbeeld te noemen; Rood == negatief, blauw == neutraal, groen == positiviteit. Uiteraard kan je het ook de kleur van de liefde en heel veel filosofisch gedachtegoed aan hangen, maar het is niet voor niks zo dat deze kleuren ook wereldwijd (uitzonderingen daar gelaten) gebruikt worden voor verkeersborden.
Natuurlijk moet je je website eigen maken, maar tegen de verwachtte flow en werking van een website in gaan trappen is zinloos.
Sander Eshuis
Gereageerd op 16-06-2020Ik ben geen expert en ken je sites ook niet, maar weet wel dat wanneer er teveel banners en links op de staan dat google dit af straft.
Wanneer het om informatieve artikelen gaat is het misschien een betere optie om de bezoekers door te sturen naar een pagina waar je bijvoorbeeld de beste verzorgings producten plaats. En daar de affiliatie links plaatst.
Zo blijven de bezoekers langer op je website, staat je site niet vol banners, geef je meer waarde en heb je minder snel de kans dat google je straft.
1 van de vele redenen waarom je weg kan zakken in de resultaten is dat bezoekers te kort op je pagina / website blijven hangen. Maar goed, in ben geen expert.
In ieder geval succes en hoop je dat snel weer bezoekers gaat krijgen!
Youri Klijn
Gereageerd op 16-06-2020"Het is natuurlijk makkelijker om vast te houden aan een oud bewezen recept en het idee erop na te houden waarom mensen opnieuw het wiel willen uitvinden, zoals Léon hierboven aangeeft."
Succesvol ondernemen is eigenlijk heel saai ?
John van Aalst
Gereageerd op 16-06-2020In dat geval zal ik ook eerlijk zijn.
Jacko, hoe lang vraag ik niet hoe het kan dat mijn website (met name 1 website) moeite heeft met het genereren van bezoekers?
Heb ik niet meerdere malen gevraagd hoe het kan dat de grafieken van deze website een zaagtand zijn en lijken op een ECG?
Ik heb je vaker de statistieken doorgestuurd met de vraag of dit goed is.
Je reactie was telkens 'ziet er niet verkeerd uit, content maken blijven maken'
Als ik vraag om informatie over het cookiebeleid wordt er medegedeeld dat dit iets vervelends is waar je niets mee doet.
Terwijl het een van de meest essentiële onderdelen van AMR zou moeten zijn.
Waarom nu opeens op deze manier in het openbaar reageren alsof ik goed advies in de wind zou slaan en doe wat ik wil!
Ik heb 2K neergelegd omdat ik in dit product geloof.
Ik ben de eerste die zegt dat ik ongelijk heb als dit zo is maar ik ben ook recht door zee en wil niet telkens horen, bij het verkondigen van mijn mening, dat ik alles in twijfel trek.
@leongotje
Het is denigrerend als ik lees dat mijn visie afgedaan wordt met de mededeling dat er een discussie aangezwengeld zou worden en dat ik alles in twijfel trek.
Een insteek die ik vaker teruglees bij mensen die hier iets posten.
Het ligt niet in mijn aard om op alles ja te knikken, zonder mijn visie te geven.
Ik daag uit en probeer daarmee verder te komen dan ik op dat moment ben.
Natuurlijk hebben jullie enorm veel ervaring op dit gebied terwijl ik pas kom kijken maar ergens geeft ik in dit topic aan dat mijn sales ten opzichte van het bezoekersaantal enorm hoog liggen.
Hiermee wordt weinig gedaan maar er wordt wel gezegd dat ik alles in twijfel trek.
Als je bovenstaand verhaal leest, zul je begrijpen waar deze vermeende twijfel vandaan komt.
Ik zal me voorlopig zoveel mogelijk afzijdig houden op dit forum en mijn energie steken in mijn websites.
Excuses voor het ongemak
Léon Gotjé
Gereageerd op 16-06-2020Je trekt overal zo zwaar aan @johnvanaalst en je maakt het jezelf zo moeilijk. Aan ons ook de taak om (nieuwe) leden die dit lezen niet dezelfde "fouten" te laten maken. Het is een openbaar forum waar je je mening uiteraard mag geven, maar een feit en een bron toch de dag wint. Daarmee bedoel ik niet dat het een strijd is om wie er precies gelijk heeft, je moet inderdaad zelf weten wat je met de gegeven informatie doet.
Enigszins trek je het geheel toch ook in twijfel? Je geeft aan dat de vastgestelde kleuren voor jou niet werken, bepaalde dingen een kwestie van smaak zijn.
Ik reageer hier niet op het forum om mensen het leven zuur te maken, maar om mensen te helpen. Ik zou het zonde vinden als jij (maar ieder (marketheme) lid hier) zijn energie verkeerd gebruikt en daardoor niet de gewenste resultaten kan boeken.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 16-06-2020Hi John,
Laat ik vooropstellen dat het super goed is dat je op regelmatige basis commissies pakt, dat is iets waar veel mensen jaloers op zouden zijn.
Waar het naar mijn idee een beetje mis gaat, is dat je op het forum om feedback vraagt, dit ook krijgt, maar alles een soort van 'af' doet, omdat je het naar je 'gevoel' hebt gemaakt.
In je laatste reactie zeg je wel "Nu heb ik veel vertrouwen in de kennis van Jacko en vele medeforummers waardoor ik natuurlijk de adviezen van deze helpende handen ter harte heb genomen. Daarom ben ik ook bezig met het aanpassen van de layout en het weghalen van zeker 50% van de banners.", maar de rest van je reactie en reacties op je andere topics, laten dit niet zien.
Je moet goed begrijpen dat we hier met z'n allen tijd en energie stoppen in het geven van feedback. Geloof me, ik zou ook het liefst een website hebben met 100 banners en dat iedereen maar klikt, maar zo werkt het niet. Er zijn nou eenmaal bepaalde richtlijnen waar een website aan moet voldoen.
Dat is hetzelfde als dat ik iemand zou spreken die probeert af te vallen maar het niet lukt, en tegen mij zou zeggen "maar ik vind het zo lekker om elke dag chips te eten, zo heb ik het altijd gedaan..."
Als ik mijn personal trainer spreek, zegt hij ook dingen die ik niet leuk vind of die me niet passen. Hier zijn dan ook mijn resultaten naar. Het is dan aan mij om er wat mee te doen, en resultaten te krijgen, of mijn eigen weg en voeding te blijven kiezen, en dezelfde resultaten te krijgen die ik altijd krijg.
Nogmaals: er zijn bepaalde richtlijnen, bepaalde regels en bepaalde dingen die je moet doen om je website goed te laten ranken.
Je maakt een topic aan met het bericht dat je 3 websites onderuit gaan in Google; hier krijg je dan feedback op om je websites er weer bovenop te krijgen.
Probeer de feedback van harte te nemen en er iets mee te doen.
Met "Ik zal me voorlopig zoveel mogelijk afzijdig houden op dit forum en mijn energie steken in mijn websites." geef je nu aan alle mensen die je in dit topic geholpen hebben een dubbel beeld. Iedereen heeft je geholpen, maar je sluit het negatief af.
Nogmaals, alle mensen in dit topic hebben je geprobeerd te helpen. Probeer hier wat mee te doen, je hebt er ook alleen jezelf maar mee als je dit niet doet.
Youri Klijn
Gereageerd op 16-06-2020Zonder me inhoudelijk te veel te bemoeien: Je laat je zo wel een beetje kennen John..
Je komt hier met de vraag over een probleem wat je op al je websites ervaart waarop je advies krijgt (ook al is dat wat kritisch getint misschien).
Je hebt hoogstwaarschijnlijk al het juiste advies en de oplossing gekregen.
Jij hebt een visie/mening die afwijkt van hetgeen wat werkt. Dat mag. Maar het is denk ik ook Jacko zijn taak om als jouw coach (gezien je de 10k club hebt) om aan te geven als je iets niet goed doet of iets beter kan.
Verder bedoelt ook Leon het goed denk ik: Als ik jouw reacties lees zijn het hele analyses/verklaringen (zo lees ik ze in elk geval) maar je geeft wel aan dat je de kennis hier waardeert en er iets mee gaat doen. Volgens mij heeft hij geen miliseconde de intentie gehad je een sneer te geven.
Nogmaals: Je mag jouw visie hebben en ook zeker delen. Met ons een discussie aangaan om meerdere perspectieven te belichten. Maar zoals Leon ook stelde "tegen de verwachtte flow en werking van een website in gaan trappen is zinloos."
Zelf vind ik dan 'In dat geval zal ik ook eerlijk zijn.' meer denigrerend dan de reactie van Leon.
Goed dat was mijn visie hierop. Now spread love ❤️
John van Aalst
Gereageerd op 18-06-2020Ik zal me toch nog maar even melden.
Ik ben dankbaar voor alle hulp van mijn mede affiliates. Dit laat ik vaak genoeg weten en geef (als ik mijn posts zo nalees) in 95% van de gevallen mijn mede forummers met hart en ziel gelijk!
Ik heb diep respect voor de mensen hier, dat ik 'overal zo zwaar aan trek' is me dan ook vreemd.
Daarnaast prijs ik als geen ander MT2.0 de lucht in omdat ik er 100% achter sta!
Ik prijs met grote regelmaat Jacko's AMR aan . . . als de mogelijkheid zich voordoet.
Als er negatieve punten zijn, haal ik ze eveneens aan.
Het lijkt er vervolgens op dat hier anders mee omgegaan wordt dan positieve feedback.
Opeens trek ik dan zwaar aan dingen en trek ik welgemeende adviezen in twijfel.
Het gaat om de manier 'waarop' er met een kritische noot omgegaan wordt.
Of ik dit topic negatief afsluit is een kwestie van perceptie, ik zou ook gedacht kunnen hebben, laat het maar ff overwaaien. Vul niet te snel gaten in.
Voor de goede orde . . . ik ben gewoon weer lekker bezig met mijn websites en gelukkig zijn de bezoekers weer teruggekeerd en gaan de sales weer langzaam bergopwaarts. Toegegeven dat ik wat aanpassingen aan het doorvoeren ben.
Zoals Ramses zou zeggen 'kick butt'.