@paco
Sorry voor de ietwat lange post.
Echt tof om te zien hoe ver jij hierin zit Paco, ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier nauwelijks verstand van heb. Dit is dan ook de reden waarom ik me (terecht of onterecht) heel veel zorgen maak.
Ik werk me suf aan mijn websites. Ik durf te zeggen dat ik goede teksten schrijf en daarnaast een goede site layout heb die ervoor zorgt dat min website al na enkele maanden begon te converteren, ik doe dus iets goed.
Maar dit is dan ook de kennis die ik tot nu toe heb van AM.
Ik heb maar een beperkte kennis op het gebied van cookie wetgevingen en disclaimers.
Ja, ik lees veel over cookie wetgevingen op internet maar op de een of andere manier kan ik makkelijker een staalconstructie ontwerpen dan dit soort zaken onthouden. Het wil er maar moeilijk in (zo heeft iedereen wel een beperking) ?
Wat me tegenvalt is dat dit soort zaken niet aangehaald worden tijdens een clarity call.
AMR wordt mooi en overtuigend voorgesteld, vooral het feit dat de mate van succes afhangt van jouw eigen wil, doorzettingsvermogen en het posten van goede unieke teksten.
En in principe klopt het ook, ik heb hier perfect geleerd hoe ik mijn website laat ranken in Google.
Maar wat heb ik aan een hoge ranking als er geen commissie binnenkomt door cookie wetgevingen die onder druk staan?
Ik heb al vaker aangegeven in andere topics dat ik het zou waarderen als er een aparte rubriek over dit soort zaken zou worden toegevoegd.
Maar er wordt gewoon niet op ingegaan . . . terwijl er wel massaal response gegeven wordt bij de succesverhalen afdeling.
Zou dit onderwerp niet HET belangrijkste onderwerp van AMR op dit moment moeten zijn?
Het zwijgen of het summier beantwoorden van dit soort vraagstukken vind ik persoonlijk heel erg storend en draagt bij aan mijn gevoel of AM voor mij wel een toekomst heeft.
Ik wil me namelijk niet druk hoeven maken om bijvoorbeeld "3th party cookies", net zoals een tekstschrijver zich niet druk zou moeten maken over het inbinden van zijn boek.
Ik heb er niets op tegen om te bij te leren maar als ik jouw post lees Paco, dan wordt het me Spaans benauwd omdat ik met dit onderwerp weinig affiniteit heb. Zo zal ik waarschijnlijk weer dingen kunnen waar anderen geen feeling voor hebben.
Paco, ik hoop dat je geen gelijk hebt maar ik kan het niet met dezelfde kennis (die jij wél hebt) onderbouwen.
Mijn simpele boerenverstand zegt dat TradeTracker, Awin, Daisycon hun verdienmodel niet zonder slag of stoot zullen afstaan toch?
Denk je niet dat affiliate netwerken (wiens core business affiliate netwerken is) mensen in dienst hebben die juist dit soort problemen horen te tackelen.
Stel . . .
Een bakker kan zijn brood opeens niet meer op de planken leggen bij de supermarkt omwille van verandering in de wetgeving.
Spelt brood of volkoren brood mag niet meer als zodanig verkocht worden omdat de ingrediënten/informatie die op het label staan niet meer voldoende de lading dekken.
De wetgeving zegt nu dat "wat op het label staat, er ook in moet zitten".
Zijn verdienmodel staat onder druk en dreigt zelfs weg te vallen.
Wat jij nu zegt is dat die bakker een "massive probleem" heeft!
Die bakker kent maar 1 ding, dat is brood bakken dus zorgt hij ervoor dat hij zijn brood aanpast zodat het wel klopt met wat op het etiket staat, of hij past het etiket aan.
Dit resulteert in de volgende oplossing:
Zit er meer volkoren dat spelt in, dan heet het nu Volkoren-Spelt, zit er meer spelt in, dan heet het nu Spelt-Volkoren.
Ik denk/hoop dat dit ook opgaat voor affiliate netwerken, waarom zouden ze dit probleem niet gewoon tackelen, waarom hebben ze een massive probleem als juist dit hun core business is?
Ik ben benieuwd
Robert Jansen
Gereageerd op 10-04-2020Welke invloed heeft het blokkeren van cookies van derden op onze affiliate marketing werkzaamheden?
Dit bedoel ik: https://www.emerce.nl/nieuws/google-ondersteuning-cookies-derden-chrome-beperken
Voor Chrome is het zover ik weet even on hold gezet. Maar voor andere browsers is het wel actief en wordt steeds meer uitgebreid.
Cookies blokkeren. Voor affiliate marketing funest? Moeten we ons zorgen maken?
Bas D
Gereageerd op 10-04-2020Hoi Robert,
Misschien is dit artikel interessant om te lezen: https://tradetracker.com/benl/google-chrome-en-third-party-cookies/
Zoals in het artikel staat, is Google ook bezig met alternatieven. Dat is maar goed ook, anders kan je alle affiliate marketeers en netwerken wel gaan oprollen. Alhoewel, dat is ook overdreven. Er zijn natuurlijke meerdere manieren om te tracken.
TradeTracker heeft zo te lezen zijn zaakjes wel op orde en de technologie zo ingericht dat het geen last heeft dat ook Google Chrome cookies van derden gaat blokkeren.
Weet niet hoe het zit met andere affiliate netwerken, maar die moeten hier zeker ook op in gaan spelen. Wel belangrijk als affiliate marketeer om dat in de gaten te houden.
Dit benadrukt ook maar weer dat het goed is om een eigen product te hebben. Alleen leunen op affiliate inkomsten en netwerken is een risico.
Bedankt voor het delen Robert. Houd ons weer scherp :)
Jan M
Gereageerd op 10-04-2020Dat las ik laats ook. Ik maak me hier niet zo heel druk over tot dusver.
Er zijn gelukkig vele andere manieren om sales te tracken. Sommige bedrijven stappen over of beginnen echter wel alleen met 'cookie tracking'.
Neem bijvoorbeeld IKEA. Werkt sinds begin dit jaar ook met affiliates. Als een bezoeker de 'cookies niet accepteert' in de shop, dan krijg je als affiliate ook geen commissie. Volgens mij doen veel bedrijven via AWIN (?) dat nu zo.
Bol en PayPro werken niet alleen met dergelijke cookies. Bol heeft bijvoorbeeld de winkelwagen cookie (die sowieso wordt geplaatst als je iets wil afrekenen) PayPro heeft verschillende trackingsmogelijkheden. Ook IP 'fingerprint' dacht ik.
John van Aalst
Gereageerd op 10-04-2020Interessant.
Wat ik me afvraag is of hierbij de actie bij ons ligt of dat affiliate netwerken ervoor zorgen dat reeds draaiende/converterende websites automatisch de juiste configuratie meekrijgen bij bestaande affiliate links?
Ik ben een noob op dit gebied, nou ja . . . de heb wetenschap van de basics, meer niet.
Ik maak me dus wel veel zorgen omdat ik op dit moment niet zou weten waar ik moet beginnen als deze cookie wetgeving impact zou hebben op AM
Youri Klijn
Gereageerd op 10-04-2020Deze actie en verantwoording ligt bij de netwerken en adverteerders. Het is aan hen gezamenlijk om een alternatieve tracking in te bouwen/gebruiken.
Mogelijk moet je als affiliate straks wat linkjes vervangen vanwege een nieuwe structuur maar ook dat is niet altijd noodzakelijk ?
John van Aalst
Gereageerd op 10-04-2020Youri, thanks ?
Robert Jansen
Gereageerd op 10-04-2020Kiek. Dus het is vooral aan de affiliate netwerken. Niet onze verantwoordelijkheid. Okee!
John van Aalst
Gereageerd op 11-04-2020@paco
Sorry voor de ietwat lange post.
Echt tof om te zien hoe ver jij hierin zit Paco, ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier nauwelijks verstand van heb. Dit is dan ook de reden waarom ik me (terecht of onterecht) heel veel zorgen maak.
Ik werk me suf aan mijn websites. Ik durf te zeggen dat ik goede teksten schrijf en daarnaast een goede site layout heb die ervoor zorgt dat min website al na enkele maanden begon te converteren, ik doe dus iets goed.
Maar dit is dan ook de kennis die ik tot nu toe heb van AM.
Ik heb maar een beperkte kennis op het gebied van cookie wetgevingen en disclaimers.
Ja, ik lees veel over cookie wetgevingen op internet maar op de een of andere manier kan ik makkelijker een staalconstructie ontwerpen dan dit soort zaken onthouden. Het wil er maar moeilijk in (zo heeft iedereen wel een beperking) ?
Wat me tegenvalt is dat dit soort zaken niet aangehaald worden tijdens een clarity call.
AMR wordt mooi en overtuigend voorgesteld, vooral het feit dat de mate van succes afhangt van jouw eigen wil, doorzettingsvermogen en het posten van goede unieke teksten.
En in principe klopt het ook, ik heb hier perfect geleerd hoe ik mijn website laat ranken in Google.
Maar wat heb ik aan een hoge ranking als er geen commissie binnenkomt door cookie wetgevingen die onder druk staan?
Ik heb al vaker aangegeven in andere topics dat ik het zou waarderen als er een aparte rubriek over dit soort zaken zou worden toegevoegd.
Maar er wordt gewoon niet op ingegaan . . . terwijl er wel massaal response gegeven wordt bij de succesverhalen afdeling.
Zou dit onderwerp niet HET belangrijkste onderwerp van AMR op dit moment moeten zijn?
Het zwijgen of het summier beantwoorden van dit soort vraagstukken vind ik persoonlijk heel erg storend en draagt bij aan mijn gevoel of AM voor mij wel een toekomst heeft.
Ik wil me namelijk niet druk hoeven maken om bijvoorbeeld "3th party cookies", net zoals een tekstschrijver zich niet druk zou moeten maken over het inbinden van zijn boek.
Ik heb er niets op tegen om te bij te leren maar als ik jouw post lees Paco, dan wordt het me Spaans benauwd omdat ik met dit onderwerp weinig affiniteit heb. Zo zal ik waarschijnlijk weer dingen kunnen waar anderen geen feeling voor hebben.
Paco, ik hoop dat je geen gelijk hebt maar ik kan het niet met dezelfde kennis (die jij wél hebt) onderbouwen.
Mijn simpele boerenverstand zegt dat TradeTracker, Awin, Daisycon hun verdienmodel niet zonder slag of stoot zullen afstaan toch?
Denk je niet dat affiliate netwerken (wiens core business affiliate netwerken is) mensen in dienst hebben die juist dit soort problemen horen te tackelen.
Stel . . .
Een bakker kan zijn brood opeens niet meer op de planken leggen bij de supermarkt omwille van verandering in de wetgeving.
Spelt brood of volkoren brood mag niet meer als zodanig verkocht worden omdat de ingrediënten/informatie die op het label staan niet meer voldoende de lading dekken.
De wetgeving zegt nu dat "wat op het label staat, er ook in moet zitten".
Zijn verdienmodel staat onder druk en dreigt zelfs weg te vallen.
Wat jij nu zegt is dat die bakker een "massive probleem" heeft!
Die bakker kent maar 1 ding, dat is brood bakken dus zorgt hij ervoor dat hij zijn brood aanpast zodat het wel klopt met wat op het etiket staat, of hij past het etiket aan.
Dit resulteert in de volgende oplossing:
Zit er meer volkoren dat spelt in, dan heet het nu Volkoren-Spelt, zit er meer spelt in, dan heet het nu Spelt-Volkoren.
Ik denk/hoop dat dit ook opgaat voor affiliate netwerken, waarom zouden ze dit probleem niet gewoon tackelen, waarom hebben ze een massive probleem als juist dit hun core business is?
Ik ben benieuwd
Robert Jansen
Gereageerd op 11-04-2020@johnvanaalst ?
Precies dat. Ik heb er niets aan toe te voegen! En het zijn dingen waar ik mij persoonlijk niet mee wil bezig houden, maar soms wordt je 'gedwongen' om je erin te verdiepen.
@paco
Voor mij is wat je zegt eigenlijk al een bridge2far. Ik begrijp het niet goed. Wat betekent dit concreet voor affiliate marketeers?
Ik interpreteer het als zijnde: dat het belangrijkste principe van AM(R) -zoals John ook al zegt- een topwebsite maken & vullen met waardevolle content, niet voldoende is voor de toekomst. Je zou dus echt moeten zien dat mensen DIRECT het product kopen vanuit jouw link.
Klopt dat?
En klopt het dan ook dat dit bij PayPro bijvoorbeeld niet van toepassing is, maar wel voor TradeTracker (en anderen)?
Ik probeer het verhaal naar ABN te vertalen haha.
Robert Jansen
Gereageerd op 11-04-2020@paco
Zeer en ZEER waardevol.
Dankjewel. Je 'covert' nu precies mijn zorgen waar ik al een tijdje mee zit.
Vooral dit punt vind ik interessant:
"2. Bezoekers die je affiliate blog op mobiel lezen en daar ook op je affiliate link klikken. De cookie staat dan in de browser op mobiel. Als bezoeker later thuis op z'n laptop naar de site van de verkoper gaat en koopt, werkt de tracking niet. Dit is by far het grootste "lek" waar de meeste affiliate marketeers niet over nadenken en de #1 reden waarom je MOET zorgen dat mensen terugkeren naar jouw website op hun laptop om via jouw link te kopen."
Hoe kun je hiervoor zorgen als affiliate marketeer, dat ze terugkeren naar JOUW website?
Bas D
Gereageerd op 11-04-2020Je hebt veel kennis in huis @paco!
Bedankt voor je uitgebreide posts. Ik steek er zeker veel van op.
Robert Jansen
Gereageerd op 11-04-2020Is dit ook hoe @jackomeijaard het doet om 10K+ per maand met affiliate marketing te doen?
Ofwel gigantische reviewsites opzetten, of autoritaire nicheswebsites opzetten (met de extra's zoals @paco omschrijft)?
Aron Verhoeven
Gereageerd op 11-04-2020@paco Much thanks Paco! Met zulke posts hoor je eigenlijk extra karma te verdienen ? Erg waardevol.
Robert Jansen
Gereageerd op 11-04-2020Mee eens @aronverhoeven
Dit is ineens het meest waardevolle topic van het jaar geworden.
John van Aalst
Gereageerd op 11-04-2020Top Post Paco, thanks
John van Aalst
Gereageerd op 11-04-2020@roberteros
Je vraagt je af of dit ook de manier is waarop Jacko het aanpakt, ik vraag me dit ook af!
van de andere kant hoop ik het ook niet . . .
Want als dit essentieel zou zijn voor het halen van 10K/mnd dan neem ik aan dat we (lees 10K clubleden) hiervan op de hoogte waren gesteld.
Misschien niet meteen maar gaande weg wel, het feit dat ik niets hoor/lees, doet me hopen dat ik op de goede weg ben.
Mensen met veel ervaring vergeten dat velen van ons hier zonder al te veel kennis induiken en daarom vol passie beginnen en intussen zo veel mogelijk proberen te leren en op te steken.
Mensen die de laatste 10 jaar veel geld verdient hebben, bezitten ook de middelen om er iemand op te zetten die deze zaken regelt, waardoor ze deze cookie problematiek een stapje voorblijven.
Dan is er nog het "willen delen" met elkaar.
Logischerwijs gaat niet iedereen hier zo openlijk mee om als Paco, het is en blijft een forum dat anderen probeert te ondersteunen maar tegelijkertijd wil de een, de ander niet te slim maken.
Want als jouw website lekker draait, waarom zou je die kennis dan delen met iemand die misschien wel een concurrent is binnen jouw Niche.
Ik zeg eerlijk dat ik op een punt ben aangekomen dat ik moeite heb met het op peil houden van mijn drive voor AM
Van 3 tot 5 sales per dag vanaf februari t/m maart, zijn we nu opeens in april aanbeland.
Vanaf de 1e kijkt mijn website wel dood.
Kliks zijn er wel en ik heb de aff links gecheckt met de laatste nieuwe maar sales blijven uit, als ik dit tegen het licht houdt van dit topic, krijg ik het toch wel Spaans benauwd.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 11-04-2020@paco sowieso enorm veel kudos voor je bijdragen hier in het topic en forum in het algemeen, dank daarvoor!
Lijkt me dat alles over de cookies al verteld is, waardoor ik even wil inhaken op de inhoud van de AMR.
Waar ik veel van geleerd heb is dat je goed uit moet kijken met wat je verteld in een training. Alle beginners, nemen je stappen letterlijk 1 op 1 over. Als ik vertel dat iemand dit moet doen, doet iemand exact hetzelfde.
Dat is ook logisch, maar daardoor moet je dus goed oppassen met wat je zegt, en hoe je het zegt.
De eerste versie van de AMR (we zijn nu bij versie 4.0) was veel uitgebreider. De die-hards onder ons kunnen dat zich misschien nog herinneren, maar ik vertelde veel meer aspecten van affiliate marketing, zoals uitgebreid het opbouwen van een mailinglijst dmv een funnel te maken, Google Analytics (echt erg uitgebreid) en nog veel meer.
Wat ik echter zag is dat veel mensen die begonnen, de training niet af *konden* maken, omdat het gewoon zoveel informatie was. Het schrok mensen af. Daarnaast hielden ze zich vanaf dag 1 al bezig met het opbouwen van een email lijst, terwijl dat in het begin nog helemaal niet relevant is.
Daarom heb ik gaandeweg besloten om de AMR wat uit te dunnen. Dat doe ik niet om mensen informatie te onthouden, maar om het makkelijker te maken.
Vergeet niet dat het als beginner het erg ingewikkeld kan zijn, en veel zaken je af kunnen schrikken.
Waar ik in de eerste versie van de AMR amper mensen met succes zag, zie ik dat (en dat zien je nu zelf ook) constant succesverhalen voorbijkomen.
Het is in dit geval mijn taak om mensen succesvol met affiliate marketing te maken.
Vergeet ook niet dat de mensen die je hier ziet, slechts 1% is van hoeveel mensen er (dagelijks) met de AMR aan de slag gaan. We zitten nu over de 7500 leden, hoeveel mensen zie je hier dagelijks actief?
Voor de mensen die er daadwerkelijk succesvol mee zijn en dus in dit topic reageren en hier waarde uit halen, zou het zeker een goed idee zijn om video's "voor gevorderden" te maken, maar ook hierin is het voor mij oppassen hoe en wat ik dat neer ga zetten, en hoe beschikbaar te maken.
Achter de schermen ben ik hier druk mee bezig, maar dit heeft tijd nodig - hopelijk kan ik hier snel wat over vertellen.
Hopelijk begrijpen jullie nu dat ik wat voorzichtig ben met het delen van aanvullende informatie op grote schaal. Gelukkig hebben we het forum, waar dit soort informatie gedeeld kan worden, maar door de vele topics, gaan de waardevolle topics vaak verscholen. Wellicht eens tijd om een soort van 'must read topics' lijst te maken (wie voelt zich geroepen ??).
En nog even betreft het topic, vergeet niet: voor elk probleem, komt uiteindelijk weer een oplossing. Op de lange termijn wordt het er allemaal beter op, dat is hoe het in de natuur gaat. Het oude maakt plaats voor het nieuwe.
Succes!
John van Aalst
Gereageerd op 11-04-2020Fijn om deze responses te lezen, ook Jacko's bijdrage wordt zeker gewaardeerd ;-)
Toch . . . als ik dingen als dit lees:
https://www.frankwatching.com/archive/2020/01/17/google-blokkeert-trackingcookies-chrome/
Ik zeg het nogmaals, dan wordt het mij Spaans benauwd.
Niet omdat ik het niet snap maar omdat ik niet weet waar de verantwoordelijkheid nu eigenlijk ligt.
Kan ik dit aan de affiliate netwerken overlaten en productaanbieders?
Of ligt hier toch echt een groot stuk wat je zelf kan doen?
Niet iedereen is instaat om zijn eigen hobby om te zetten in geld zoals pianolessen.
Het is Jouw product Paco, om die reden zul jij nauwelijks last hebben van dit probleem.
Zelf kan ik een aardig partijtje basgitaar en gitaar spelen maar ben ik sinds het verlaten van het conservatorium (a.g.v een ongeval) nauwelijks nog op de hoogte van notenschrift.
Niemand zit te wachten op een slapcursus zonder degelijke theoretische achtergrond.
Ik hoop dan ook, en dan draai ik mijn hoofd richting Jacko. dat er een training komt die ingaat op dit naderende probleem.
Niet omdat ik alles voorgekauwd wil krijgen maar omdat, zoals ik eerder aangaf, mijn affiniteit hier niet ligt.
Als ik eenmaal weet hoe het werkt en hoe ik hiermee moet omgaan op mijn websites, dan kan ik met wat meer rust en vertrouwen naar de toekomst kijken.
Mark de Vries
Gereageerd op 11-04-2020Gouden content @paco thanks!
@johnvanaalst de affiliatewereld verandert continu. Het is aan jou om op de hoogte te blijven en je business bij te sturen of iemand te betalen die dat voor je doet.
John van Aalst
Gereageerd op 13-04-2020@paco
Inderdaad super waardevolle content Paco.Ik ben het met je eens dat dit in de 1 op 1 coaching voorbij zou moeten komen.In elk geval de clarity calls van de laatste maanden waarin dit probleem steeds duidelijker wordt.Dit is ook wat ik eerder zei, misschien iets om over na te denken.
@tradermark
Als ik niet bezig was met "mezelf op de hoogte te houden van of het bijsturen van", dan zou ik niet in dit topic aanwezig zijn ?
Doorgewinterde AM-ers vergeten wel eens dat mensen die al lang aan hun AM business gebouwd hebben in een periode waar cookie wetgevingen nog niet zo bepalend waren, ze hebben hun business al staan, dat hun business al draait, dat hun business in veel gevallen al meerdere verdienmodellen en websites bevat waardoor er ook de ruimte is om de puntjes op de i te zetten.
Waardoor er ook het geld is om (indien nodig) "iemand" in te huren om hun business in lijn te houden met de veranderlijkheid van het affiliate speelveld.
Ik ben niet alleen thuis, ik heb een gezin draaiende te houden en heb (voor mijn doen) veel geld geïnvesteerd in AM en dat is allemaal prima! Maar als ik vanachter mijn computer "shit roep", en mijn vrouw vraagt "wat is er" . . .
Dan heb ik nu eenmaal de vreemde eigenschap om te vertellen wat er aan de hand is, ik vertel haar wat er in dit topic speelt en welke impact dit kan hebben op onze investering in AMR tot nu toe . . .waarop mijn vrouw (in haar ogen) terecht zegt "maar we hebben toch voor de 10K club betaald, het oplossen van dit soort problemen is hier toch zeker onderdeel van"? Wat moet ik daar dan op zeggen?
Toegegeven, haar visie is een beetje kort door de bocht en dat komt omdat ze zelf niet in deze materie thuis is, maar ik begrijp haar reactie!
Mijn vrouw weet dat ik dagelijks zeker 6 tot 8 uur aan mijn business bouw, soms maak ik zelfs dagen van 10 uur tot 12 uur. Ze ziet mijn inspanning en kan moeilijk bevatten dat ik ondanks mijn inspanning "shit roep" als blijkt dat zich een probleem voordoet waar (in haar ogen) AMR mede verantwoordelijk is voor het oplossen ervan.
Nogmaals, ik heb absoluut geen spijt van het feit dat ik gestart ben met aff marketing. Ik ben Jacko absoluut dankbaar voor het "openen van mijn ogen".
Niets dan lof voor de manier waarop hij de video trainingen maakt, ik heb er veel aan gehad.Ik blijf dan ook door bouwen, zonder 1 tandje terug te schakelen.
Jacko zegt "Achter de schermen ben ik hier druk mee bezig, maar dit heeft tijd nodig - hopelijk kan ik hier snel wat over vertellen".
Dit betekend veel voor mij persoonlijk, het schept duidelijkheid en geeft het gevoel dat er achter de schermen inderdaad meegedacht wordt.
Deze communicatie is essentieel.
Ik begrijp dat misschien wel 95% van de mensen afhaakt. Ik hoor daar niet bij, ik hoor bij die 5% wel wil slagen! Dit lukt alleen als we via dit soort topics praten over oplossingen. Ik (persoonlijk) heb er niets aan als mensen zeggen dat ik zelf moet zorgen voor mijn eigen business en het bijsturen ervan. Dit spreekt voor zich echter, als dit de oplossing zou zijn, dan had ik het bij een MT2.0 abonnement gehouden en hadden we de 10K club gelaten voor wat het was.
Mark de Vries
Gereageerd op 13-04-2020Gaat me er meer om dat de verantwoordelijkheid om op de hoogte te zijn bij elke ondernemer zelf ligt. Hoe je vervolgens veranderingen doorvoert op basis van de nieuwe situatie is voor iedereen verschillend.
Je kunt aan je adverteerders, op een forum of aan je coach vragen of die het uit willen leggen, zodat je het zelf kunt doen. Of iemand die er meer kaas van heeft gegeten betalen om het voor je te doen.
@jackomeijaard vertelt je ook niet hoe je PHP op een server installeert, omdat je waarschijnlijk webhosting gaat kopen bij een partij die dat al voor je heeft gedaan.
John van Aalst
Gereageerd op 13-04-2020Juistem . . . je geeft dus zelf aan dat het klopt wat ik zeg Mark.
Ik betaal liever wat meer voor deze dienst, juist omdat ik met dit aspect van AMR geen affiniteit heb.
Als ik zie hoe Léon te allen tijde (ten alle tijden / te allen tijde?) zijn adviezen geeft en hulp biedt, dan zie ik dat deze maandelijkse investering in MT2.0 in geen enkele verhouding staat tot de geweldige hulp die hij mij biedt!
Daarom heb ik ook besloten om te betalen voor de 10K club en de 1 op 1 coaching die daarbij hoort, juist omdat ik de hulp wil krijgen die ik op dit gebied nodig ga hebben.
En ik ga er ook vanuit dat, wanneer die tijd komt, ik deze hulp krijg. Jacko is er duidelijk ook mee bezig en ikzelf ook.
De verantwoordelijkheid om van dit soort dingen op de hoogte te zijn is er van mij uit. Anders zou ik zwijgen in dit topic.
Als iemand vragen heeft over het magnetische veld van een 3,0 Tesla MRi en de gevolgen van een magnetron die op een MRI afdeling binnen 10 meter van het ISO center van de magneet zou worden geplaatst.....
Dan kan ik tegen die klant zeggen dat het de verantwoordelijkheid van de vraagsteller zelf is. Want de frequentie-invloed van deze magnetron op de scankwaliteit van de MRi is niet de verantwoordelijkheid van bijvoorbeeld Philips of General Electrics of Siemens.
Dit zou niet fair zijn.
We gaan voor het totaalplaatje en dat is het borgen van de beste beeldkwaliteit en daarmee beste diagnose voor de patient.
In dit geval gaan we met z'n allen voor de beste affiliate website kwaliteit voor iedereen die ervoor betaald ? en daar horen ook de aspecten bij die er op het eerste oog misschien niet bij horen.
Ik vertrouw erop dat we ook dat obstakel tackelen als de tijd komt.
John van Aalst
Gereageerd op 14-04-2020Hoewel discretie bij mij hoog in het vaandel staat ben ik toch van mening dat het plaatsen van deze reactie vanuit Trade Tracker geen schending is maar een response die iedereen krijgt die de vraag steld zoals de topic starter.
Bij deze het antwoord.
Cookies bestaan uit 1st en 3rd party. Bij het blokkeren van cookies gaat het altijd om de 3rd party cookies. In het verleden gebruikten we bij TradeTracker een standard Linking methode, deze manier van tracking plaats alleen een 3rd party cookie. Maar om problemen en blokkades te voorkomen hebben wij een tijdje geleden een oplossing bedacht om naast alleen een 3rd party cookie ook een 1st party cookie te plaatsen. In het blog kun je er meer over lezen: https://tradetracker.com/google-chrome-and-3rd-party-cookies/
De meeste adverteerders hebben hier al gehoor aan gegeven en veel campagnes zijn al over op deze nieuwe linking structuur. Dit betekent dus dat het niet uitmaakt op welke manier je links aanmaakt ofwel via Banners of Link generator. Zolang een adverteerder dus een direct-linking toepast is dit al verwerkt in de links die hieruit rollen en worden er geen cookies geblokkeerd. Het zal dit dus ook geen invloed hebben op jouw affiliate werkzaamheden. Alles wordt netjes gemeten.
Trade Tracker
Jan van de Ven
Gereageerd op 14-04-2020Tracking-cookies zijn op dit moment alleen nog actief op Chrome.
Betekent dat dat op dit moment affiliate marketing (via Paypro-links) niet werkt via Firefox, Safari en Internet Explorer?
John van Aalst
Gereageerd op 14-04-2020?
John van Aalst
Gereageerd op 16-04-2020@janvandeven
Ik weet wel dat Paypro op dit moment bezig is met een transformatie maar aangezien ik maar 1 product promoot via Paypro, heb ik niet zo veel gelet op de inhoud hiervan.
Je zou het beste even contact kunnen opnemen met Paypro en dit verhaal voorleggen.
Misschien kun je dan, ter verduidelijking voor iedereen, hun response hier plaatsen?
Zo helpen we elkaar een beetje.
?
John van Aalst
Gereageerd op 16-04-2020@paco
Hi Paco, ik heb deze vraag ook nog aan TT voorgelegd (1st-party cookies die niet via de HTTP header gezet worden maar via Javascript)
Dit was hun reactie:
Ja dit is ook ondervangen.
Alles hiervoor is uitvoerig getest en we ervaren tot dusver geen issues hiervoor. Ook hier zal het geen invloed hebben op je affiliate werkzaamheden.
We zullen dus moeten afwachten of het ook werkt.
Jan van de Ven
Gereageerd op 16-04-2020Oké. Hun reactie laat wel lang op zich wachten
John van Aalst
Gereageerd op 21-04-2020@roberteros
Hi Robert, ter "completering van dit dossier" het geen ik van Daisicon heb ontvangen.
Ook hier neem ik aan dat het deze van deze informative mail geen discretie waarden overschrijdt
Daisycon en alle netwerken werken aan oplossingen om hun tracking en daarmee de inkomsten van publishers en hen zelf op peil te houden. Dat doet Daisycon al 20 jaar en ook naar de toekomst toe zullen we onze broodwinning blijven verdedigen. Binnen Daisycon hebben deze ervaring in het succesvol meten van transacties en het zowel bijhouden van de wettelijke als technische uitdagingen.
Specifiek ingaande op je vraag.
Wij hebben 14 verschillende meetmethoden, zoals sessie en fingerprint technologieën. Ook geheel zonder cookies kunnen wij afdoende meten.
T.a.v. je vraag over het stopzetten van support for 3th party cookies kunnen we kort zijn. Wij werken in het algemeen op basisinkomen van een redirect via onze servers en zijn daarmee een 1st party cookie en tevens gebruiken we geen java scripting voor onze tracking.
Wij volgen, testen en monitoren alle technologische ontwikkelingen en optimaliseren onze technieken daar waar noodzakelijk. Wij kunnen verzekeren dat je qua tracking bij ons in goede handen bent.
Alle links uit ons systeem werken op dezelfde wijze (deeplinks, maar ook andere links). Het maakt niet uit welke je gebruikt.
Zoals @paco zegt, Paypro met Paypro zit het ook wel goed.
Hieruit kunnen we opmaken dat we als affiliates voorlopig iets rustiger kunnen gaan slapen.
?
John van Aalst
Gereageerd op 21-04-2020Hi @paco
Mee eens maar het lospeuteren van bijvoorbeeld kortingscodes verloopt moeizaam.
Ik heb pas 1 code kunnen bemachtigen.
Zijn er ook mensen die van hun eigen commissie bonussen toekennen.
Is dit normaal, zeg ik nu iets doms ? en zo ja, hoe werkt dit?
Wat bedoel je precies met het laatste
"link 3) (wis je cookies, koop via mijn link, stuur een kopie van je factuur)".