Een pseudoniem IN PLAATS VAN een eigen naam, daar kan ik me iets bij voorstellen. Dat zie je bij artiesten, schrijvers en bijvoorbeeld mensen met een (noem het) niet commerciële naam. Het gebruik van een pseudoniem NAAST mijn eigen naam zou ik nooit doen. Ik sta volledig achter wat ik doe en dat mag iedereen desgewenst weten. Vroeg of laat wordt bekend wie er achter een pseudoniem schuil gaat en bestaat de kans, dat zoiets negatief wordt geïnterpreteerd.
In plaats van diverse identiteiten aannemen, kan ik mijns inziens beter onder verschillende product- of bedrijfsnamen werken? Komt mijn naam alleen voor op de "over ons" pagina en als ik er een, wat ik noem, "holdingconstructie" op na houd, kan ik me daar zelfs beperken tot het noemen van de holding. Die holding, is dan de enige "over ons" waarin mijn naam in te lezen zal zijn.
Beroepshalve krijg ik veel (buitenlandse, maar dat maakt niet uit) websites onder ogen, tientallen per week. Bij de eerste beoordeling daarvan let ik op meerdere dingen; één daarvan is hoe betrouwbaarheid de website eruit ziet. Zijn de teksten origineel, niet overdreven en zonder fouten, zien gepubliceerde aantallen er realistisch uit, staat er een van KvK nummer vermeld, wordt er verwezen naar algemene en/of leveringsvoorwaarden en dergelijke. De informatie gegeven in de "about us" of "over ons" lees ik ook met veel aandacht. Daarin verwacht ik iets over de man of organisatie achter de website, indien aanwezig over het team, of over de aanwezige vaardigheden. Mijn mijn beeldvorming speelt op de achtegrond altijd de gedachte: "wat zal een lezer, consument hiervan vinden".
Dit gaat over wat ik vind en zou doen. Niet direct over jou, @coenoldebijvank want ik kan niet zien waar het precies over gaat. Daarom begrijp ik ook jouw opmerking over "het metaal dieetplan, Katja Kellens niet. Ik begrijp, denk ik wel wat @mvanbeek bedoelt.
Coen Olde Bijvank
Gereageerd op 14-04-2017Ik heb toch nog lang getwijfeld of ik mijn nieuwe product onder een naam van de site uit ging geven of onder een pseudoniem.
Ik heb gekozen voor de laatste..
Waarom? Omdat ik op deze manier dé expert in 'dat' vakgebied kan worden.. met als doel, de potentiële koper sneller over de streep te kunnen trekken.
Coen Olde Bijvank
Gereageerd op 15-04-2017Thx! @daniel
Léon Gotjé
Gereageerd op 15-04-2017Knoop door gehakt? Hoe hoe ziet dat er uit dan :D? Maar lekker hoor
Tjalling -
Gereageerd op 15-04-2017Loooool!
Marek van Beek
Gereageerd op 15-04-2017Interessante keuze. Heb mij altijd afgevraagd wat de overwegingen daarbij zijn. Waarom zou je beter 'de expert' kunnen worden onder een pseudoniem? Omdat je een 'alterego' kan creëren? Omdat je kan zeggen dat je iemand bent, die je eigenlijk niet bent? Serieus... niet om je aan te vallen, maar wat is de diepere reden?
Ik heb daar namelijk altijd moeite mee gehad om niet 'mijn echte ik' te laten zien, en dat geeft mij hierbij wel het gevoel dat ik dat zou doen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Coen Olde Bijvank
Gereageerd op 16-04-2017Hahahaha :)
Coen Olde Bijvank
Gereageerd op 16-04-2017Nou dat ik niet "bekend" wil worden in sommige niches..
Het kan ook heel goed hoor.. kijk naar naar "het mentale dieetplan, Katja Kellens"
Zo wat duidelijker..? :)
Willem Rooze
Gereageerd op 16-04-2017Een pseudoniem IN PLAATS VAN een eigen naam, daar kan ik me iets bij voorstellen. Dat zie je bij artiesten, schrijvers en bijvoorbeeld mensen met een (noem het) niet commerciële naam. Het gebruik van een pseudoniem NAAST mijn eigen naam zou ik nooit doen. Ik sta volledig achter wat ik doe en dat mag iedereen desgewenst weten. Vroeg of laat wordt bekend wie er achter een pseudoniem schuil gaat en bestaat de kans, dat zoiets negatief wordt geïnterpreteerd.
In plaats van diverse identiteiten aannemen, kan ik mijns inziens beter onder verschillende product- of bedrijfsnamen werken? Komt mijn naam alleen voor op de "over ons" pagina en als ik er een, wat ik noem, "holdingconstructie" op na houd, kan ik me daar zelfs beperken tot het noemen van de holding. Die holding, is dan de enige "over ons" waarin mijn naam in te lezen zal zijn.
Beroepshalve krijg ik veel (buitenlandse, maar dat maakt niet uit) websites onder ogen, tientallen per week. Bij de eerste beoordeling daarvan let ik op meerdere dingen; één daarvan is hoe betrouwbaarheid de website eruit ziet. Zijn de teksten origineel, niet overdreven en zonder fouten, zien gepubliceerde aantallen er realistisch uit, staat er een van KvK nummer vermeld, wordt er verwezen naar algemene en/of leveringsvoorwaarden en dergelijke. De informatie gegeven in de "about us" of "over ons" lees ik ook met veel aandacht. Daarin verwacht ik iets over de man of organisatie achter de website, indien aanwezig over het team, of over de aanwezige vaardigheden. Mijn mijn beeldvorming speelt op de achtegrond altijd de gedachte: "wat zal een lezer, consument hiervan vinden".
Dit gaat over wat ik vind en zou doen. Niet direct over jou, @coenoldebijvank want ik kan niet zien waar het precies over gaat. Daarom begrijp ik ook jouw opmerking over "het metaal dieetplan, Katja Kellens niet. Ik begrijp, denk ik wel wat @mvanbeek bedoelt.
Vincent Weetjewel
Gereageerd op 17-04-2017Hahahah zo las ik die zin ook LOL
Coen Olde Bijvank
Gereageerd op 18-04-2017Ok.. om duidelijkheid te scheppen..
Ik wil niet gekoppeld worden aan "online daten"
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 18-04-2017Hoe je het ook wendt of keert, als mensen daadwerkelijk gaan zoeken naar de persoon achter het product, gaan mensen dit echt wel vinden. Kwestie van bedrijfsnaam opzoeken etc.
Denk er dus goed over na wat je uit gaat brengen als je zegt dat je er niet aan gekoppeld wilt worden.