Willem
Willem Rooze
Geplaatst op 10-07-2017

Lange termijn visie: het stellen van doelen en je daar aan houden

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik enorm van het lange termijn denken, en de daarbij behorende lange termijn visie.

Hier is het goed in beeld brengen van je doelen enorm belangrijk, zodat je niet van je doelen af gaat dwalen, en je 'verdwaald' in de ruis.

Hierbij een topic met de 'methode' die ik toepas om een heldere visie te realiseren en doelen te bepalen + te realiseren.

Dit is hoe ik mijn doelen bepaal.

Droom doel

Toen ik met internet marketing begon had ik hier een reden voor. Een achterliggende gedachte, een droom, een visie. De reden waarom je alles doet.

Voor mij was dit vrijheid, geld en later kwam de droom om een mooi bedrijf op te zetten.

Deze zijn en blijven de achterliggende gedachtes achter wat ik doe en waarom ik dit doe. Ik wil altijd de vrijheid hebben, ik wil altijd 'het geld' verdienen (me geen zorgen om geld hoeven te maken) en ik wil een mooi bedrijf opbouwen.

Dit zijn de doelen doe ik altijd in mijn gedachte hou als ik iets doe.

1-Jaar doel

Vervolgens ga ik per jaar kijken wat mijn doel is, en wat ik dit jaar wil gaan doen om mijn doelen/dromen te realiseren.

Voor dit jaar waren dit bijvoorbeeld (even kort door de bocht):

1: ISG uitbreiden met een nieuwe AMR + affiliate thema

2: Mooie community opzetten

3: Mooie authority affiliate sites opzetten

Dus: ISG uitbreiden + affiliate sites

1-Maand doel

Aan het begin van elke maand bepaal ik wat ik deze maand ga doen om mijn 1-Jaar doelen te bereiken.

Bijvoorbeeld:

1: 4 monster blog artikelen voor ISG plaatsen

2: Autoresponder AMR aanpassen

3: Mail-actie opzetten (kortingsactie AMR, om maar wat te noemen)

4: Op elke affiliate site vier artikelen van 1000+ woorden

1-Week doel

Nu ga ik bepalen wat ik deze week ga doen.

Dus bijvoorbeeld:

1: Deze week ligt de focus op het herschrijven van mijn autoresponder van ISG en het schrijven van een monster artikel.

2: Ik wil de opzet van een AMR-mailing af hebben

3: Ik wil tekstschrijvers duidelijk hebben gemaakt welke teksten ik wil

1-Dag doel

Aan het begin van de week bepaal ik ook de dagdoelen. Bijvoorbeeld.

Maandag: het onderwerp voor mijn monster-blog voor ISG bepalen, keyword onderzoek doen etc.

Dinsdag: AMR autoresponder schrijven

Woensdag: Keyword onderzoek voor affiliate teksten doen + deze naar tekstschrijvers sturen

Donderdag: AMR mailing maken

Vrijdag: Beginnen aan monster blog ISG

Zo ga ik telkens een laagje dieper, en zorg ik dat ik voor elke maand, elke week en elke dag iets te doen heb, wat allemaal zorgt voor een 'groter geheel' en meebouwt aan mijn visie, dromen en doelen.

Ik zeg niet dat jullie allemaal op deze manier moeten werken, maar voor mij werkt het goed.

Hopelijk heb je er wat aan en haal je er wat inspiratie uit :-).

Bill Gates.jpg
Reacties (7)
  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 10-07-2017

    Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik enorm van het lange termijn denken, en de daarbij behorende lange termijn visie.

    Hier is het goed in beeld brengen van je doelen enorm belangrijk, zodat je niet van je doelen af gaat dwalen, en je 'verdwaald' in de ruis.

    Hierbij een topic met de 'methode' die ik toepas om een heldere visie te realiseren en doelen te bepalen + te realiseren.

    Dit is hoe ik mijn doelen bepaal.

    Droom doel

    Toen ik met internet marketing begon had ik hier een reden voor. Een achterliggende gedachte, een droom, een visie. De reden waarom je alles doet.

    Voor mij was dit vrijheid, geld en later kwam de droom om een mooi bedrijf op te zetten.

    Deze zijn en blijven de achterliggende gedachtes achter wat ik doe en waarom ik dit doe. Ik wil altijd de vrijheid hebben, ik wil altijd 'het geld' verdienen (me geen zorgen om geld hoeven te maken) en ik wil een mooi bedrijf opbouwen.

    Dit zijn de doelen doe ik altijd in mijn gedachte hou als ik iets doe.

    1-Jaar doel

    Vervolgens ga ik per jaar kijken wat mijn doel is, en wat ik dit jaar wil gaan doen om mijn doelen/dromen te realiseren.

    Voor dit jaar waren dit bijvoorbeeld (even kort door de bocht):

    1: ISG uitbreiden met een nieuwe AMR + affiliate thema

    2: Mooie community opzetten

    3: Mooie authority affiliate sites opzetten

    Dus: ISG uitbreiden + affiliate sites

    1-Maand doel

    Aan het begin van elke maand bepaal ik wat ik deze maand ga doen om mijn 1-Jaar doelen te bereiken.

    Bijvoorbeeld:

    1: 4 monster blog artikelen voor ISG plaatsen

    2: Autoresponder AMR aanpassen

    3: Mail-actie opzetten (kortingsactie AMR, om maar wat te noemen)

    4: Op elke affiliate site vier artikelen van 1000+ woorden

    1-Week doel

    Nu ga ik bepalen wat ik deze week ga doen.

    Dus bijvoorbeeld:

    1: Deze week ligt de focus op het herschrijven van mijn autoresponder van ISG en het schrijven van een monster artikel.

    2: Ik wil de opzet van een AMR-mailing af hebben

    3: Ik wil tekstschrijvers duidelijk hebben gemaakt welke teksten ik wil

    1-Dag doel

    Aan het begin van de week bepaal ik ook de dagdoelen. Bijvoorbeeld.

    Maandag: het onderwerp voor mijn monster-blog voor ISG bepalen, keyword onderzoek doen etc.

    Dinsdag: AMR autoresponder schrijven

    Woensdag: Keyword onderzoek voor affiliate teksten doen + deze naar tekstschrijvers sturen

    Donderdag: AMR mailing maken

    Vrijdag: Beginnen aan monster blog ISG

    Zo ga ik telkens een laagje dieper, en zorg ik dat ik voor elke maand, elke week en elke dag iets te doen heb, wat allemaal zorgt voor een 'groter geheel' en meebouwt aan mijn visie, dromen en doelen.

    Ik zeg niet dat jullie allemaal op deze manier moeten werken, maar voor mij werkt het goed.

    Hopelijk heb je er wat aan en haal je er wat inspiratie uit :-).

  • Jeroen
    Jeroen Santing
    Gereageerd op 10-07-2017

    Jacko,

    Dit is heel goed!

    Het is iets wat ik ook wil toepassen :-)

    Samen met het artikel van @klaasjan zal dit vast lukken!

    Anders is het bij mij snel van "ik ga morgen verder" en dat moet niet :-)

    Ik ben dus heel blij met dit artikel ThnX!

  • Aad
    Aad nolten
    Gereageerd op 10-07-2017

    Hoi @jackomeijaard

    Ik zit in de afvallen niche en schrijf vaak blogs van 1500+ woorden

    Hoeveel woorden zou jij aanraden als je echt een monsterblog in deze niche wil schrijven

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 10-07-2017

    Er is niet een exact aantal woorden wat 'garant' staat voor een monster blog. Het gaat er om dat je blogartikel het meest complete en uitgebreide in de niche is op dat keyword ;-).

  • Aad
    Aad nolten
    Gereageerd op 11-07-2017

    Hoi @jackomeijaard

    Als ik een superblog schrijf en ik gebruik de onderwerpen ontbijt, lunch en avond eten en ik zit rond de 5000 woorden

    Adviseer jij dan om de onderwerpen van tussendoortjes en snacks daar ook in te verwerken of raad je aan om over tussendoortjes en gezonde snacks een aparte blog te maken en deze naar elkaar te laten linke n

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 12-07-2017

    Ook hier is geen goed en fout in. Als je aparte berichten maakt over "gezonde tussendoortjes" en daar een mooie, uitgebreide pagina voor maakt, is de kans groter dat je op die pagina op dat specifieke zoekwoorden gevonden gaat worden.

    Misschien hier even een apart topic over openen? Omdat we hier een beetje afdwalen van het topic ;-).

  • Piet Hein
    Piet Hein Bouwkamp
    Gereageerd op 13-07-2017

    Wat ik hier nog even aan wil toevoegen:

    Het is niet alleen goed om zo nu en dan verder te kijken en je doelen te zetten.

    Kijk ook eens wat verder achteruit, een jaar of langer.

    Zie wat je in dat jaar hebt bereikt. Als je consistent aan iets hebt gewerkt kan het niet anders dan dat het is gegroeid. Zelf krijg ik daar erg veel motivatie van om door te gaan en verder te bouwen.

    Je leeft zo snel in het moment of hooguit in de maand. Dan lijk je misschien stil te staan of met een slakkengang vooruit te gaan.

    Als ik zie wat ik tot nu toe heb bereikt met keihard doorknallen, veel fouten maken en een paar hele goede dingen, dan weet ik dat dit het waard was.

    Mocht je een jaar achterom kijken en zien dat je nog niets bent opgeschoten, vraag je dan af waar dit aan gelegen heeft. Ben je bijvoorbeeld werkelijk een jaar lang met het zelfde bezig geweest? Heb je echt je focus gehouden en tegen onderbuik gevoelens in gewoon doorgegaan? Focus is dus erg belangrijk.

    Ik weet niet meer precies wat de uitspraak was, maar iets in de trant van:

    Mensen overschatten wat ze in een jaar kunnen doen, maar onderschatten wat ze in 10 jaar kunnen doen.