
Mark de Vries
Geplaatst op 17-09-2022Niveau forum
Ik vraag me echt af wat er met het niveau van dit forum gebeurd?
100 keer dezelfde topics, dezelfde vragen, vage gratis websites worden er opgezet. Social media gelukzoekers. 5000 keer de vraag om een refund. Ik zie nu zelfs al affiliate links verschijnen Misschien moet hier eens wat aan gedaan worden?
Ik irriteer me in ieder geval dood als ik door de feed topics zit door te lezen. Dit was voorheen nooit of veel minder
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Sander .
Gereageerd op 17-09-2022Ik vraag me echt af wat er met het niveau van dit forum gebeurd?
100 keer dezelfde topics, dezelfde vragen, vage gratis websites worden er opgezet. Social media gelukzoekers. 5000 keer de vraag om een refund. Ik zie nu zelfs al affiliate links verschijnen Misschien moet hier eens wat aan gedaan worden?
Ik irriteer me in ieder geval dood als ik door de feed topics zit door te lezen. Dit was voorheen nooit of veel minder
Michel Roes Admin
Gereageerd op 17-09-2022We zijn er als team mee bezig maar ook wij hebben avond, weekend, andere dingen te doen dan moderaten. Ik ben het helemaal met je eens maar dus, we zijn ermee bezig.
Sander .
Gereageerd op 17-09-2022Top bedankt! Snap dat jullie ook weekend enz hebben, maar dit is echt iets van de laatste weken. Voorheen was het prima
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 17-09-2022Als je tips hebt, zijn die zeker welkom.
Gremman 030
Gereageerd op 17-09-2022Misschien meer moderaters aanstellen :)
Sander .
Gereageerd op 18-09-2022Refund topic?
Sander .
Gereageerd op 18-09-2022Het belang van eerst de video's kijken beter benadrukken of duidelijker maken
Léon Gotjé
Gereageerd op 18-09-2022Er zitten genoeg mensen op, maar als mensen niet lezen kan je er weinig aan veranderen.
Er zijn FAQ topics, er zijn gepinde topics. Er wordt simpelweg niet naar gekeken.
De mensen die nu klakkeloos een topic openen, zijn sowieso niet bereid om zelf op zoek te gaan naar informatie.
Alex ts
Gereageerd op 18-09-2022Misschien een goede tip... Nieuwe leden pas toegang geven tot het forum nadat ze de training hebben gevolgd of bijvoorbeeld na een tijdslimiet van een week. Ik irriteer me er ook mateloos aan! Het niveau is drastisch omlaag gegaan. Voor mij gaat kwaliteit boven kwantiteit.
Alex ts
Gereageerd op 18-09-2022Of de moderators berichten laten toelaten/ en of weigeren voor plaatsing.. als dit te doen is?
Anke A
Gereageerd op 18-09-2022Ik ben het eens met Sander. Ik ben nog niet zo lang lid en aan het begin hield ik het forum goed in de gaten om ervan te kunnen leren, maar nu erger me ik ook, om dezelfde redenen als Sander. Ik vind het erg jammer, want er is zoveel waardevols op dit forum.
Is er dan misschien een manier om eerst nieuwe posts door moderators te laten controleren voordat ze op het forum verschijnen? En als het een vraag is die al 1000 keer gesteld is gewoon niet posten, zodat men zelf op zoek gaat naar een antwoord?
Anke A
Gereageerd op 18-09-2022Ja precies. We waren tegelijkertijd aan het typen denk ik, want ik zag jouw posts nog niet @alexts
Sjaak V
Gereageerd op 18-09-2022Of gewoon alle refund topics en andere topics die er niet toe doen verwijderen, zodat het forum weer "schoon" wordt.
Ik neem aan dat moderators met 1 druk op de knop een topic kunnen verwijderen?
Alex ts
Gereageerd op 19-09-2022Even een reactie om dit topic wederom onder de aandacht te brengen ?
Léon Gotjé
Gereageerd op 19-09-2022We zijn hier ons heel erg bewust van, maar zoals je zelf ook ziet is de toestroom naar het forum enorm.
Michel Roes Admin
Gereageerd op 19-09-2022Refund topics daar is 1 "hoofdtopic" over. Wanneer een nieuw topic hierover geopend wordt, linken we naar het hoofdtopic en sluiten we het nieuwe topic. Hetzelfde geldt voor PayPro vragen. Verwijderen is een optie die we open hebben, maar daar zijn we nog niet tot over gegaan.
Barry de Leeuw
Gereageerd op 19-09-2022Moeilijk om dit te beheersen denk ik. Er zijn genoeg topics (vastgepind of niet) waar de vraag al gesteld is en waar het antwoord te vinden is, maar heel wat mensen kijken niet rond. Geen zin om te zoeken, maar gewoon lekker makkelijk een topic openen. Over het niveau van zinsbouw, spelling en algehele duidelijkheid van de vraag in zo'n topic kun je ook geregeld op- en aanmerkingen hebben.
Dit voorkomen zal denk ik onhaalbaar zijn. Het enige wat je kunt doen is topics sluiten met doorverwijzing naar 1 topic waarin de vraag al beantwoord is.
Een afgesloten deel waar het niveau wat hoger is zou echt een uitkomst zijn. Ik weet niet hoe het in te stellen is wat betreft deelnemers. Vanaf een bepaald level bijvoorbeeld? Of handmatig toegang toekennen?
Jan-Willem Alderliesten
Gereageerd op 19-09-2022Dat topics sluiten en allemaal een berichtje sturen met verwijzing is een goed idee. Want zeker voor nieuwe leden. Is dit een niet zo erg warm welkom.
Léon Gotjé
Gereageerd op 19-09-2022Ik heb zojuist "Het Grote ISG Forum FAQ Topic" topic geopend. Een topic met crossposts naar nuttige eerder gedeelde antwoorden. Ik denk dat dit een mooie manier is om starters naar te verwijzen.
Ook is hij goed bruikbaar om te delen in vragen waarop het antwoord al gegeven is.
Ik denk dat door te verwijzen naar 1 topic, waar "alles" vermeld staan, mensen meer de moeite nemen om de inhoud te lezen. Zeker als we met z'n allen wat meer proberen te verwijzen naar bestaande topics/dit topic i.p.v. toch het antwoord te geven.
Je vind het topic hier:
https://forum.internetsuccesgids.nl/conversations/het-grote-isg-forum-faq-topic
Léon Gotjé
Gereageerd op 19-09-2022Om dit nog wat verder door te trekken heb ik ook een update doorgevoerd voor onze Discord. Hier lees je meer informatie:
https://forum.internetsuccesgids.nl/conversations/nieuw-de-isg-discord
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 19-09-2022Wat een beetje het 'probleem' is, is dat we met betaalde software werken waar we niet alles in kunnen stellen zoals we dat willen. Er zijn hier een aantal hele goede ideeën genoemd (zoals pas topics kunnen aanmaken na bekijken van de video's), maar dat is in Huddle helaas niet mogelijk. Stel dat we zelf de software zouden maken en beheren, zouden we zelf dit soort opties kunnen toevoegen en - inderdaad - veel meer overzicht kunnen behouden. Een ander probleem is dat veel nieuwe mensen inderdaad simpelweg niet lezen, en random topics aanmaken. We kunnen nog zoveel FAQ's en sticky topics maken, maar als ze dit niet lezen of zich hieraan houden, is er weinig aan te doen. Goede moderatie is dan inderdaad een must - alleen hebben we allemaal een beperkt aantal uren per dag beschikbaar ;-). Als er mensen zijn die zich willen aanbieden als moderator, laat het zeker weten en stuur een mail naar [email protected]. Alle hulp is welkom!
Anke A
Gereageerd op 19-09-2022Ik snap dat het lastig is. Ik dacht dat dit jullie eigen software was.
Als bijvoorbeeld het eerst controleren van posts voor plaatsing of pas toegang verlenen na de complete cursus te hebben afgekeken geen mogelijkheid is, is het dan misschien een idee om de modules per week vrij te geven oid? Dat je bijvoorbeeld iedere week 3 modules erbij krijgt?
Ik heb het idee dat er momenteel veel mensen zijn die voornamelijk de video's over social media willen zien om snel een zakcentje te verdienen. Die kunnen makkelijk de cursus kopen, snel een paar keer die video's kijken en dan geld terug vragen.
Misschien dat je op die manier in ieder geval een deel van de "refund aub" posts tegengaat?
Of dat je een soort demo versie van de complete cursus geeft, die mensen voor een klein prijsje kunnen aanschaffen en dan kunnen bepalen of ze de rest ook willen?