
Piet Hein Bouwkamp
Geplaatst op 06-03-2018Produceer in plaats van consumeer
Ik denk dat één van de grootste verschillen tussen succesvolle mensen (qua business) en onsuccesvolle mensen is dat succesvolle mensen dingen maken (produceren) en de onsuccesvolle mensen voornamelijk consumeren.
Laat ik vooropstellen dat er helemaal niks mis mee is om grappige filmpjes op YouTube/Facebook te kijken. Als je dat graag doet, be my guest.
Als ik met andere ondernemers praat; en dan vooral ondernemers die verder/succesvoller zijn dan ik, dan valt me één ding op: ze zitten serieus echt nooit op Facebook en entertainment sites. Ze zijn voornamelijk bezig met hun business, en content wat hun en hun business beter maakt.
Ze produceren in plaats van dat ze consumeren.
Als ik kijk naar mensen die je als onsuccesvol (qua business) kunt beschouwen, dan weten deze mensen alles wat er zich op Facebook heeft afgespeeld. Ze kijken alle grappige filmpjes die voorbijkomen, kijken TV (naar So You Can Think You Can Dance en dat soort programma's).
Ik produceer bijna elke dag wel iets online. Bijna elke dag komt er een nieuwe blog/video/Podcast/etc online.
Maak iets voor anderen. Produceer in plaats van consumeer.
Zomaar een gedachtenspinsel ;-).
Succes!
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 06-03-2018Ik denk dat één van de grootste verschillen tussen succesvolle mensen (qua business) en onsuccesvolle mensen is dat succesvolle mensen dingen maken (produceren) en de onsuccesvolle mensen voornamelijk consumeren.
Laat ik vooropstellen dat er helemaal niks mis mee is om grappige filmpjes op YouTube/Facebook te kijken. Als je dat graag doet, be my guest.
Als ik met andere ondernemers praat; en dan vooral ondernemers die verder/succesvoller zijn dan ik, dan valt me één ding op: ze zitten serieus echt nooit op Facebook en entertainment sites. Ze zijn voornamelijk bezig met hun business, en content wat hun en hun business beter maakt.
Ze produceren in plaats van dat ze consumeren.
Als ik kijk naar mensen die je als onsuccesvol (qua business) kunt beschouwen, dan weten deze mensen alles wat er zich op Facebook heeft afgespeeld. Ze kijken alle grappige filmpjes die voorbijkomen, kijken TV (naar So You Can Think You Can Dance en dat soort programma's).
Ik produceer bijna elke dag wel iets online. Bijna elke dag komt er een nieuwe blog/video/Podcast/etc online.
Maak iets voor anderen. Produceer in plaats van consumeer.
Zomaar een gedachtenspinsel ;-).
Succes!
Jeroen Santing
Gereageerd op 06-03-2018Helemaal mee eens Jacko:-)
Daar komt nog bij dat als je elke dag zo bezig bent met je business dat je ook regelmatig iets leert!
Mustafa Yilmaz
Gereageerd op 06-03-2018Een mooi stuk die bij AD.nl zou passen :)
Casper R
Gereageerd op 06-03-2018Of voor de nieuwe podcast;)
Willem van der Heijden
Gereageerd op 07-03-2018Zeker waar. Mooi geschreven.
Jan M
Gereageerd op 07-03-2018Leuk stukkie. Schrijf er een boek over!
Of was je daar ook al niet ergens mee bezig? :D
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 07-03-2018Al afgeschreven ook, alleen nog niet tevreden genoeg om het te publiceren ;-).