Bas
Bas D
Geplaatst op 10-10-2019

Zorgen veel externe links voor afleiding en minder sales?

Beste affiliate vrienden,

Ik vroeg me af of veel externe links zorgen voor afleiding bij de bezoeker. Uiteindelijke doel is dat de bezoeker gaat kopen en bij veel externe links kan het zijn dat de kans groter is dat de bezoeker op een andere website blijft hangen? Wel stel ik het altijd zo in dat de externe website op een nieuw tabblad opent, zodat mijn website ook open blijft staan. 

Hoe doen jullie dat? Houden jullie rekening met het aantal externe links? Kan te veel externe links ten koste gaan van sales? Ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Reacties (4)
  • Bas
    Bas D
    Gereageerd op 10-10-2019

    Beste affiliate vrienden,

    Ik vroeg me af of veel externe links zorgen voor afleiding bij de bezoeker. Uiteindelijke doel is dat de bezoeker gaat kopen en bij veel externe links kan het zijn dat de kans groter is dat de bezoeker op een andere website blijft hangen? Wel stel ik het altijd zo in dat de externe website op een nieuw tabblad opent, zodat mijn website ook open blijft staan. 

    Hoe doen jullie dat? Houden jullie rekening met het aantal externe links? Kan te veel externe links ten koste gaan van sales? Ben benieuwd naar jullie mening hierover.

  • Youri
    Youri Klijn
    Gereageerd op 10-10-2019

    Eigenlijk is het heel simpel: Ja, als het er (te) veel zijn dan gaat dat ten koste van sales in de meeste gevallen.

    Misschien is het slechts 1 sale, misschien wel 10% per maand, maar het zal je zeker sales kosten. Probeer je externe links dus niet overmatig te plaatsen en als eventuele info echt relevant is desnoods zelf opnemen in het artikel of via een kennisbank item.

  • Bas
    Bas D
    Gereageerd op 10-10-2019

    Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik zal maar wat minder externe links plaatsen. Alleen de echt relevante.

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 11-10-2019

    Probeer elke pagina te focussen op 1 doel; je Call to Action. 

    Natuurlijk is het goed om interne/externe links te hebben, maar te veel kan inderdaad zorgen voor keuzestress waardoor de bezoeker uiteindelijk niks doet.