
Bas D
Geplaatst op 10-10-2019Zorgen veel externe links voor afleiding en minder sales?
Beste affiliate vrienden,
Ik vroeg me af of veel externe links zorgen voor afleiding bij de bezoeker. Uiteindelijke doel is dat de bezoeker gaat kopen en bij veel externe links kan het zijn dat de kans groter is dat de bezoeker op een andere website blijft hangen? Wel stel ik het altijd zo in dat de externe website op een nieuw tabblad opent, zodat mijn website ook open blijft staan.
Hoe doen jullie dat? Houden jullie rekening met het aantal externe links? Kan te veel externe links ten koste gaan van sales? Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Bas D
Gereageerd op 10-10-2019Beste affiliate vrienden,
Ik vroeg me af of veel externe links zorgen voor afleiding bij de bezoeker. Uiteindelijke doel is dat de bezoeker gaat kopen en bij veel externe links kan het zijn dat de kans groter is dat de bezoeker op een andere website blijft hangen? Wel stel ik het altijd zo in dat de externe website op een nieuw tabblad opent, zodat mijn website ook open blijft staan.
Hoe doen jullie dat? Houden jullie rekening met het aantal externe links? Kan te veel externe links ten koste gaan van sales? Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Youri Klijn
Gereageerd op 10-10-2019Eigenlijk is het heel simpel: Ja, als het er (te) veel zijn dan gaat dat ten koste van sales in de meeste gevallen.
Misschien is het slechts 1 sale, misschien wel 10% per maand, maar het zal je zeker sales kosten. Probeer je externe links dus niet overmatig te plaatsen en als eventuele info echt relevant is desnoods zelf opnemen in het artikel of via een kennisbank item.
Bas D
Gereageerd op 10-10-2019Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik zal maar wat minder externe links plaatsen. Alleen de echt relevante.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 11-10-2019Probeer elke pagina te focussen op 1 doel; je Call to Action.
Natuurlijk is het goed om interne/externe links te hebben, maar te veel kan inderdaad zorgen voor keuzestress waardoor de bezoeker uiteindelijk niks doet.