@barrydeleeuw
John van Aalst Hi Barry
Ik ben gestart met 3 websites (tegen alle adviezen in) ?
De eerste website is een website die ik gemaakt heb tijdens het doorlopen van de online trainingen.
Toen ik deze gereed had (in Marketheme 1.0) kreeg ik gedurende de video trainingen in de gaten dat ik in andere niches veel meer potentie zag maar ik heb toch een 12 -tal artikelen geschreven voor deze site.
Aangezien ik een eigen idee ontwikkelde gedurende de trainingen over een bepaald concept in een 2-tal niches, ben ik ook vrijwel meteen begonnen met de 2e website.
Er wordt geadviseerd om met 1 website te beginnen en pas met een 2e te beginnen, als de eerste goed draait . . . en dat is niet voor niets.
Het zou inderdaad veel stress met zich meebrengen omdat je onmogelijk in het begin op eigen kracht 2 websites kunt voorzien van waardevolle content, laat staan 3 websites.
Daarnaast leer je erg veel van de fouten van je eerste website die je vervolgens op je 2e website niet meer maakt, of anders doet.
Maar ik ben niet iemand die zijn leermomenten documenteert om zo later bij een nieuwe start, mijn bevindingen terug te lezen, ik start dan liever een 2e website en pas het geen ik leer meteen toe.
Zo heb ik altijd geleefd, geleerd en gewerkt
Daarnaast had ik de theorie dat het simultaan starten van deze websites, noem het 't neerzetten van een goede basis, geen kwaad kan om alvast te ranken in Google.
Ik startte dus met mijn 2e website en richtte deze in met (naar mijn mening) goede foto's en een 12 tal teksten en zette deze op 2 dec 2019 live, bijna gelijk met mijn 1e website, beiden in MT1.0
Mijn 1e website bevatte een 8-tal teksten.
Ik ben toen in januari overgestapt naar MT2.0 en heb beide websites omgezet van 1.0 naar 2.0 én heb meteen een 3e website gemaakt waar ik alle ideeën en ervaringen van mijn 1e en 2e website in verwerkte.
De 3e website ging live met 1 artikel op 27 jan 2020 en heb er op 27 jan 2020 een 2e artikel op gezet en 29 feb 2020 een 3e artikel (ik schreef eerder dat ik mijn 3e artikel afgelopen maandag gepost had, maar dit klopt niet . . . (ik was een beetje in de war, dit was een artikel van mijn andere website) het 3e en tot nu toe laatste artikel, staat er precies een maand op nu.
In totaal 3 artikelen dus.
Inmiddels begint mijn 1e website bezoekers te trekken maar converteert nog niet, maar dit komt wel goed.
Deze website heeft 12 artikelen en is een beetje een "leerschool" geweest. Er zit potentie in maar hier neem ik wat meer de tijd voor.
Mijn 2e website heeft nu 28 berichten en 3 pagina's en is gaan converteren sinds medio feb 2020
Hat aantal sales vanaf eind feb 2020 tot nu is 64 sales waardoor ik met deze website meer dan voldoende verdien om alle kosten eruit te halen.
De sales van deze website zijn 2 weken geleden opeens hard gedropt maar opeens werd de draad weer opgepikt, een Google hick-up denk ik. Dis is normaal bij startende websites neem ik aan.
En dan is er de 3e website met 3 berichten die dus gisteren opeens converteerde. Het is veel werk geweest maar daar voel ik mij prima bij.
Ik heb 27 jaar voor een baas gewerkt, was voor de 4e keer op weg naar de maan qua reisafstand (woon-werkverkeer) draaide daarom 12u per dag.
Ik was hospital site designer voor MRi scanners en ontwierp ziekenhuisafdelingen en Faraday kooien voor klanten.
Als ik dat kon volhouden, dan was 3 websites in de lucht houden peanuts dacht ik.
En in zekere zin klopt dat ook . . . al is het een ander soort stress.
Ik wil mijn teksten namelijk zelf blijven schrijven en geen gebruik maken van tekstschrijvers.
Dit is in mijn optiek de enige manier om uniek te blijven.
Er zijn natuurlijk goede tekstschrijvers out there die voor affiliate marketeers (en nog vele andere vijverbewoners) hun teksten schrijven.
Maar hoe vaak zal een zelfde tekstschrijver een artikel moeten schrijven over een bepaald artikel/niche? En vooral . . . .
Hoe lang duurt het eer Google een overeenkomst gaat (zien tussen vergelijkbare artikelen op verschillende websites) in de manier van schrijven van deze tekstschrijver?
Ik zie het 't zelfde als muziek.
Queen, Toto, Simpy Red, Level 42 (als je deze bands niet kent, dan ben je te jong) ?
Bij de eerste 2 tellen van een nieuw nummer herkende je meteen de band. Elke band had zijn eigen karakter en geluid.
Zo zie ik het ook met tekstschrijvers, hoe origineel kun je als tekstschrijver zijn als je voor de 50e klant je 50e tekst moet schrijven over het zelfde onderwerp?
Er komt een moment dat je in herhaling valt en dat deze teksten gaan lijken op voorgaande teksten op diverse andere domeinnamen?
In mijn beleving is daarom het schrijven van je eigen teksten essentieel, zeker in het begin.
Of dit vol te houden is met 3 websites weet ik niet maar alles is beter dan werken voor een baas.
Nogmaals, het is een theorie die ik heb, het kan zijn dat het nergens op slaat maar het lijkt erop dat het voor mij wel werkt. ?
John van Aalst
Gereageerd op 25-04-2020Mijn 2e website, die ik op
27 januari 2020 gepubliceerd heb, heeft net zijn eerste conversie gedraaid.
Deze 2e website heeft dezelfde opzet/layout als de eerste website, waaruit ik opmaak dat het concept dat ik voor beide websites hanteer lijkt te werken.
Ik heb de site live gezet met 2 teksten met het idee om heb in elk geval te laten ranken.
Afgelopen maandag heb ik mijn 3e artikel gepost, that's it.
Het is dus mogelijk om een conversie te scoren met 2 artikelen aangezien ik er niet vanuit ga dat het 3e artikel nu al invloed heeft ?
ramses werf
Gereageerd op 25-04-2020Gaaf John,
Die kleine succesjes geven de mensen moed zal ik maar zeggen.
En als je met een site met twee artikelen al converteert, denk ik dat je zeker op de goede weg bent.
En dan nu door natuurlijk!
Kick Butt!
Ramses
Freek Strik
Gereageerd op 25-04-2020Gefeliciteerd John,
Op naar meer!
Demi Wilpstra
Gereageerd op 25-04-2020Dat zijn mooie resultaten in een korte tijd! Gefeliciteerd!
Ga zo door, succes!!!
Tim Gerrits
Gereageerd op 25-04-2020Gefeliciteerd en ga zo door!
John van Aalst
Gereageerd op 25-04-2020Thanks allemaal, ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.?
Pieter Dijkshoorn
Gereageerd op 25-04-2020Mooi succes John, gefeliciteerd!
Op naar meer ?
Barry de Leeuw
Gereageerd op 25-04-2020Mooi werk. Heb je de 2e gemaakt, omdat de eerste al flink wat opleverd?
Sebastiaan van Helden
Gereageerd op 25-04-2020Mooi om te zien John!
John van Aalst
Gereageerd op 26-04-2020@barrydeleeuw
John van Aalst Hi Barry
Ik ben gestart met 3 websites (tegen alle adviezen in) ?
De eerste website is een website die ik gemaakt heb tijdens het doorlopen van de online trainingen.
Toen ik deze gereed had (in Marketheme 1.0) kreeg ik gedurende de video trainingen in de gaten dat ik in andere niches veel meer potentie zag maar ik heb toch een 12 -tal artikelen geschreven voor deze site.
Aangezien ik een eigen idee ontwikkelde gedurende de trainingen over een bepaald concept in een 2-tal niches, ben ik ook vrijwel meteen begonnen met de 2e website.
Er wordt geadviseerd om met 1 website te beginnen en pas met een 2e te beginnen, als de eerste goed draait . . . en dat is niet voor niets.
Het zou inderdaad veel stress met zich meebrengen omdat je onmogelijk in het begin op eigen kracht 2 websites kunt voorzien van waardevolle content, laat staan 3 websites.
Daarnaast leer je erg veel van de fouten van je eerste website die je vervolgens op je 2e website niet meer maakt, of anders doet.
Maar ik ben niet iemand die zijn leermomenten documenteert om zo later bij een nieuwe start, mijn bevindingen terug te lezen, ik start dan liever een 2e website en pas het geen ik leer meteen toe.
Zo heb ik altijd geleefd, geleerd en gewerkt
Daarnaast had ik de theorie dat het simultaan starten van deze websites, noem het 't neerzetten van een goede basis, geen kwaad kan om alvast te ranken in Google.
Ik startte dus met mijn 2e website en richtte deze in met (naar mijn mening) goede foto's en een 12 tal teksten en zette deze op 2 dec 2019 live, bijna gelijk met mijn 1e website, beiden in MT1.0
Mijn 1e website bevatte een 8-tal teksten.
Ik ben toen in januari overgestapt naar MT2.0 en heb beide websites omgezet van 1.0 naar 2.0 én heb meteen een 3e website gemaakt waar ik alle ideeën en ervaringen van mijn 1e en 2e website in verwerkte.
De 3e website ging live met 1 artikel op 27 jan 2020 en heb er op 27 jan 2020 een 2e artikel op gezet en 29 feb 2020 een 3e artikel (ik schreef eerder dat ik mijn 3e artikel afgelopen maandag gepost had, maar dit klopt niet . . . (ik was een beetje in de war, dit was een artikel van mijn andere website) het 3e en tot nu toe laatste artikel, staat er precies een maand op nu.
In totaal 3 artikelen dus.
Inmiddels begint mijn 1e website bezoekers te trekken maar converteert nog niet, maar dit komt wel goed.
Deze website heeft 12 artikelen en is een beetje een "leerschool" geweest. Er zit potentie in maar hier neem ik wat meer de tijd voor.
Mijn 2e website heeft nu 28 berichten en 3 pagina's en is gaan converteren sinds medio feb 2020
Hat aantal sales vanaf eind feb 2020 tot nu is 64 sales waardoor ik met deze website meer dan voldoende verdien om alle kosten eruit te halen.
De sales van deze website zijn 2 weken geleden opeens hard gedropt maar opeens werd de draad weer opgepikt, een Google hick-up denk ik. Dis is normaal bij startende websites neem ik aan.
En dan is er de 3e website met 3 berichten die dus gisteren opeens converteerde. Het is veel werk geweest maar daar voel ik mij prima bij.
Ik heb 27 jaar voor een baas gewerkt, was voor de 4e keer op weg naar de maan qua reisafstand (woon-werkverkeer) draaide daarom 12u per dag.
Ik was hospital site designer voor MRi scanners en ontwierp ziekenhuisafdelingen en Faraday kooien voor klanten.
Als ik dat kon volhouden, dan was 3 websites in de lucht houden peanuts dacht ik.
En in zekere zin klopt dat ook . . . al is het een ander soort stress.
Ik wil mijn teksten namelijk zelf blijven schrijven en geen gebruik maken van tekstschrijvers.
Dit is in mijn optiek de enige manier om uniek te blijven.
Er zijn natuurlijk goede tekstschrijvers out there die voor affiliate marketeers (en nog vele andere vijverbewoners) hun teksten schrijven.
Maar hoe vaak zal een zelfde tekstschrijver een artikel moeten schrijven over een bepaald artikel/niche? En vooral . . . .
Hoe lang duurt het eer Google een overeenkomst gaat (zien tussen vergelijkbare artikelen op verschillende websites) in de manier van schrijven van deze tekstschrijver?
Ik zie het 't zelfde als muziek.
Queen, Toto, Simpy Red, Level 42 (als je deze bands niet kent, dan ben je te jong) ?
Bij de eerste 2 tellen van een nieuw nummer herkende je meteen de band. Elke band had zijn eigen karakter en geluid.
Zo zie ik het ook met tekstschrijvers, hoe origineel kun je als tekstschrijver zijn als je voor de 50e klant je 50e tekst moet schrijven over het zelfde onderwerp?
Er komt een moment dat je in herhaling valt en dat deze teksten gaan lijken op voorgaande teksten op diverse andere domeinnamen?
In mijn beleving is daarom het schrijven van je eigen teksten essentieel, zeker in het begin.
Of dit vol te houden is met 3 websites weet ik niet maar alles is beter dan werken voor een baas.
Nogmaals, het is een theorie die ik heb, het kan zijn dat het nergens op slaat maar het lijkt erop dat het voor mij wel werkt. ?
Dave DR
Gereageerd op 26-04-2020Gefeliciteerd John! Je bent goed bezig ?
ramses werf
Gereageerd op 26-04-2020Hi John.
Ik denk dat je best een punt hebt. Maar ik denk ook dat er veel verschil zit in tekstschrijvers. Zo kan je voor een cent per woord best een stuk tekst inkopen. Maar dan zit je naar mijn mening inderdaad bij iemand die dit soort teksten 100x per dag schrijft.
Ik weet zelfs uit ervaring dat er "schrijvers" zijn die gebruik maken van tekstspinners en automatisch gegenereerde content.
Op die manier lever je niet alleen slechte kwaliteit maar kan het zelfs zijn dat je plagiaat pleegt.
In die zin ben ik ook voorstander om in het begin zelf je teksten te schrijven.
Dit heeft twee voordelen.
1. Je weet door oefening hoe een tekst in elkaar hoort te zitten.
2. Door de opgebouwde ervaring kan jij goede van minder goede teksten onderscheiden.
Wanner je zelf niet meer in staat bent je content zelf te verzorgen omdat het teveel wordt heb je waarschijnlijk al wat geld verdiend om dit uit te besteden.
Juist dan kan je een goede tekstschrijver zoeken. Kost misschien iets meer maar dan heb je ook wat.
En, door de ervaring die je hebt zal je ook niet snel worden afgescheept met teksten die niet werken.
Iemand een gedachte hierover?
Kick Butt!
Ramses
Sieto vd Admin
Gereageerd op 26-04-2020Ha John,
mooi werk, gefeliciteerd!
Wat je jezelf kunt afvragen is: moet content persoonlijk zijn om sales te genereren?
Ik denk 't niet. De tekst en je site moeten wel kwalitatief zijn, maar als je doel is sales te geneneren dan hoef je 't niet perse allemaal zelf te doen.
Jeroen Santing
Gereageerd op 26-04-2020goed bezig!
John van Aalst
Gereageerd op 26-04-2020Thanks guys.
@ramsesvanderwerf Zo zie ik het ook.
Dit is ook een beetje mijn opzet.
Als ik straks in mijn websites draaiend heb, dan gaat mijn dochter meehelpen met het schrijven van teksten.
Ze is zowel in Nederlands áls Engels perfect in woord en geschrift (kijk gerust eens op haar youtube kanaal Gryffix
Ze is er even een tijdje uit geweest als gevolg van haar 2e hart ingreep maar het ziet er nu goed uit.
Komende week gaat ze een eerste text schrijven om te kijken hoe dit werkt.
Ze zal zeker uniek zijn in haar teksten omdat ze een super mooie boeiende schrijfstyle heeft.
Maar lang verhaal kort, ik denk dat tekstschrijvers zeker een meerwaarde hebben maar nooit 100% uniek zullen zijn.
Het verschil tussen goede eigen teksten en die van een beroepsmatige schrijver zullen we nooit weten omdat we simpelweg niet kunnen meten wat het verschil zou zijn geweest tussen 2 artikelen met het zelfde onderwerp.
Uiteindelijk gaat het erom dat je site blijft groeien, dat zal op de langere termijn het beste zijn.
Hierdoor lijkt het me onmogelijk om dit zelf te blijven doen zonder externe schrijver.
John van Aalst
Gereageerd op 26-04-2020Hi @sieto
Dat is de vraag en natuurlijk is het te vroeg om te concluderen dat het wel- of niet zo is.
Ik denk echter dat het wél verschil maakt, zeker in het begin.
Maar het is onmogelijk te bevestigen of ontkrachten omdat het van te veel factoren afhankelijk is en je nooit zult weten hoe een tekst van het zelfde onderwerp door een schrijver gerankt zou hebben in vergelijking met je eigen tekst!
Dat is het zelfde als zeggen dat je oom 91 is geworden terwijl hij 1 pakje sigaretten per dag rookte. Hoe oud was hij geworden als hij dit niet had gedaan?
Als Google unieke persoonlijke teksten niet hoger waardeert (mits goed geschreven natuurlijk) dan teksten die minder uniek zijn en duidelijk een "signature" hebben, dan zou ik dit heel erg vreemd vinden.
Maar goed, het is niet te bewijzen . . . ?