Tjalling
Tjalling -
Geplaatst op 07-05-2017

Eerste Gastblog online!

Zojuist is mijn eerste gastblog goedgekeurd door the man (Jacko) himself.

Nummer #1 gaat over The Conversion Code van Chris Smith.

Mijn doel is steeds: een paar mooie inzichten noemen uit het boek + mijn eigen kijk hierop geven.

Check de eerste hier:

https://www.internetsuccesgids.nl/conversion-code-review/

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Zowel positieve als negatieve/opbouwende feedback is beide prima.

Reacties (26)
  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 07-05-2017

    Zojuist is mijn eerste gastblog goedgekeurd door the man (Jacko) himself.

    Nummer #1 gaat over The Conversion Code van Chris Smith.

    Mijn doel is steeds: een paar mooie inzichten noemen uit het boek + mijn eigen kijk hierop geven.

    Check de eerste hier:

    https://www.internetsuccesgids.nl/conversion-code-review/

    Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

    Zowel positieve als negatieve/opbouwende feedback is beide prima.

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 07-05-2017

    Mooie review @tjalling

    Heb het boek ook gelijk in mijn Bol.com winkelmandje gedaan ;-).

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 07-05-2017

    Dankje! Hehe, vet.

    Hij schijnt redelijk uitverkocht te zijn bij Bol nu.

    Ik had hem in een werkdag. Zag dat er nu 2 weken voor staat.

  • Coen
    Coen Olde Bijvank
    Gereageerd op 07-05-2017

    Wauw @tjalling echt goed bezig!! Ik ga er even voor zitten ;)

  • Coen
    Coen Olde Bijvank
    Gereageerd op 07-05-2017

    Ook in het Nederlands beschikbaar? :D

  • Leendert
    Leendert Nauta
    Gereageerd op 07-05-2017

    Goed bezig hoor maar het mag wat mij betreft nog wel wat dieper. Benieuwd naar de volgende!

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 07-05-2017

    Jep, noemde Jacko ook. Heb er een paar dingen uitgepakt, en misschien iets teveel mijn eigen kijk er op gegeven.

    Maar ben niet ontevreden voor een eerste. Zoveel boek-reviews heb ik nog niet geschreven.

    Dank u.

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 07-05-2017

    Nee, deze helaas niet @coenoldebijvank

  • Jeroen
    Jeroen Santing
    Gereageerd op 07-05-2017

    Goed gedaan @tjalling!

    Top!

  • Coen
    Coen Olde Bijvank
    Gereageerd op 07-05-2017

    Jammer!!

  • Leendert
    Leendert Nauta
    Gereageerd op 07-05-2017

    Ik zou wel graag jouw mening horen over de boeken hoor. Ik bedoelde meer diepgang bv. over de auteur maar ook over het boek en voor wie het geschikt is en in welke fase.

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 07-05-2017

    Goeie feedback, thanks.

  • Patrick
    Patrick Woninck
    Gereageerd op 08-05-2017

    leuk Tjalling @tjalling ;-)

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 08-05-2017

    Dankjewel @patrickwoninck

  • Ray
    Ray L.
    Gereageerd op 09-05-2017

    Goed geschreven review en zeker voor de eerste keer als gastblogger.

    Het gaf een klein kijkje over wat je kan verwachten in het boek, maar voor mij net even niet genoeg info om het boek te kopen.

    Denk trouwens wel dat het er een is die je moet lezen, dus komt eerdaags wel.

  • Bas
    Bas Vd
    Gereageerd op 09-05-2017

    "Stel dat een bezoeker op jouw website op een van je salespagina’s aan het rondkijken is. Deze bezoeker heeft het tot de reviews geschopt, en besteedt daar flink wat aandacht aan. Dit is tot op de minuut meetbaar met bepaalde tools. Na het lezen van de reviews verlaat de bezoeker je salespage weer.

    Vervolgens krijgt de bezoeker na het verlaten van de website een geautomatiseerd mailtje. Het mailtje bevat nóg een paar reviews. Dit mailtje ziet er ongeveer zo uit:"

    En van waar haal je zijn email adres vandaan dan, of is dit al een klant van je?

    Ik weet bij abandoned cart mailtjes dat de email word gepakt wanneer deze op de checkout pagina word ingevuld. Ze hoeven hiervoor niet eens op een verzendknop te drukken.

    Sommige zetten daarom ook het email veld gelijk bovenaan. Als ze deze invullen en de rest niet hebben ze al wel diegene zijn email.

    Maar ik weet ook niet precies wat de regels in Nederland zijn wat betreft het gebruiken van iemand email, gezien er niet echt specifiek toestemming word gegeven in dit geval.

    Heb jij toevallig uitgezocht hoe dit zit?

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 09-05-2017

    Goeie vraag.

    Ja, je hebt in dit geval het e-mail adres van de bezoeker al. Geen klant dus, maar een lead.

    Het is iemand die al vrij ver in het proces zit --> namelijk (bijna) klaar om te kopen.

    Hij/zij heeft dus al een lead-magnet van je geconsumeerd, een aantal artikelen gelezen en/of een iets langere vorm van content geconsumeerd: denk aan een 5-daagse mini training of een webinar.

    De user-tracking waar ik het hier over heb kan gedaan worden met meerdere tools. Chris Smith noemt hiervoor: Woopra, mixpanel en Intercom.

    Dit zijn vrij pittig, dure tools. Ben nog wat aan het verkennen voor goedkopere varianten. Maar wat je er mee kan is echt sick te noemen.

    Je kan dan per lead zien welke pagina's de bezoeker bekijkt, hoe lang dit is, en wanneer dit gebeurt. Vervolgens kun je dan een geautomatiseerde actie doen, waar ik het bijvoorbeeld over had in de blog.

    Qua regelgeving zit het volgens mij prima op dat moment. Omdat het al een lead is, en er eerder toestemming is gegeven door die persoon.

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 09-05-2017

    Is Drip hierin geen goed alternatief?

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 09-05-2017

    Met drip/autopilot kun je inderdaad erg goed het 'pad' uit tekenen wanneer een bezoeker welk mailtje moet ontvangen. Denk aan wel/niet gelezen, wel/niet geklikt, wel/niet gekocht.

    Maar zover ik weet heb je dan niet de (vergaande!) integratie in 'real-time'. Dus wat die bezoeker precies op dat moment aan het doen is op jouw website.

    Uiteraard kun je dan wel volgen of je lead op je salespage is geweest. Alleen wat ik beschreef gaat nog iets verder: je weet dan bijvoorbeeld dat jouw lead 2 minuten je reviews heeft zitten lezen xD

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 10-05-2017

    Was dit een beetje een duidelijk antwoord @basvandijk ?

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 11-05-2017

    Nee, dit gaat om een lead.

    Iemand die jouw lead-magnet heeft geconsumeerd en dus op jouw lijst staat.

    Die kun je (afhankelijk van je mailing provider) sturen wat je wilt.

    Nee. Het is ook niet handig om een random rits aan verschillende producten te verkopen.

  • Louise
    Louise Prins
    Gereageerd op 11-05-2017

    Mooi geschreven Tjalling!

    Ben nu nog te druk om dit boek te kunnen lezen.

    Eerst de nieuwe video's van Jacko bekijken en dan mijn eerste website online.

    Zodra ik centjes verdien kan ik dit soort boeken gaan aanschaffen.

    Bevat het boek moeilijke Engelse marketingtermen of is het voor iedere affiliate marketeer in wording leesbaar (ook als je geen super talenknobbel hebt)?

  • Tjalling
    Tjalling -
    Gereageerd op 11-05-2017

    Dankjewel.

    Nee, dat valt erg mee. Een basiskennis van Engels is natuurlijk nodig.

    Eventuele lastige termen worden toegelicht.

    Maar je moet je voorstellen dat de schrijvers e-mail marketing tot in de puntjes beheersen.

    Ze zullen dus voorkomen dat ze smijten met lastige termen.

    Allemaal hebben ze hun business (enorm) laten groeien door e-mail marketing.

    Dus de schrijfstijl is er ook naar.

    Ze zuigen je als het ware mee in het verhaal.

    Ryan Deiss is daar bijvoorbeeld een koning in.

    Het hele boek (Invisible selling machine) lijkt wel één grote cliffhanger haha.

  • Louise
    Louise Prins
    Gereageerd op 11-05-2017

    Bedankt voor je toelichting Tjalling!

    Weer een mooi en duidelijk verhaal!

    Je maakt mensen zo echt lekker om die boeken te gaan lezen.

    Het water loopt al uit mijn mond hihi.

  • Terezia
    Terezia Takacs
    Gereageerd op 15-05-2017

    Leuk geschreven @tjalling,

    Met mij gebeurd heel vaak hetzelfde in de winkels.

    Mijn antwoord is ook hetzelfde: Ik wil graag rondkijken!

    Tot nu toe heb ik het niet een beseft!

    Bedankt

  • Terezia
    Terezia Takacs
    Gereageerd op 15-05-2017

    Ik vind het ook erg. Zou ik het graag willen lezen...