Jeffrey Keijzer
Geplaatst op 07-07-2020Klein succesje en starten met email-marketing
Hi all,
Ondanks dat ik nog maar in het begin sta van mijn affiliate marketing project begin ik nu al een klein beetje trots te worden. Zo zag ik vandaag dat ik op 20 Mei een review over de Chromebook heb gepost. Op dit moment staat hij op de eerste pagina. Sterker nog, hij staat hoger dan de concurrent "Hardware.info" die al heel wat jaartjes in deze niche speelt. Op zich is dit al een momentje om trots op te zijn. Daarnaast zit ik nu op een gemiddelde van 50+ organische bezoekers per maand. Het wordt nu dus tijd om te gaan experimenteren met het verbeteren van de CTA en een e-mail lijst op te stellen.
Hebben jullie tips voor het schrijven van een e-book om daarmee terugkerende bezoekers te krijgen?
Op dit moment ben ik mij volledig op de Chromebook aan het richten. Voor nu heb ik dan ook als idee om een e mail lijst te verzamelen en daarin over de voordelen en de mogelijkheden van de Chromebook te gaan vertellen. Dit betekend alleen wel dat er dan voor iedere categorie een andere e mail lijst opgesteld gaat worden. Hoe pakken jullie dit aan bij een review website waarin je vertelt over verschillende type producten?

Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Jeffrey Keijzer
Gereageerd op 07-07-2020Hi all,
Ondanks dat ik nog maar in het begin sta van mijn affiliate marketing project begin ik nu al een klein beetje trots te worden. Zo zag ik vandaag dat ik op 20 Mei een review over de Chromebook heb gepost. Op dit moment staat hij op de eerste pagina. Sterker nog, hij staat hoger dan de concurrent "Hardware.info" die al heel wat jaartjes in deze niche speelt. Op zich is dit al een momentje om trots op te zijn. Daarnaast zit ik nu op een gemiddelde van 50+ organische bezoekers per maand. Het wordt nu dus tijd om te gaan experimenteren met het verbeteren van de CTA en een e-mail lijst op te stellen.
Hebben jullie tips voor het schrijven van een e-book om daarmee terugkerende bezoekers te krijgen?
Op dit moment ben ik mij volledig op de Chromebook aan het richten. Voor nu heb ik dan ook als idee om een e mail lijst te verzamelen en daarin over de voordelen en de mogelijkheden van de Chromebook te gaan vertellen. Dit betekend alleen wel dat er dan voor iedere categorie een andere e mail lijst opgesteld gaat worden. Hoe pakken jullie dit aan bij een review website waarin je vertelt over verschillende type producten?
Sieto vd Admin
Gereageerd op 07-07-2020Hoeveel adressen heb je nu al?
Als je lijst nog niet zo groot is zou ik misschien niet direct al te veel differentieren, dan heb je veel effort voor een kleine doelgroep.
Jeffrey Keijzer
Gereageerd op 07-07-2020@sieto, thanks voor het antwoord. Op dit moment is mijn lijst met verzamelde e-mail adressen nog leeg. Hier wilde ik pas mee starten als ik 50+ unieke organische bezoekers behaald is. Alles lijkt nu ineens hard te groeien.
Daarom wil ik nu een klein beetje gaan spelen en experimenteren met de website zoals:
- CTA nalopen
- E - mail lijst opbouwen
- Blijven schrijven
- E boek weggever maken
Alleen ben nu dus aan het kijken hoe ik de weggever op moet zetten. Mijn idee was om per categorie een aparte weggever te maken. Op deze manier lijkt het mij dat je beter getargete mensen op de e-maillijst hebt.
Voorlopig ben ik alleen bezig om autoriteit voor de Chromebook op te bouwen. Daarna had ik als idee om dan naar een volgend type categorie over te gaan. Dit is dan pas als iedere Chromebook van ieder merk op de website staat.
Heb op dit moment nog twee merken Chromebooks te gaan.
Alleen was benieuwd of het dan een goed idee is om dan nu te starten met het maken van een e-boek over de Chromebook en daarvandaan met e-mail marketing te starten.
Alleen omdat ik relatief nieuw ben met affiliate marketing vroeg ik me af of dit de juiste strategie is
Bas Vd
Gereageerd op 07-07-202050 bezoekers per maand?
Dan zou ik me nog niet bezig houden met email marketing.
Hooguit een optin die je in 15 minuten opzet.