Hoi Wout,
Tjah, wat moet ik zeggen over het webinar.
Ik heb een uur van de 1,5 à 2u gekeken en na een uur had hij zo'n 6 tips gegeven waarom je geen tips in je e-mails en andere content mag geven, maar 'entertainend' moet schrijven. Na dat uur had hij nog niet veel gezegd over wat dat 'entertainend' dan is.
Wat hij wel al gezegd had:
- geen informatie geven
- 'stop met gratis te geven'. Hij gaf een voorbeeld van zijn vorige buurvrouw die ooit van een beurs terugkwam met allemaal gratis producten, maar zelf niets gekocht had.
- elke dag mailen en elke dag het product aanprijzen dat je verkoopt (in ons geval waar je promotie voor maakt)
- een 'idiote' (zijn woorden) mail schrijven om op het einde een slag naar het verkopen op zich te maken
Hij heeft 5 jaar klassieke content mails gestuurd en had daar 19 000 inschrijvingen op. Na die 5 jaar had er zo'n 2,2% daarvan ooit iets bij hem gekocht. Toen hij zijn stijl veranderde zijn er heel veel afmeldingen geweest, maar de conversie op wat er overbleef was 28%.
Waarom ik niet verder gekeken heb? Hij zegt het zelf. 'Geef niets gratis door'. Dus hij zal op het einde van het webinar enkel verteld hebben waarom je geen klassieke mails moet schrijven, maar niet WAT entertainend schrijven is en HOE je dat doet.
Interesse om dat te weten? Hij heeft daar een cursus van 1800 euro voor.
Je bent waarschijnlijk niets wijzer met deze samenvatting, maar ik wou ze toch even geven.
Wouter B Admin
Gereageerd op 15-01-2021Yeah!
Doing it. Dagelijks content blijven spugen. Wel zo waardevol ik kan natuurlijk. Want daar gaat het om... En de bezoekeraantallen bewegen steady omhoog... En toen was het opeens tijd om aan een mailing list te beginnen.
.✔ Weggever
emailsoftware aanschaffen... in proces as we speak
vervolgstappen.... well... taking it one step at the time
Thanks, en succes allen
Wim van der Kruijk
Gereageerd op 15-01-2021Goed bezig Wouter, ga zo door!!!
En inderdaad één ding tegelijk.
Matt T
Gereageerd op 16-01-2021goed bezig!
Marc van den Brink
Gereageerd op 16-01-2021Lekker bezig hoor!. hier staat het 2022 op de planning :). Wil dit jaar eerst met meerdere autoriteit websites eindigen en een goede basis leggen, en ga dan ook investeren in het e-mail marketing proces :)
Jeroen Boonen
Gereageerd op 16-01-2021Hi Wouter!
Goed dat je een mailinglijst opbouwt. Mits de onderwerpen van de e-mails goed geschreven zijn (en ze aanmoedigen om te openen) kan het zeer goed opbrengen.
Succes ermee!
Wouter B Admin
Gereageerd op 16-01-2021Thanks Jeroen,
Ik snap dat het hierbij net zo goed om waarde toevoegen gaat als op de website...
Ben mij er al in het verdiepen.
Als je goede bronnen en of tips hebt...
Hierbij het graag.
Wouter B Admin
Gereageerd op 16-01-2021Oja.. zo kan het natuurlijk ook. Ik wil de eerste lekker lopend hebben, en dan een nieuw project beginnen. Bedankt en Succes!
Jeroen Boonen
Gereageerd op 16-01-2021Je kan op Facebook of Google eens zoeken op Aartjan van Erkel. Hij verschijnt geregeld als advertentie in mijn tijdlijn.
Hij houdt er een speciale theorie op na (geen informatieve content sturen, schrijf niet serieus, verkoop niet maar entertain,...).
In een van zijn vorige ads stonden joekels van schrijffouten. Zo lijkt deze copywriter natuurlijk niet geschikt, maar hij lokt er wel reactie mee uit. Reactie = meer bereik. Of dit effectief is? Hij beweert van wel.
Ik heb me net ingeschreven voor een webinar van hem. Ik weet niet meer net via welke link, maar nadat ik hem bekeken heb zal ik hem kort samenvatten. Daar hebben andere leden ook iets aan.
Je hoort nog van mij!
Wouter B Admin
Gereageerd op 16-01-2021Thanks Jeroen,
Dat is interessant,
Klinkt als een stukje van storytelling etc..
Ik kijk ernaar!
En ben benieuwd naar je verslag.
Jeroen Boonen
Gereageerd op 16-01-2021Hoi Wout,
Tjah, wat moet ik zeggen over het webinar.
Ik heb een uur van de 1,5 à 2u gekeken en na een uur had hij zo'n 6 tips gegeven waarom je geen tips in je e-mails en andere content mag geven, maar 'entertainend' moet schrijven. Na dat uur had hij nog niet veel gezegd over wat dat 'entertainend' dan is.
Wat hij wel al gezegd had:
- geen informatie geven
- 'stop met gratis te geven'. Hij gaf een voorbeeld van zijn vorige buurvrouw die ooit van een beurs terugkwam met allemaal gratis producten, maar zelf niets gekocht had.
- elke dag mailen en elke dag het product aanprijzen dat je verkoopt (in ons geval waar je promotie voor maakt)
- een 'idiote' (zijn woorden) mail schrijven om op het einde een slag naar het verkopen op zich te maken
Hij heeft 5 jaar klassieke content mails gestuurd en had daar 19 000 inschrijvingen op. Na die 5 jaar had er zo'n 2,2% daarvan ooit iets bij hem gekocht. Toen hij zijn stijl veranderde zijn er heel veel afmeldingen geweest, maar de conversie op wat er overbleef was 28%.
Waarom ik niet verder gekeken heb? Hij zegt het zelf. 'Geef niets gratis door'. Dus hij zal op het einde van het webinar enkel verteld hebben waarom je geen klassieke mails moet schrijven, maar niet WAT entertainend schrijven is en HOE je dat doet.
Interesse om dat te weten? Hij heeft daar een cursus van 1800 euro voor.
Je bent waarschijnlijk niets wijzer met deze samenvatting, maar ik wou ze toch even geven.
Tycho Verweij
Gereageerd op 16-01-2021Lekker bezig!
Wouter B Admin
Gereageerd op 19-01-2021Thanks Jeroen,
Dit komt overeen met wat ik voor zover op Youtube ben tegengekomen. Ik zocht op storytelling, emailmarketing en affiliatemarketing, en dat soort dingen. Ik geloof dat wanneer je met gezond verstand schrijft voor de persoon die je bereiken wilt al een héél eind bent. En met een sterk onderwerp.
Ik heb mij ook ingeschreven op een nieuwsbrief van iemand die in dezelfde niche zit. Die dus een stap verder is. En ik neem voorbeeld aan zijn stijl.
Eerste twee follow-up mails staan al klaar. ?