Bert
Bert van den Einden
Geplaatst op 02-05-2020

Van 10.000 > 20.000 bezoekers in 2 maanden!

Eén van mijn affiliate websites is in de afgelopen maanden flink hard gestegen in bezoekersaantallen.

In augustus 2019 t/m februari 2020 schommelde dit zo rond de 10.000 bezoekers per maand, maar toen zag ik een flinke stijging:

In maart zo’n 13.500 en als april één dag langer had ?, dan had ik de 20.000 aangetikt.

Dit waren er nu om precies te zijn 19.498.

Maar nu de grote vraag: Waar kwam die stijging ineens vandaan?

Nou, ik was van mening dat mijn website te traag was en ben gaan kijken waar dit vandaan kwam.

Al snel kwam ik tot de conclusie dat ik na het controleren van mijn plugins en het uitschakelen van sommige hiervan (indien dit mogelijk was), mijn website flink wat milliseconden sneller ging laden.

Wanneer heb ik dit gedaan?

Op 17 maart.

Zeker weten doe je het niet, maar het is wel een logische redenering voor de stijging.

Wat heeft dit gedaan voor mijn inkomsten?

Tja, je raad het al. Ook deze zijn flink de lift in gegaan!

Exacte aantallen noem ik nu liever even niet, maar ik kan je wel vertellen dat ik hier al flink wat vaste lasten van kan betalen ?

Met het huidige aantal bezoekers (20.000) is dit nu nog niet mogelijk en dat komt omdat veel bezoekers niet met een koopintentie op de website komen en omdat sommige pagina’s flink geoptimaliseerd moet worden om beter te kunnen converteren.

Daar ben ik sinds afgelopen maand wel al verandering in aan het aanbrengen.

Dat houd in:

-Berichten optimaliseren voor een betere conversie

-Meer content maken die dichter bij de conversie liggen

En ook dit werpt al redelijk snel zijn vruchten af.

Mijn tip is dan ook voor als je al redelijk wat bezoekers hebt, maar de verkopen/conversie uitblijft: Ga je berichten/pagina’s eens na en kijk eens wat hier aan verbeterd kan worden om die commissie wel binnen te kunnen halen.

Denk echt als een bezoeker. Wanneer jij als bezoeker op die pagina komt:

-Lees je dan verder?

-Heb je er wat aan, of wel, lost het je probleem op en/of geeft het antwoord op de vraag?

-Etc.

Wanneer het antwoord hierop nee is, pas het dan aan of schrijf betere content.

De beste content zal het op de langere termijn altijd winnen!

Beter schrijf je eens per week één goed artikel van een X aantal woorden ipv dat je kunt zeggen dat je die week wel 5 artikelen van 1000 woorden eruit gepompt hebt.

Kwaliteit gaat boven kwantiteit!

Reacties (17)
  • Bert
    Bert van den Einden
    Gereageerd op 02-05-2020

    Eén van mijn affiliate websites is in de afgelopen maanden flink hard gestegen in bezoekersaantallen.

    In augustus 2019 t/m februari 2020 schommelde dit zo rond de 10.000 bezoekers per maand, maar toen zag ik een flinke stijging:

    In maart zo’n 13.500 en als april één dag langer had ?, dan had ik de 20.000 aangetikt.

    Dit waren er nu om precies te zijn 19.498.

    Maar nu de grote vraag: Waar kwam die stijging ineens vandaan?

    Nou, ik was van mening dat mijn website te traag was en ben gaan kijken waar dit vandaan kwam.

    Al snel kwam ik tot de conclusie dat ik na het controleren van mijn plugins en het uitschakelen van sommige hiervan (indien dit mogelijk was), mijn website flink wat milliseconden sneller ging laden.

    Wanneer heb ik dit gedaan?

    Op 17 maart.

    Zeker weten doe je het niet, maar het is wel een logische redenering voor de stijging.

    Wat heeft dit gedaan voor mijn inkomsten?

    Tja, je raad het al. Ook deze zijn flink de lift in gegaan!

    Exacte aantallen noem ik nu liever even niet, maar ik kan je wel vertellen dat ik hier al flink wat vaste lasten van kan betalen ?

    Met het huidige aantal bezoekers (20.000) is dit nu nog niet mogelijk en dat komt omdat veel bezoekers niet met een koopintentie op de website komen en omdat sommige pagina’s flink geoptimaliseerd moet worden om beter te kunnen converteren.

    Daar ben ik sinds afgelopen maand wel al verandering in aan het aanbrengen.

    Dat houd in:

    -Berichten optimaliseren voor een betere conversie

    -Meer content maken die dichter bij de conversie liggen

    En ook dit werpt al redelijk snel zijn vruchten af.

    Mijn tip is dan ook voor als je al redelijk wat bezoekers hebt, maar de verkopen/conversie uitblijft: Ga je berichten/pagina’s eens na en kijk eens wat hier aan verbeterd kan worden om die commissie wel binnen te kunnen halen.

    Denk echt als een bezoeker. Wanneer jij als bezoeker op die pagina komt:

    -Lees je dan verder?

    -Heb je er wat aan, of wel, lost het je probleem op en/of geeft het antwoord op de vraag?

    -Etc.

    Wanneer het antwoord hierop nee is, pas het dan aan of schrijf betere content.

    De beste content zal het op de langere termijn altijd winnen!

    Beter schrijf je eens per week één goed artikel van een X aantal woorden ipv dat je kunt zeggen dat je die week wel 5 artikelen van 1000 woorden eruit gepompt hebt.

    Kwaliteit gaat boven kwantiteit!

    bezoekersaantallen.jpg
  • Sebastiaan
    Sebastiaan van Helden
    Gereageerd op 02-05-2020

    Mooi om te zien Bert

    Ga zo door!

  • Tim
    Tim Gerrits
    Gereageerd op 02-05-2020

    Lekker bezig hoor!

  • Dominique
    Dominique Van Baelen
    Gereageerd op 02-05-2020

    Wauw, bezoekersaantal verdubbeld op 2 maanden tijd! Nice!

    Wat heel goed werkt om pagina's of posts te optimaliseren is het gebruik van een heatmap tool (CrazyEgg is een bekende). Dan kan je zien wanneer je bezoekers afhaken bij het lezen. 

    Ik heb al wel eens gehad dat de meerderheid van mijn lezers niet ver genoeg las om tot bij mijn CTA te komen, het grootste deel haakte af bij een deel van het artikel dat wat ruimer uitweidde en minder gelinkt was aan het specifieke onderwerp van die post. Nadat ik dit dan wat bondiger had geformuleerd, lazen ze verder en klikten er meer op mijn CTA.

  • Bert
    Bert van den Einden
    Gereageerd op 02-05-2020

    Thanks!

    Dit is NL, maar de markt is gelukkig groot genoeg :)

  • Bert
    Bert van den Einden
    Gereageerd op 02-05-2020

    Bedankt voor je bericht en tip!

    Zal eens naar zo'n heatmap tool gaan kijken. Ben eigenlijk wel benieuwd wat daar uit zou komen...

    Dat laatste is ook één vd redenen dat ik vaak meerdere CTA's op m'n pagina's zet. Vaak al een CTA above the fold.

    Zeker op mobiel is het belangrijk dat de bezoeker snel een CTA knop kan bereiken en er niet naar hoeft te zoeken.

  • Dominique
    Dominique Van Baelen
    Gereageerd op 02-05-2020

    Ja, inderdaad, ik ben er ook vanaf gestapt om CTA enkel helemaal op het einde van post te zetten. Dan bereiken bezoekers die soms/vaak niet.

    Langs de andere kant twijfel ik meestal ook om hem meteen boven de fold te zetten. Ik weet niet, ik vind dat dat misschien opdringerig kan overkomen, zo van "klik op deze CTA zodat ik affiliate commissie kan verdienen" nog voor dat je waarde hebt geboden of de bezoeker weet waarom het affiliate product goed voor hem zou kunnen zijn ...

    Best om het gewoon uit te testen natuurlijk en te kijken wat het beste werkt ...

  • Bas
    Bas Vd
    Gereageerd op 02-05-2020

    Maar zijn je posities dan ook beter geworden?

    Zou corona niet een logische verklaring zijn?

    Zoekvolumes (op een paar niches na) zijn nu echt vele malen groter. Lockdown is sinds 15 maart. 

    Bij mijn niche site haalden we ook bijna het dubbele aantal bezoekers per dag in april vergeleken met februari.

    Maar iig gefeliciteerd met je succes, goed bezig!

    Belangrijkste wat beginners missen is precies dit --> Denk echt als een bezoeker. 

    Sommige schrijven echt alleen maar om wat woorden online te krijgen zonder echt een goed idee erachter.

  • Freek
    Freek Strik
    Gereageerd op 02-05-2020

    Wat een prestatie!

  • Bert
    Bert van den Einden
    Gereageerd op 02-05-2020

    Thanks!

    Corona speelt idd ook mee, maar ook posities zijn beter geworden en worden ook steeds beter.

    Als ik wat verder inzoom op de bezoekersaantallen (op dag niveau) dan zie ik ook dat het geleidelijk aan groeit. Het is géén piek van de één op de andere week.

    En idd ja. Ik schrijf nu bijna alleen nog maar met die gedachte. Je ziet dan ook dat je met relatief weinig content goede content kunt schrijven en toch snel commissies binnenhaalt.

  • Bert
    Bert van den Einden
    Gereageerd op 02-05-2020

    Ja ook hier ben ik nu mee aan het testen.

    Wil overigens niet zeggen dat het altijd goed is om een CTA meteen in het begin te plaatsen.

    Wanneer je namelijk goede content schrijft en de lezer als het ware door je post heen weet te trekken en de aandacht van je bezoeker er bij kunt houden, hij automatisch (aan het einde van je artikel) bij de CTA uitkomt.

  • Jeske
    Jeske Heijmans
    Gereageerd op 04-05-2020

    Mooi om te lezen dit! Gefeliciteerd en goed bezig! Leuk om zo'n stijging te hebben. 

  • Jeffrey
    Jeffrey Keijzer
    Gereageerd op 04-05-2020

    Dat is een hele mooie stijging. Ben het er absoluut mee eens dat kwaliteit vele malen belangrijker is dan de hoeveelheid geschreven artikelen per week. Door goede content te schrijven merk je ook vrij snel een mooie groei in het aantal bezoekers. Sinds ik mij echt volledig op kwaliteit aan het focussen ben, zie ik maandelijks een verdubbeling in het aantal bezoekers. Hieraan merk je dat kwaliteit mega belangrijk is. 

    Lekker bezig en op naar de 100K aan bezoekers!

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 04-05-2020

    Mooi topic Bert, goed uitgelegd. Zeer waardevol voor veel mensen! Veel mensen zien vaak niet in hoe belangrijk het is je site een soort van minimalistisch te houden - en het aantal plugins ook minimaal te houden. 

    Klasse, goed bezig. Kun je trots op zijn!

  • Sieto
    Sieto vd Admin
    Gereageerd op 04-05-2020

    Mooi werk Bert!

    Ik had vorig jaar ook een mooie boost in bezoekersaantallen toen ik m'n site sneller maakte, denk dat daar voor veel sites wel wat winst te behalen valt.

  • Kees
    Kees B.
    Gereageerd op 04-05-2020

    Lekker Bert! Goed bezig man.

  • Bert
    Bert van den Einden
    Gereageerd op 05-05-2020

    Zeker!

    Toch ligt mijn focus niet alleen op het krijgen van alleen maar meer bezoekers, maar juist op het verhogen van de verdienste per bezoeker.