Geert Louters
Geplaatst op 11-09-2019Organiseren van je workflow, welke tools gebruiken jullie?
Voor een succesvolle affiliate website is het belangrijk om consistent te zijn in het produceren van kwalitatieve content. Dit is makkelijker te realiseren door een goede workflow op te zetten.
Welke tools gebruiken jullie voor je workflow? Hoe houd je overzicht op de planning, de uit te voeren werkzaamheden en de status daarvan? Hoe bepaal jij voor jezelf waar je prioriteiten liggen?
Voorbeelden van tools voor een workflow/planning:
- Trello
- Google Calendar
- Google Sheets
UPDATE: Heel erg bedankt voor de waardevolle reacties tot nu toe! Leuk om te horen dat veel mensen hier gebruik maken van Trello. Nu is Trello natuurlijk een erg flexibele tool, dus ik ben erg benieuwd naar de indeling van jullie Trello borden.
Zijn er mensen die templates van hun Trello bord zouden willen delen?
Welke functionaliteiten mag je binnen Trello echt niet missen?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Jurre SI
Gereageerd op 11-09-2019Voor een succesvolle affiliate website is het belangrijk om consistent te zijn in het produceren van kwalitatieve content. Dit is makkelijker te realiseren door een goede workflow op te zetten.
Welke tools gebruiken jullie voor je workflow? Hoe houd je overzicht op de planning, de uit te voeren werkzaamheden en de status daarvan? Hoe bepaal jij voor jezelf waar je prioriteiten liggen?
Voorbeelden van tools voor een workflow/planning:
- Trello
- Google Calendar
- Google Sheets
UPDATE: Heel erg bedankt voor de waardevolle reacties tot nu toe! Leuk om te horen dat veel mensen hier gebruik maken van Trello. Nu is Trello natuurlijk een erg flexibele tool, dus ik ben erg benieuwd naar de indeling van jullie Trello borden.
Zijn er mensen die templates van hun Trello bord zouden willen delen?
Welke functionaliteiten mag je binnen Trello echt niet missen?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Robert Jansen
Gereageerd op 11-09-2019Alles in excel. Ik houd het zo simpel mogelijk voor mezelf.
Met drie opties:
DO / DOING / DONE
Het belangrijkste wat gedaan moet worden zet ik bovenaan.
Van Do naar Doing naar Done.
En zo werk ik mijn never ending lijstje af :)
Bas D
Gereageerd op 11-09-2019Trello werkt toch wat lekkerder dan Excel, maar als je dit zelf prettig vindt, zou ik dit vooral blijven doen :)
Mirjan van der Meijden van der Meijden
Gereageerd op 11-09-2019Mijn favoriet is Zenkit, omdat je daarin verschillende views kan gebruiken, inclusief mindmaps. Maar als je overzicht wil dan is Trello idd een hele handige, zonder gebruiksaanwijzing :-)
Jan M
Gereageerd op 11-09-2019?
Bert van den Einden
Gereageerd op 11-09-2019Trello werkt inderdaad handig.
Maar ik ben ook wel iemand van de dingen gewoon opschrijven op papier.
Hiervoor gebruik ik een apart boekje met op de voorkant: 'GET STUFF DONE'
Jelle Damen
Gereageerd op 11-09-2019Asana <3 Wel een stuk uitgebreider dan bijvoorbeeld Trello.
Sieto vd Admin
Gereageerd op 11-09-2019Ik gebruik een combinatie van Remember The Milk (via app & site) en een good old whiteboard.
Klaas Koopman
Gereageerd op 12-09-2019Trello all the way, inclusief links naar verschillende documenten en excel bestanden in Google Drive. Is ook goed in te stellen voor je tekstschrijvers, programmeurs etc.
Léon Gotjé
Gereageerd op 12-09-2019Ook hier een tevreden Trello gebruiker. Asana in het verleden ook gebruikt (toen ik nog in loondienst was). Heeft veel mogelijkheden, maar vereist ook wel de nodige tijd om goed in te stellen.
Trello is meer een todo lijst on steroids. Perfect voor wat ik er van verwacht.
Jeroen Santing
Gereageerd op 12-09-2019excel :-)
Bas Vd
Gereageerd op 12-09-2019Gebruik zoiets soortgelijks om met mn team te werken.
Mijn eigen taken heb ik in Kanban. Maar is in feite beetje hetzelfde. Maar ooit daar begonnen :)Misscdhien in 2020 keer een nieuw board op trello starten.
Joren Wouters
Gereageerd op 13-09-2019Trello of Wunderlist!
Mark de Vries
Gereageerd op 14-09-2019+1 voor Trello, maar ook bierviltjes en servetjes.
Klaas Koopman
Gereageerd op 14-09-2019Bierviltjes haha, zo herkenbaar!
Mark de Vries
Gereageerd op 14-09-2019Post its are for pussies. Real men use bierviltjes! ?
Klaas Koopman
Gereageerd op 14-09-2019Heb je dan ook toevallig spraakberichten opgeslagen naar jezelf? Doe ik nog wel eens in de auto haha. Heel vreemd om tegen jezelf te zeggen wat je moet doen, hardop tenminste :P Goed weekend Mark!
Jurre SI
Gereageerd op 16-09-2019UPDATE: Heel erg bedankt voor de waardevolle reacties tot nu toe! Leuk om te horen dat veel mensen hier gebruik maken van Trello. Nu is Trello natuurlijk een erg flexibele tool, dus ik ben erg benieuwd naar de indeling van jullie Trello borden.
Zijn er mensen die templates van hun Trello bord zouden willen delen?
Welke functionaliteiten mag je binnen Trello echt niet missen?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
@klaaskoopman
@jorenwouters
@tradermark
@leongotje
@bertvandeneinden
Klaas Koopman
Gereageerd op 16-09-2019Voor templates zou ik even kijken bij het inspiratie onderdeel van Trello: https://trello.com/inspiration
Uiteindelijk moet je het jezelf niet te moeilijk maken;
Info (hier gooi ik informatie kaarten in)
Todo (alles wat uitgevoerd moet worden)
Waiting (zaken waarop ik wacht)
Ideas (ideeën waar ik nog eens naar moet kijken, denk aan artikelen bijv)
Bovenstaand kun je per project en zelfs per klant instellen.
Joren Wouters
Gereageerd op 16-09-2019Lange termijn ideeën
Korte termijn ideeën
Uitvoeren
Algemeen
Gepland
Gedaan
Mark de Vries
Gereageerd op 16-09-2019To Do
Doing
Done
Ideas
Extra
Bas Vd
Gereageerd op 16-09-2019Gebruik het vooral voor mijn team voor nieuwe artikelen te laten maken, heb de volgende kolommen:
Templates (zijn checklisten in voor verschillende taken/personen)
Schrijvers - Nog te schrijven
Schrijvers - Aanpassingen vereist
Schrijvers - Tekst klaar
Editors - Artikel opmaken
Editors - Artikel aanpassen vereist
Editors - Artikel opgemaakt
Artikel ingepland
Léon Gotjé
Gereageerd op 16-09-2019Mee bezig
Sprint deze week
Bugs
Idee/Discussie
Test omgeving
Live gezet
De laatste 2 kolommen gebruik ik om een status aan te geven, op welk niveau een punt zich bevind. Voor ontwikkeling maak ik gebruik van de OTAP methode. https://www.acc-ict.com/de-otap-ontwikkelstraat-vier-fases/