Geert
Geert Louters
Geplaatst op 11-09-2019

Organiseren van je workflow, welke tools gebruiken jullie?

Voor een succesvolle affiliate website is het belangrijk om consistent te zijn in het produceren van kwalitatieve content. Dit is makkelijker te realiseren door een goede workflow op te zetten.

Welke tools gebruiken jullie voor je workflow? Hoe houd je overzicht op de planning, de uit te voeren werkzaamheden en de status daarvan? Hoe bepaal jij voor jezelf waar je prioriteiten liggen?

Voorbeelden van tools voor een workflow/planning:

- Trello

- Google Calendar

- Google Sheets

UPDATE: Heel erg bedankt voor de waardevolle reacties tot nu toe! Leuk om te horen dat veel mensen hier gebruik maken van Trello. Nu is Trello natuurlijk een erg flexibele tool, dus ik ben erg benieuwd naar de indeling van jullie Trello borden.

Zijn er mensen die templates van hun Trello bord zouden willen delen?

Welke functionaliteiten mag je binnen Trello echt niet missen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Reacties (23)
  • Jurre
    Jurre SI
    Gereageerd op 11-09-2019

    Voor een succesvolle affiliate website is het belangrijk om consistent te zijn in het produceren van kwalitatieve content. Dit is makkelijker te realiseren door een goede workflow op te zetten.

    Welke tools gebruiken jullie voor je workflow? Hoe houd je overzicht op de planning, de uit te voeren werkzaamheden en de status daarvan? Hoe bepaal jij voor jezelf waar je prioriteiten liggen?

    Voorbeelden van tools voor een workflow/planning:

    - Trello

    - Google Calendar

    - Google Sheets

    UPDATE: Heel erg bedankt voor de waardevolle reacties tot nu toe! Leuk om te horen dat veel mensen hier gebruik maken van Trello. Nu is Trello natuurlijk een erg flexibele tool, dus ik ben erg benieuwd naar de indeling van jullie Trello borden.

    Zijn er mensen die templates van hun Trello bord zouden willen delen?

    Welke functionaliteiten mag je binnen Trello echt niet missen?

    Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

  • Robert
    Robert Jansen
    Gereageerd op 11-09-2019

    Alles in excel. Ik houd het zo simpel mogelijk voor mezelf.

    Met drie opties:

    DO / DOING / DONE

    Het belangrijkste wat gedaan moet worden zet ik bovenaan.

    Van Do naar Doing naar Done.

    En zo werk ik mijn never ending lijstje af :)

  • Bas
    Bas D
    Gereageerd op 11-09-2019

    Trello werkt toch wat lekkerder dan Excel, maar als je dit zelf prettig vindt, zou ik dit vooral blijven doen :)

  • Mirjan van der Meijden
    Mirjan van der Meijden van der Meijden
    Gereageerd op 11-09-2019

    Mijn favoriet is Zenkit, omdat je daarin verschillende views kan gebruiken, inclusief mindmaps. Maar als je overzicht wil dan is Trello idd een hele handige, zonder gebruiksaanwijzing :-)

  • Jan
    Jan M
    Gereageerd op 11-09-2019

    ?

    31135998640_f70d01becd_k.jpg
  • Bert
    Bert van den Einden
    Gereageerd op 11-09-2019

    Trello werkt inderdaad handig.

    Maar ik ben ook wel iemand van de dingen gewoon opschrijven op papier.

    Hiervoor gebruik ik een apart boekje met op de voorkant: 'GET STUFF DONE'

  • Jelle
    Jelle Damen
    Gereageerd op 11-09-2019

    Asana <3 Wel een stuk uitgebreider dan bijvoorbeeld Trello.

  • Sieto
    Sieto vd Admin
    Gereageerd op 11-09-2019

    Ik gebruik een combinatie van Remember The Milk (via app & site) en een good old whiteboard.

  • Klaas
    Klaas Koopman
    Gereageerd op 12-09-2019

    Trello all the way, inclusief links naar verschillende documenten en excel bestanden in Google Drive. Is ook goed in te stellen voor je tekstschrijvers, programmeurs etc.

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 12-09-2019

    Ook hier een tevreden Trello gebruiker. Asana in het verleden ook gebruikt (toen ik nog in loondienst was). Heeft veel mogelijkheden, maar vereist ook wel de nodige tijd om goed in te stellen.

    Trello is meer een todo lijst on steroids. Perfect voor wat ik er van verwacht.

  • Jeroen
    Jeroen Santing
    Gereageerd op 12-09-2019

    excel :-)

  • Bas
    Bas Vd
    Gereageerd op 12-09-2019

    Gebruik zoiets soortgelijks om met mn team te werken.

    Mijn eigen taken heb ik in Kanban. Maar is in feite beetje hetzelfde. Maar ooit daar begonnen :)Misscdhien in 2020 keer een nieuw board op trello starten.

  • Joren
    Joren Wouters
    Gereageerd op 13-09-2019

    Trello of Wunderlist!

  • Mark
    Mark de Vries
    Gereageerd op 14-09-2019

    +1 voor Trello, maar ook bierviltjes en servetjes.

  • Klaas
    Klaas Koopman
    Gereageerd op 14-09-2019

    Bierviltjes haha, zo herkenbaar! 

  • Mark
    Mark de Vries
    Gereageerd op 14-09-2019

    Post its are for pussies. Real men use bierviltjes! ?

  • Klaas
    Klaas Koopman
    Gereageerd op 14-09-2019

    Heb je dan ook toevallig spraakberichten opgeslagen naar jezelf? Doe ik nog wel eens in de auto haha. Heel vreemd om tegen jezelf te zeggen wat je moet doen, hardop tenminste :P Goed weekend Mark!

  • Jurre
    Jurre SI
    Gereageerd op 16-09-2019

    UPDATE: Heel erg bedankt voor de waardevolle reacties tot nu toe! Leuk om te horen dat veel mensen hier gebruik maken van Trello. Nu is Trello natuurlijk een erg flexibele tool, dus ik ben erg benieuwd naar de indeling van jullie Trello borden.

    Zijn er mensen die templates van hun Trello bord zouden willen delen?

    Welke functionaliteiten mag je binnen Trello echt niet missen?

    Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

    @klaaskoopman

    @jorenwouters

    @tradermark

    @leongotje

    @bertvandeneinden

  • Klaas
    Klaas Koopman
    Gereageerd op 16-09-2019

    Voor templates zou ik even kijken bij het inspiratie onderdeel van Trello: https://trello.com/inspiration

    Uiteindelijk moet je het jezelf niet te moeilijk maken; 

    Info (hier gooi ik informatie kaarten in)

    Todo (alles wat uitgevoerd moet worden)

    Waiting (zaken waarop ik wacht)

    Ideas (ideeën waar ik nog eens naar moet kijken, denk aan artikelen bijv)

    Bovenstaand kun je per project en zelfs per klant instellen.

  • Joren
    Joren Wouters
    Gereageerd op 16-09-2019

    Lange termijn ideeën

    Korte termijn ideeën

    Uitvoeren

    Algemeen

    Gepland

    Gedaan

  • Mark
    Mark de Vries
    Gereageerd op 16-09-2019

    To Do

    Doing

    Done

    Ideas

    Extra

  • Bas
    Bas Vd
    Gereageerd op 16-09-2019

    Gebruik het vooral voor mijn team voor nieuwe artikelen te laten maken, heb de volgende kolommen:

    Templates (zijn checklisten in voor verschillende taken/personen)

    Schrijvers - Nog te schrijven

    Schrijvers - Aanpassingen vereist

    Schrijvers - Tekst klaar

    Editors - Artikel opmaken

    Editors - Artikel aanpassen vereist

    Editors - Artikel opgemaakt

    Artikel ingepland

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 16-09-2019

    Mee bezig

    Sprint deze week

    Bugs

    Idee/Discussie

    Test omgeving

    Live gezet

    De laatste 2 kolommen gebruik ik om een status aan te geven, op welk niveau een punt zich bevind. Voor ontwikkeling maak ik gebruik van de OTAP methode. https://www.acc-ict.com/de-otap-ontwikkelstraat-vier-fases/