Nicolet
Nicolet Reus
Geplaatst op 23-08-2021

Trage website

Heehoi,

Ik ben even op onderzoek gegaan en ik kwam onderstaande melding tegen. Ik heb nog maar een site van 15 blogpagina's, met het kleinste pakket.

Welke actie moet ik ondernemen?

Wie weet wat me helpt?

Melding

Je liep binnen de afgelopen 24 uur tegen de resource limieten van het hostingpakket aan.

Dit betekend dat jouw website meer resources nodig heeft dan jouw pakket momenteel biedt. Om te zorgen dat jouw website snel en bereikbaar blijft, raden wij je aan om contact op te nemen met je hosting provider.

Klik hier om je huidige verbruik te bekijken.

Reacties (25)
  • Nicolet
    Nicolet Reus
    Gereageerd op 23-08-2021

    Heehoi,

    Ik ben even op onderzoek gegaan en ik kwam onderstaande melding tegen. Ik heb nog maar een site van 15 blogpagina's, met het kleinste pakket.

    Welke actie moet ik ondernemen?

    Wie weet wat me helpt?

    Melding

    Je liep binnen de afgelopen 24 uur tegen de resource limieten van het hostingpakket aan.

    Dit betekend dat jouw website meer resources nodig heeft dan jouw pakket momenteel biedt. Om te zorgen dat jouw website snel en bereikbaar blijft, raden wij je aan om contact op te nemen met je hosting provider.

    Klik hier om je huidige verbruik te bekijken.

  • Mark
    Mark de Vries
    Gereageerd op 23-08-2021

    Lastig te beoordelen zonder te weten welk bedrijf/pakket en huidig verbruik te zien. Maar als je net bent begonnen bent is dit een vreemde melding.

  • Nicolet
    Nicolet Reus
    Gereageerd op 24-08-2021

    Hoi Mark,

    Ik had mijn advertentie door zo'n speedtest getest.  Net nogmaals gedaan en de uitslag is nu trager. Ik ben bij Neostrada, en ik heb pakket light, dus voor 1 website met 5 GB opslag en Onbeperkt dataverkeer. Snelheid is 2 van de 6 sterren en veiligheid 1 van de 3.

    Hieronder heb ik een schermafbeelding van de test. 

    Alleen al die laadtijd van 7 seconde ...??

    Schermopname (5).png
  • Marc
    Marc van den Brink
    Gereageerd op 24-08-2021

    Neostrada lijkt helaas snel achteruit te gaan, Hier had ik overigens Webhosting extreme en daarmee kwam ik nog wel goed uit de voeten maar ben er toch weg gegaan vanwege de vele klachten die je overal leest. 

    Ook als je kijkt op google reviews dan zie je de ene klacht na de andere en allemaal 1 ster

    Je moet trouwens ook even naar je blog gezondheidsvoordelen-van-koolhydraatarm-eten kijken want de eind aff link staat niet goed. 

    Google kijkt tegenwoordig echt naar snelheid van een website en als het te traag is, dan gaan je blogs niet hoog ranken ben ik bang. 

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 24-08-2021

    Hoewel een hostingpartij enorm kan bijdragen in de snelheid van je website, zie ik in dit geval een aantal technische punten die wél zelf uitgevoerd kunnen worden om de website te optimaliseren.

    Zo zou je bijv. een caching plug-in kunnen gebruiken. Hier zijn gratis varianten voor beschikbaar, maar ook (meer uitgebreide) betaalde oplossingen zoals bijv. WP Rocket. 

    De volgende post aanvraag duurt bijna 800ms:

    https://lettenopkoolhydraten.nl/?blocksy-header-id=type-1&wc-ajax=get_refreshed_fragments

    Als het goed is heb je momenteel WooCommerce op je website actief? Dit is een plug-in (module) die er om bekend staat veel resources te gebruiken. De bovenstaande POST request is ook afkomstig uit WooCommerce en heeft te maken met het updaten/bijhouden van de winkelwagen van de klant.

    In de volgende link wordt uitgelegd (technisch) hoe je deze module op je homepage kan uitschakelen:

    https://www.webnots.com/fix-slow-page-loading-with-woocommerce-wc-ajaxget_refreshed_fragments/

    Lang verhaal kort; Heb je WooCommerce actief, maar gebruik je dit eigenlijk niet. Schakel deze uit en je zal al een lichte winst op gebied van snelheid winnen.

  • Nicolet
    Nicolet Reus
    Gereageerd op 24-08-2021

    Doe ik, dank je!

  • Nicolet
    Nicolet Reus
    Gereageerd op 24-08-2021

    Hoi Léon, Bedankt voor je uitgebreide antwoord. 

    Ik heb inderdaad alle plugins die ik niet gebruik op dit moment uitgeschakeld. Dat scheelt toch enorm in laadtijd Hoewel hij nog verbeterpunten geeft is de laadtijd nu een stuk sneller.

    Bedankt. Zie het verschil

    Nicolet

    Schermopname (7).png
  • Mark
    Mark de Vries
    Gereageerd op 25-08-2021

    Met 5gb en onbeperkt dataverkeer kan die resource melding van de hosting niet kloppen. Tenzij je website continu wordt aangevallen.

  • Sieto
    Sieto vd Admin
    Gereageerd op 25-08-2021

    Via GTmetrix kom ik op een Largest Contentful Paint van 23.6 (!) seconden, waarschijnlijk gebruik je dus hele grote (!) bestanden.

  • Mark
    Mark de Vries
    Gereageerd op 25-08-2021

    Dat ligt toch echt aan de server. Kijk maar eens onder het tabje Waterfall. Sever doet er 10 seconden over om te reageren en dan is er nog niets geladen. De homepage is ook maar 1.8mb.

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 25-08-2021

    Ondanks dat de TTFB voor een groot deel aan de server te wijten is, kan dit ook aan de opmaak van de website liggen. Het betekend namelijk wel hoe lang het duurt voordat benodigde scripts zijn uitgevoerd en getoond worden aan de bezoeker.

    Het kan dus aan de server liggen, maar ook aan de bepaalde code. Stom voorbeeld, stel dat ik een sleep functie zou inbouwen in mijn initiële code, dan zal je die wel terug zien in de TTFB.

    PS. Neemt overigens niet weg dat ik in dit geval ook de hosting verwacht als weak spot. Waarschijnlijk een shared-hosting pakket op een te volle server.

  • Nicolet
    Nicolet Reus
    Gereageerd op 25-08-2021

    Mmmmm dat klinkt niet goed...

    Ik heb inderdaad al contact opgenomen met Neostrada.

    Ik wacht even hun antwoord af en kom dan terug, 

    Bedoel jij met "de server" die van Neostrada?

    Adviseer je dan een overstap? 

  • Nicolet
    Nicolet Reus
    Gereageerd op 25-08-2021

     15 blogs met alleen beeld (klein bestand) en een handje vol plugins en stuk of 10  gedeactiveerde plugins.

    Dat moet toch kunnen...

    Dat trage heeft hij de laatste tijd ineens.

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 25-08-2021

    "Het lijkt er trouwens ook op dat Marketheme niet meer draait op Neostrada, als dit het geval is vanwege hun minder goede support etc, is het handig als daar een post op dit forum over is."

    @maartn​ Op basis van wat lijkt het daar op? Volgens mij staat dit los van de vraag die hier gesteld wordt. Marketheme 2 draait nog steeds op o.a. servers van Neostrada.

    Verder heeft de topicstarter haar website adres al doorgegeven en staat er ook welk hostingpakket ze precies gebruikt.

  • Nicolet
    Nicolet Reus
    Gereageerd op 25-08-2021

    Léon, Jij adviseert dus geen switch van hosting?  Of heb je wel een ander goed alternatief?

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 25-08-2021

    Ik denk dat wanneer je Neostrada vraagt om mee te kijken dat ze een oplossing moeten aandragen. Is deze niet te vinden en ben je niet tevreden kan je uiteraard verder kijken.

    Ik laat me hier boven alleen uit over de techniek. 

  • Nicolet
    Nicolet Reus
    Gereageerd op 28-08-2021

    Update, na 4 dagen nog geen reactie gehad van Neostrada op een bevestiging na, dat duurt toch te lang? 

    Nu ik zelf op onderzoek uit ga, is mijn light-pakket, misschien wel het punt. over 3 dagen moet ik weer voor het komende jaar betalen, zou een upgrade de oplossing zijn?

    Oja daarbij heb ik op advies van Léon inmiddels een cache plug-in (WP-Optimize – Cache, Clean, Compress) er op gezet, maar dit zorgt er op dit moment niet voor dat mijn site sneller door de speedtest komt. 

    @leongotje @sieto @tradermark Toch de upgrade van light naar medium doen? sneller, meer werkgeheugen en meer GB?

  • Sjaak
    Sjaak V
    Gereageerd op 29-08-2021

    Ik zou op zoek gaan naar een andere webhoster dan Neostrada, google maar eens op "Neostrada ervaringen", dan zie je waarom.

  • Kevin
    Kevin Streef
    Gereageerd op 30-08-2021

    Neostrada staat er nou niet echt lekker op ook.. De Reviews op Trustpilot liegen er niet om zeg he..?

  • Kevin
    Kevin Streef
    Gereageerd op 30-08-2021

    Neostrada staat er nou niet echt lekker op ook.. De Reviews op Trustpilot liegen er niet om zeg he..?

  • Martijn
    Martijn .
    Gereageerd op 30-08-2021

    Ik wil komende maand met mijn websites overstappen naar Cloud86.

    Hebben jullie daar goede ervaringen mee en wat zijn de goede alternatieven?

  • Boyd
    Boyd van Dongen
    Gereageerd op 30-08-2021

    Ik zit met al mijn sites bij cloud86, overgestapt vanuit Hostnet.

    Tot nu geen spijt van! Goede support, snelle service en bereikbaar 

  • Marc
    Marc van den Brink
    Gereageerd op 30-08-2021

    Eens, hier hebben ze zelfs websites die ik had staan bij mijn ex-schoonbroer waar ik alleen de wordpress gegevens van had geheel overgezet via wordpress plugins. Uren werk en aangeboden dat ze factuur kon sturen en dat wouden ze niet. 

    Top service! 

    Zie dat de website van jacko op transip zit, dus daar zit je ook goed :)

  • Léon
    Léon Gotjé
    Gereageerd op 30-08-2021

    Bij TransIp zijn de VPS'en goed. Shared hosting ook wisselend. Support bij TransIp is echter wel volledig unmanaged. Zit je met problemen moet je ze echt zelf laten oplossen.

    PS. Eigenlijk is het de bedoeling om zelf een nieuw topic te maken ipv dit semi-gerelateerde topic te gebruiken. Overigens zijn er ook al veel "hosting ervaring" topics te vinden.

  • Martijn
    Martijn .
    Gereageerd op 30-08-2021

    Thanks all!

    Oké Leon, begrijp ik. Laten we het hier maar bij houden dan :)