
Léon Gotjé
Geplaatst op 08-02-2023Er heeft zich een kritieke fout voorgedaan
Na heel wat trubbel heb ik eindelijk mijn website weer online gekregen.
Nu is alleen het probleem als ik in wil loggen in mijn admin omgeving van WordPress, dat ik dan een wit scherm krijg met de melding: 'er heeft zich een kritieke fout voorgedaan'
Op internet zie ik allerlei manier om het op te lossen, maar ik kan er geen wijs uit halen. Ook ben ik voorzichtig met dingen veranderen sinds de laatste keer dat mijn website offline ging.
Groet Mick
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Mick van de Burgt
Gereageerd op 08-02-2023Na heel wat trubbel heb ik eindelijk mijn website weer online gekregen.
Nu is alleen het probleem als ik in wil loggen in mijn admin omgeving van WordPress, dat ik dan een wit scherm krijg met de melding: 'er heeft zich een kritieke fout voorgedaan'
Op internet zie ik allerlei manier om het op te lossen, maar ik kan er geen wijs uit halen. Ook ben ik voorzichtig met dingen veranderen sinds de laatste keer dat mijn website offline ging.
Groet Mick
Sjaak V
Gereageerd op 08-02-2023Als je deze melding krijgt ontvang je ook automatisch een e-mail daarvan van wordpress, in deze mail staat een link waarmee je kunt inloggen in de zgn. herstelmodus.
Ga dan eerst eens kijken in het overzicht met plugins. Waarschijnlijk staat bij één plugin dat deze de melding veroorzaakt. Die plugin moet je deactiveren om safe modus te kunnen verlaten en jouw site weer online te krijgen.
Als het geen plugin is, dan is het zeer waarschijnlijk het thema. Ga naar het thema overzicht en (download en) activeer daar één van de standaard thema’s van WordPress en kijk of het probleem verholpen is.
Mick van de Burgt
Gereageerd op 08-02-2023Hoi, ik heb geen mail hiervan gekregen en zie op internet dat het vaker voorkomt dat je hier geen mail van krijgt.
Sjaak V
Gereageerd op 08-02-2023Ok, normaal gesproken wordt die mail gestuurd naar het e-mailadres wat ingevuld is bij Instellingen -> Algemeen -> Administratie e-mailadres
Staat die niet in de spam map?
Mick van de Burgt
Gereageerd op 08-02-2023Nee helaas niet. Ik heb alle mails gecontroleerd. Dit probleem heb ik eerder gehad en toen heeft iemand online het gratis voor mij opgelost, maar deze persoon vraagt hier nu €60 per uur voor.
Sjaak V
Gereageerd op 08-02-2023Ok, er is nog een andere oplossing namelijk via FTP je plugins uitschakelen en kijken of de melding dan weg is. Hiervoor is wel wat technische kennis nodig. Zie: https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-deactivate-all-plugins-when-not-able-to-access-wp-admin/
Mick van de Burgt
Gereageerd op 08-02-2023Hoi, ik heb dit gedaan, maar het lost het probleem niet op. Ik heb wel debug mode geactiveerd en krijg dus nu de oorzaak van het probleem te zien. Ik kan hier geen wijs uit halen, maar iemand anders misschien wel ;) Zie foto hieronder
Mick van de Burgt
Gereageerd op 08-02-2023Foto van het probleem
Sjaak V
Gereageerd op 08-02-2023Dus je hebt al je plugins uitgeschakeld via ftp? Dan blijft wordpress zelf en je thema nog over. Heb je ook een standaard wp thema geinstalleerd? Dan kun je in de map /wp-content/themes/ je huidige thema een andere naam geven, deze wordt dan gedeactiveerd en pakt wordpress automatisch het standaard thema (uit de twenty serie), mits deze geïnstalleerd is natuurlijk. (anders moet je die eerst uploaden).
Léon Gotjé
Gereageerd op 08-02-2023get_network() is een WordPress eigen functie. Het lijkt er op dat je WordPress installatie corrupt is. Ik raad je aan om via de FTP de wp-includes folder opnieuw te plaatsen.
Mick van de Burgt
Gereageerd op 08-02-2023@leongotje Ik zie de wp-includes folder, maar wat bedoel je met opnieuw plaatsen? Zie foto voor filezilla overzicht.