Sjaak V
Geplaatst op 28-07-2021Fout in inlogscherm
Misschien een wat gekke vraag hoor maar sinds afgelopen weekend heb ik een issue met het inlogscherm (zie screenshot).
Ik kan niet inloggen via chrome. Ik kan wel incognito inloggen. De browser cache heb ik geleegd dus daar ligt het niet aan.
Iemand enig idee waar het wél aan zou kunnen liggen?
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Brenda B.
Gereageerd op 28-07-2021Misschien een wat gekke vraag hoor maar sinds afgelopen weekend heb ik een issue met het inlogscherm (zie screenshot).
Ik kan niet inloggen via chrome. Ik kan wel incognito inloggen. De browser cache heb ik geleegd dus daar ligt het niet aan.
Iemand enig idee waar het wél aan zou kunnen liggen?
Cor Spiegels
Gereageerd op 29-07-2021Wat staat er in je adresbalk als je op deze pagina bent?
Cor Spiegels
Gereageerd op 29-07-2021Er is een redirect. Heb je recent een plugin geïnstalleerd.
Léon Gotjé
Gereageerd op 29-07-2021De redirect die er in staat is niet vreemd. Dit is namelijk een parameter die aangeeft dat wanneer je klaar bent op de wp-login.php pagina (de échte login pagina) je wordt doorverwezen naar de wp-admin omgeving. Naar het WordPress dashboard, als het ware.
Wanneer ik de volgende link bekijk, dan zie ik je loginpagina wel netjes verschijnen.
Als het inderdaad geen caching probleem is zou ik je adviseren om het met een andere browser te proberen. Het lijkt er namelijk op (gezien dat alle elementen in beeld zijn) dat of de Javascript en/of CSS niet correct kan worden ingeladen.
Mocht je er niet uitkomen is de makkelijkste oplossing om even te checken bij je hosting provider. Al met al verwacht ik echter wel dat dit een lokaal probleem is, aangezien ik de pagina wel correct te zien krijg.
Brenda B.
Gereageerd op 29-07-2021Cor, dankje voor het meedenken!
In incognito modus geeft hij ook die redirect. Dus daar zit de fout niet.
Het is wat he :)
Brenda B.
Gereageerd op 29-07-2021Hey Léon,
Dankje voor je reactie. Inderdaad de redirect lijkt niet vreemd. Deze geeft hij ook in incognito en dan wordt het inlogvenster wel gewoon netjes afgebeeld.
Nee absoluut geen caching probleem. Meerdere malen geleegd in de browser en website.
Hosting heb ik idd contact mee (neostrada) maar zijn momenteel lastig te bereiken, alleen middels mail. Heb je zelf ervaring met neostrada? Zo ja, wat is jouw ervaring met hun? Wel oke verder?
Een andere browser lukt idd, evenals incognito, zo heb ik ook gewoon nog kunnen werken aan de website gelukkig maar alsnog wilde ik het opgelost hebben in mn default browser (Niet om vervelend te zijn maar daar werk ik graag mee: chrome).
Javascript en css wat je aanhaalt, dat kan ik dus het beste overleggen met mijn host begrijp ik?
Léon Gotjé
Gereageerd op 29-07-2021In Chrome zou het gewoon moeten werken, maar ik verwacht dat het toch een instelling in Chrome zelf is.
Mijn ervaring met de producten van Neostrada is goed, maar eerlijk is eerlijk, de support is momenteel vanwege omstandigheden niet wat het was/waar ze om bekend staan.
Misschien kan je eens proberen om Chrome opnieuw te installeren? Aangezien het bij mij in Chrome wel helpt.
Sjaak V
Gereageerd op 29-07-2021Bij mij ziet het inlogscherm er ook zo uit als bij @brendabee (getest in Firefox en in Chrome)
Malwarebytes geeft deze melding:
Website geblokkeerd wegens pishing
-Websitegegevens-
Categorie: Phishing
Domein: captcha.totaalholding.nl
IP-adres: 195.238.74.242
Poort: 443
Type: Uitgaand
Het lijkt er op dat het probleem in de captcha van Neostrada zit.
Léon Gotjé
Gereageerd op 29-07-2021Of het probleem ligt bij de false positive die Malwarebytes aan geeft. Goed dat je de oorzaak gevonden hebt in ieder geval!
Sjaak V
Gereageerd op 30-07-2021Dat zou inderdaad ook kunnen Leon!
Brenda B.
Gereageerd op 01-08-2021Hey Léon,
Dankje voor je antwoord weer!
Uiteindelijk contact gehad met neostrada die er ook nie echt uitkwamen. Chrome instellingen gereset naar standaardwaarden. En toen kwam ik er idd achter dat er een fout in de extensies zat.
Extensies getest één voor één. Malwarebytes idd. Ik zag net Sjaak zijn reactie.
Het is dus opgelost :) Dankje voor het mee denken!
Brenda B.
Gereageerd op 01-08-2021Hoi Sjaak,
Dankjewel dat je even meegekeken hebt!
Kwam er uiteindelijk inderdaad achter dat het in mijn chrome extensies zou kunnen zitten dus heb ze zodoende één voor één getest en ja hoor... degene die jij benoemt. Malwarebytes was dus idd de schuldige zoals Léon al aangeeft; false positive.
Dankje voor je tijd en energie!