
Jacko Meijaard Admin
Geplaatst op 22-04-2020Titel
Je kunt een titel op heel veel manieren opstellen. Maakt het iets uit hoe je dat doet?
Bijvoorbeeld: Review: samen eten Samen eten | Review of Samen eten. Review
Review. Samen? etc
Heeft de manier waarop je die titel samenstelt met punten of strepen of dubbele punten invloed op de vindbaarheid en meer?
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Johanna Versteden
Gereageerd op 22-04-2020Je kunt een titel op heel veel manieren opstellen. Maakt het iets uit hoe je dat doet?
Bijvoorbeeld: Review: samen eten Samen eten | Review of Samen eten. Review
Review. Samen? etc
Heeft de manier waarop je die titel samenstelt met punten of strepen of dubbele punten invloed op de vindbaarheid en meer?
Pieter Dijkshoorn
Gereageerd op 23-04-2020Leuke vraag @johannav!
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
Freek Strik
Gereageerd op 24-04-2020He Johanna,
Ik heb geen idee over de invloed van de vindbaarheid, maar ik denk dat als je vragen in je titel zet dat mensen sneller nieuwsgierig zijn.
Een voorbeeld:
zo maak je een appeltaart.
OF
Hoe maak je de beste appeltaart?
Je kunt in de meta omschrijving dan bijvoorbeeld zeggen:
Ben jij benieuwd hoe je de aller lekkerste appeltaart moet maken? Lees dan snel verder!
Dit is hoe ik erover denk en ik ben zeer benieuwd hoe andere hier over denken!
Johanna Versteden
Gereageerd op 24-04-2020Ha @pieterdijkshoorn, fijn dat jij daar ook nieuwsgierig naar bent ?
Johanna Versteden
Gereageerd op 24-04-2020Een vraag klinkt idd veel uitnodigender dan een statement. Ik denk dan: nou, mijn appeltaart is de lekkerste! ?
Vraag met statement is misschien nog krachtiger
Wat ik merk is dat het altijd afhangt van de toon en of het metrum goed is. Oftewel of de zin lekker loopt en voelt.
Peanuts zullen mensen denken, maar iets waarvan de eerste 10 regels niet kloppen wat dat betreft ontneemt mij de zin tot verder lezen. Dat wordt teveel zwoegen.
Het | in de titel vind ik mooi en aantrekkelijk.
Heb nu wel door dat het daar vaak niet omgaat én smaken verschillen.
Peter H
Gereageerd op 24-04-2020Hi Johanna,
Dit bericht is niet perse vanuit gebruikersperspectief, maar puur vanuit SEO oogpunt.
De laatste geluiden vanuit seo-land zijn dat het niet uitmaakt. De zoekmachine werkt semantisch, wat inhoudt dat Google weet wat de betekenis van een woord is. Daardoor zijn ze zelf in staat om te achterhalen of jouw artikel relevant is voor de zoekopdracht, ongetwijfeld welke volgorde of opbouw je gebruikt.
Voorbeeldje:
* Het beste tijdstip voor een Instagram post
* Beste tijdstip post Instagram
Beide termen worden door Google op dezelfde waarde geschat. Daarmee stimuleren ze websites om de meest logische keuzes te maken voor de bezoeker. Ga je dus niet in bochten wringen om een goede titel voor SEO te kiezen, maar zorg voor een goede titel voor de gebruiker.
Hopelijk kan je hier iets mee!
Johanna Versteden
Gereageerd op 24-04-2020Ja, dank je, @peter2019. Is helder. Top ?
Dus dan komt het weer neer op goede zoekwoorden.
Daar worstel ik nog mee eerlijk gezegd.
Pieter Dijkshoorn
Gereageerd op 24-04-2020He @johannav,
Dat is inderdaad een kunst. Ik vind het ook lastig.
Om er beter in te worden, ga ik daar de komende tijd extra tijd aan besteden.
Johanna Versteden
Gereageerd op 24-04-2020Dan doe ik mee, @pieterdijkshoorn!
@jackomeijaard zal daar zeker ergens een mooi artikel over hebben.....
Jan Van Schijndel
Gereageerd op 04-05-2020Klopt wat je zegt Freek!
Kwam laatst een artikel tegen op ik meen backlinko of een andere grote website. Die hadden onderzoek gedaan naar de beste meta omschrijving. Hierin kwam ook naar voren dat vragen belangrijk waren, omdat mensen die beantwoord willen zien worden
Zal eens kijken of het artikel nog ergens kan vinden