Mariëlle de Haan
Geplaatst op 30-09-2019Uitgelichte afbeelding bij de blog
Wanneer ik een blog heb geschreven over bijvoorbeeld een kleding merk. Dan zou ik van dat merk een afbeelding willen gebruiken voor de uitgelichte afbeelding bij het bericht.
Nu gebruik ik steeds afbeeldingen van Pixabay die er iets mee te maken hebben, omdat ik anders bang ben dat ik iets gebruik waar ik geen recht op heb.
Maar voor de verkoop is een afbeelding van het merk of product gunstiger lijkt me..
Wanneer ik bij Daisycon of Tradetracker materiaal opzoek dat zitten daar banners en links e.d. bij maar geen 'gewone afbeeldingen'.
Hebben jullie advies?
Dankjewel!
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Mariëlle de Haan
Gereageerd op 30-09-2019Wanneer ik een blog heb geschreven over bijvoorbeeld een kleding merk. Dan zou ik van dat merk een afbeelding willen gebruiken voor de uitgelichte afbeelding bij het bericht.
Nu gebruik ik steeds afbeeldingen van Pixabay die er iets mee te maken hebben, omdat ik anders bang ben dat ik iets gebruik waar ik geen recht op heb.
Maar voor de verkoop is een afbeelding van het merk of product gunstiger lijkt me..
Wanneer ik bij Daisycon of Tradetracker materiaal opzoek dat zitten daar banners en links e.d. bij maar geen 'gewone afbeeldingen'.
Hebben jullie advies?
Dankjewel!
Léon Gotjé
Gereageerd op 01-10-2019Je zou contact op kunnen nemen met de aanbieder/bedrijf. Vaak hebben ze wel een beleid hoe derden om mogen gaan met het gebruik van hun logo, producten en ander merk-eigen materiaal.
Klaas Koopman
Gereageerd op 01-10-2019Kijken of ze een feed aanbieden en de plaatjes daaruit gebruiken?
Sieto vd Admin
Gereageerd op 01-10-2019vaak hebben kledingmerken, vooral de grotere, wel een persberichten en/of een catalogus op hun site staan. Vaak even doorzoeken, maar het is er meestal wel. Als je 't niet kunt vinden kun je een mail naar ze sturen waarin je daar om vraagt en/of of er een PR bureau is in Nederland dat ze vertegenwoordigt - die kunnen je dan helpen aan rechtenvrij beeld.