
Marc van den Brink
Geplaatst op 14-11-2020Artikel datum veranderen naar heden ivm SEO?
Hoi,
Ik zag laatst iemand op dit topic die de datums van zijn artikelen veranderde naar het heden. Ga je op deze manier hoger scoren op google?
Hier heb ik bijvoorbeeld reviews geplaatst in mijn begin periode, die staan allemaal rond de 4-8e pagina van google. De laatste 2 maanden komen al mijn reviews op de 1 en 2e pagina van google.
Nu heb ik laatst iemand gehoord die zijn oude artikelen compleet heeft verwijderd en toen opnieuw heeft gemaakt en daardoor ook van de 4e a 5e naar de 1e of 2e pagina van google kwam.
Ik vraag me af of de datum veranderen ook werkt of is puur het verwijderen en er opnieuw opzetten de truc ?
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Marc van den Brink
Gereageerd op 14-11-2020Hoi,
Ik zag laatst iemand op dit topic die de datums van zijn artikelen veranderde naar het heden. Ga je op deze manier hoger scoren op google?
Hier heb ik bijvoorbeeld reviews geplaatst in mijn begin periode, die staan allemaal rond de 4-8e pagina van google. De laatste 2 maanden komen al mijn reviews op de 1 en 2e pagina van google.
Nu heb ik laatst iemand gehoord die zijn oude artikelen compleet heeft verwijderd en toen opnieuw heeft gemaakt en daardoor ook van de 4e a 5e naar de 1e of 2e pagina van google kwam.
Ik vraag me af of de datum veranderen ook werkt of is puur het verwijderen en er opnieuw opzetten de truc ?
Bas Vd
Gereageerd op 15-11-2020Nee dan ga je niet hoger ranken.
Als ik een blog voor een groot gedeelte update, dan verander ik wel de datum naar vandaag.
Maar is ook meer voor mij om te weten wanneer ik artikelen voor het laatst zijn geüpdatet en komen ze ff vooraan op mijn site.
Verder tja heeft het geen effect zover ik weet. Lijkt me ook niet logisch.
Marc van den Brink
Gereageerd op 15-11-2020Das jammer , dus dan zou verwijderen en opnieuw erop zetten de beste optie zijn dus. Al mijn huidige artikelen scoren hoog en die oude van 10 maanden geleden met hetzelfde onderwerp blijft laag staan op Google.
Durf te wedden als ik hem opnieuw erop zou zetten dat hij dan ook hoog zou scoren. Net als de rest nu 1e en 2e pagina bij Google binnenkomt.
Harm van Wijk
Gereageerd op 16-11-2020Wat wel van belang is om je artikel next level te maken. Zorg ervoor dat je artikel actueel is en voeg nog meer waarde toe. Maak het ook multimediaal, dus voeg afbeeldingen en video toe.
Schrijf voor de bezoeker, niet voor Google.
Als de bezoeker het waardeert, dan ziet Google dat en beloont je door je hoger te ranken.
Marc van den Brink
Gereageerd op 16-11-2020Hoi Harm, ik snap je punt maar ik zie dit in de praktijk niet terug komen. Zo heb ik 10 maanden geleden hele waardevolle reviews gemaakt met tussen de 2000 en 3000 woorden.
Deze bevatten veel meer informatie dan sommige reviews die ik op de eerste pagina zie staan, zie soms reviews van slechts 1000 woorden staan.
Daarom vraag ik me soms af hoe je artikelen nog kan ranken die je in de begin periode hebt gemaakt dat je website live is gegaan.
zie ook heel veel reviews zonder datum dus wellicht moet ik dat ook een keer gaan inlezen of dat beter is :)
Harm van Wijk
Gereageerd op 16-11-2020Het lastige is dat niemand precies weet hoe Google werkt en dat deze manier ook regelmatig verandert.
Het doel van Google is om een zo goed mogelijke gebruikers ervaring te geven. Google knows all...dus ga er maar van uit dat de meest waardevolle artikelen beter scoren dan de minder waardevolle.
Blijf waarde toevoegen, zorg bijvoorbeeld voor een goede structuur en wees consistent...ga door waar andere stoppen.
Marc van den Brink
Gereageerd op 16-11-2020Ja zo moet ik er inderdaad ook instaan, je bent en blijft afhankelijk van google. en meer dan je best kan je gewoon niet doen :) Thanks!. We blijven de kwaliteit hoog houden en dan worden we vanzelf beloond :)
Bas Vd
Gereageerd op 16-11-2020Ik verwacht verwijderen en er opnieuw opzetten geen verbeterend effect heeft.
Maar je zou het kunnen proberen.
Ben wel benieuwd :)
Wat we doen is oude artikelen verbeteren, nieuwe content toevoegen, minder content verwijderen en soms helemaal opnieuw. En dan zetten we er wel een nieuwe datum op.
Marc van den Brink
Gereageerd op 16-11-2020thanks!. het is en blijft een leuk wereldje ;). Ik moet ook gewoon wat meer dingen gaan accepteren, uiteindelijk zijn en blijven we afhankelijk van google.
Ga gewoon nog even geen gekke dingen doen, wacht eigenlijk nog even af totdat google indexering heeft opgelost en dan kan ik ook zien of het toevoegen van content en de datum veranderen al wat impact heeft.
Anders ga ik inderdaad het verwijderen en opnieuw erop zetten proberen, uiteindelijk heb ik niet zoveel te verliezen want een review of een 6e pagina van google ziet toch niemand en zorgt nu nauwelijks voor gerichte bezoekers dus ik kan er best een beetje mee spelen, zolang ik maar niet teveel doe :)
Harm van Wijk
Gereageerd op 19-11-2020Dank je wel @maartn
Zeer interessant!
Voorgaande onderzoeken meldde echter wel een duidelijke correlatie tussen de positie in Google en aantal woorden...
zie https://seocopywriting.com/whats-the-best-word-count-for-seo-copywriting/
Google’s John Muller said in August 2019 that “word count is not a ranking factor.”
There’s no magical word fairy who reviews your word count and positions your page accordingly. The Google Quality Raters aren’t counting every.single.word.
In fact, Google has also said that word count does not indicate quality content.
This is good news — content producers aren’t forced to create long-form content every time we sit down to write.
We can write the right amount of content that satisfies the user’s query and provides the standout answer she wants.
But (because there’s always a “but” in SEO…..)
Google may not have an official word count stance, but research does show that longer copy can position better.
Bas Vd
Gereageerd op 19-11-2020Meer woorden is ook niet per definitie beter dan minder woorden wat wel vaak word gedacht.
Maar als mensen op je korte blog komen en vervolgens nog naar andere sites gaan op dezelfde zoekterm is dat wel een teken dat je blog niet compleet is.
Heb je een lange blog waar je alles behandeld in 5000 woorden, en bezoeken ze alleen jouw pagina is dat een teken ze het antwoord hebben gevonden. Dus dit geeft een goed signaal af naar Google.
Maar kan je hetzelfde in 1000 woorden dan heeft dat natuurlijk de voorkeur.
Denk om die reden dat lange blogs het vaak beter doen.
Marc van den Brink
Gereageerd op 21-11-2020Gisteren een review aangevuld met iets meer tekst en een video review erbij gedaan en de datum naar gisteren verplaatst , en tot mijn grote verbazing ben ik vandaag van de 11e naar de 3e plek gegaan.
Dat is wel bizar, al ga ik er vanuit dat ik nog wel wat zakken.
Geeft de burger wel moed overigens :). Betekend dat dat ik echt nu en dan naar oudere reviews moet kijken of er nog wat te verbeteren valt of dat er meer informatie kan worden toegevoegd :)
Martijn .
Gereageerd op 21-11-2020Mooi resultaat!
Blogs verrijken met vernieuwde content werkt erg goed voor je SEO positie. Of het aanpassen van de datum ook invloed heeft gehad durf ik niet te zeggen.
Het samenvoegen van blogs kan ook een enorme stijging veroorzaken.
Ik zou overigens voor de lezer wel minimaal op jaarbasis de datum verversen. Zelf lees ik ook liever een recent artikel uit 2020 dan een artikel uit 2019. (Dit is dus niet vanuit SEO oogpunt)