
Jacko Meijaard Admin
Geplaatst op 13-01-2019Een laag bouncepercentage
Hi allemaal,
Ik had even een vraagje,
Ik ben nu iets langer als een jaar bezig met mijn website en mijn bounce percentage is nog nooit hoger geweest als 5%.
Dit terwijl ik nog maar een stuk of 10 commissies heb verdient.
Zou het kunnen zijn dat de google analytics code 2x op mijn website staat waardoor hij misschien foute informatie doorstuurt naar de app? Of kan het een andere reden hebben?
Of kan het wel gewoon kloppen? Ik heb afgelopen week 600 bezoekers gehad met een bouncepercentage van 1%.
Alvast bedankt!
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Thom Hoppers
Gereageerd op 13-01-2019Hi allemaal,
Ik had even een vraagje,
Ik ben nu iets langer als een jaar bezig met mijn website en mijn bounce percentage is nog nooit hoger geweest als 5%.
Dit terwijl ik nog maar een stuk of 10 commissies heb verdient.
Zou het kunnen zijn dat de google analytics code 2x op mijn website staat waardoor hij misschien foute informatie doorstuurt naar de app? Of kan het een andere reden hebben?
Of kan het wel gewoon kloppen? Ik heb afgelopen week 600 bezoekers gehad met een bouncepercentage van 1%.
Alvast bedankt!
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 13-01-2019Een lage bouncerate is juist erg goed. Stel dat je een bouncerate van 70-80% hebt (wat ongeveer gemiddeld is), dan betekent dat, dat 70-80% van je bezoekers de pagina direct verlaten - zonder verder gekeken te hebben.
Dus zo'n lage bouncerate lijkt me juist alleen maar goed en heb je dus een luxeprobleem.
Dat je een bouncerate van 1-5% hebt, is denk ik niet juist. Weet je zeker dat je alle bezoekers meepakt in de statistieken?
Jan M
Gereageerd op 13-01-2019Das wel bizar laag. Zijn al je CTA´s toevallig naar een landingspagina? :)
Check ook de stats per pagina is.
Klaas Koopman
Gereageerd op 13-01-2019Bouncerate is op verschillende manieren te interpreteren, namelijk:
- Hoge bouncerate, men verlaat gelijk je website; dat kan betekenen dat ze gelijk vinden wat ze nodig zijn, of dat je hen gelijk doorstuurt naar partij via een affiliate link. Dit kan dus zowel positief als negatief zijn. Of dat ze niet vinden wat ze nodig zijn en weer naar Google gaan om verder te zoeken.
- Lage bouncerate, men bezoekt meer pagina's; dit kan betekenen dat men nog niet gevonden heeft wat ze zoeken, of dat men simpelweg een interessante link (binnen de site) zien en daarop klikken.
Kijk dus niet teveel naar je bouncerate, maar kijk uiteindelijk naar wat levert een bezoeker jou op en vanuit welke bron. Zodat je weet welke bronnen/technieken het meeste opleveren. Hiervoor ben je nodig:
- Bezoekersaantallen
- Aantal kliks
- Aantal leads/sales
- Omzet uit deze kliks/leads/sales
(zo kun je overigens ook het beste testen welke merchant het beste werkt op jouw site)
Tot slot; een dubbele Google Analytics code zorgt ook voor een zeer lage bouncerate en dubbel aantal bezoekers etc. Dus zorg ervoor dat je het slechts éénmaal per pagina hebt.
Klaas Koopman
Gereageerd op 13-01-2019Coen, dat begrijpen we uiteraard beide. Maar zie dit even als het begin. Ik kan iemand wel duizelig maken met alle statistieken/gegevens die wij verzamelen voor onze affiliate sites en daarop sturen, maar dat is voor beginners een spreekwoordelijke 'bridge to far', lijkt me. Vandaar dat men beter kan beginnen met de gegevens die ik hierboven heb geplaatst.
Thom Hoppers
Gereageerd op 13-01-2019@jackomeijaard Als ik Google Analytics open is mijn algemene bouncepercentage nu 0,96% en mijn uitstappercentage 46%. Hoe zie ik precies of ik alle bezoekers meeneem in de statistieken?
Thom Hoppers
Gereageerd op 13-01-2019@janm nee ik maak op dit moment nog geen gebruik van landingspagina’s
Thom Hoppers
Gereageerd op 13-01-2019@klaaskoopman Ik heb de analytics code alleen op de homepage gebruikt zoals in de training word uitgelegd. Waar zou hij mogelijk nog meer kunnen staan?
Klaas Koopman
Gereageerd op 13-01-2019Normaliter moet de Google Analytics op elke url binnen jouw site (éénmaal) staan.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 13-01-2019Waar heb je de code in je instellingen geplaatst? Kun je hiervan even een screenshot plaatsen?
Thom Hoppers
Gereageerd op 13-01-2019Zie hieronder de screenshots
Rianne B
Gereageerd op 13-01-2019Heb je je eigen bezoek wel eruit gefilterd? Misschien is hij daarom zo laag.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 14-01-2019Daar staat je code gewoon goed, dus je code staat goed geïnstalleerd.
Zou me er op zich niet zo druk over maken. Hoeveel bezoekers heb je?
Klaas Koopman
Gereageerd op 14-01-2019Je hebt Google Analytics tweemaal geïnstalleerd zie ik, zowel via de code als ook via Google Tagmanager. Dit zorgt ervoor dat je een dubbel aantal bezoekers ziet in Analytics en ook je bouncerate zo laag is (het lijkt nu namelijk dat ze altijd 2 pagina's bekijken, terwijl dit dus niet zo is).
Haal de code uit de tagmanager of uit je theme/code en je bent er klaar voor.
Thom Hoppers
Gereageerd op 14-01-2019@jackomeijaard Op dit moment gemiddeld zo’n 600 per week. Maar waarschijnlijk zijn dit er dus 300.
Thom Hoppers
Gereageerd op 14-01-2019@klaaskoopman Top, ga ik dat even proberen.
Thom Hoppers
Gereageerd op 14-01-2019Heb net de trackingcode bij instellingen > google analytics verwijderd. Als het goed is staat hij nu alleen nog in de custumizor bij “eigen code toevoegen”.
Even afwachten wat de bouncerate en het bezoekersaantal as vrijdag is.
In iedergeval bedankt voor alle hulp???