Coen Olde Bijvank
Geplaatst op 28-12-2016Elke pagina in Google doorverwijzen naar verkoop pagina?
Ik vind het lastig om mijn vraag goed uit te leggen via tekst maar ga het toch proberen.
In je website maak je verschillende pagina's en berichten met Keyworden waarop je gevonden wilt worden (wel relevant aan het product wat je verkoopt) Mocht je nou in Google gevonden worden op een van die Keyword's en ze klikken op je link (dan kom je dus op de pagina uit met dat keyword) Mijn vraag is dus; Moet je dan van elke pagina een verkoop pagina maken? Of kan je iets doen binnen in Wordpress, dat als mensen op die link klikken in Google (met dat ene Keyword), je meteen naar de verkoop pagina wordt verwezen?
Ben heel benieuwd hiernaar!
Groeten Benjamin
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Benjamin Onderneming
Gereageerd op 28-12-2016Ik vind het lastig om mijn vraag goed uit te leggen via tekst maar ga het toch proberen.
In je website maak je verschillende pagina's en berichten met Keyworden waarop je gevonden wilt worden (wel relevant aan het product wat je verkoopt) Mocht je nou in Google gevonden worden op een van die Keyword's en ze klikken op je link (dan kom je dus op de pagina uit met dat keyword) Mijn vraag is dus; Moet je dan van elke pagina een verkoop pagina maken? Of kan je iets doen binnen in Wordpress, dat als mensen op die link klikken in Google (met dat ene Keyword), je meteen naar de verkoop pagina wordt verwezen?
Ben heel benieuwd hiernaar!
Groeten Benjamin
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 29-12-2016Ik snap je vraag inderdaad niet zo heel goed @benjaminonderneming
Wat ik er (nu) wel over kan zeggen is dat je 'Google niet voor de gek moet houden'. Als mensen op je website komen omdat ze op een bepaalde term hebben gezocht, geef ze dan ook waar ze naar op zoek zijn ;-).
Benjamin Onderneming
Gereageerd op 29-12-2016Hoi Jacko
Ik snap wat je bedoelt dat je Google niet voor de gek moet houden.
Mensen moet je geven wat ze zoeken anders zijn ze zo weer weg van je site. Vandaar dat ik er ook bij vermelde, keywords die wel relevant zijn aan het product wat je verkoopt. Dus geen misleidende lokkertjes.
Waar het op neer komt is dat op elke pagina je een soort van verkoop pagina moet maken? Uiteindelijk is het de bedoeling dat je verkoopt toch?
De content die je schrijft met een bepaald keyword heeft maar een bedoeling dacht ik, hoog ranken in Google om mensen op je site te laten komen en mensen "uit te lokken" om over te gaan tot verkoop.
Dus ik dacht; je maakt 1 mooie duidelijke verkoop pagina en daarnaast schrijf je content in andere pagina 's / berichten voor de keyword ranking. Maar mensen komen als eerst, als ze dus op je link klikken, op de verkoop pagina terecht.
Een heel verhaal, maar dit is een beetje wat mijn gedachten zijn
soerin van der Aa
Gereageerd op 29-12-2016Hoi @benjaminonderneming ,
Ik snap je vraag nog steeds niet zo goed.
Het is niet altijd zo dat elk bericht/blog naar een verkoop moet leiden.
Sommige berichten zijn er ook om te bezoekers te informeren.
Op het moment dat je bijv. een kennisbank maakt met leuke en interessante berichten dan creƫer je vertrouwen bij je bezoeker en heb je te maken met (wellicht) terugkomende bezoekers. Je bent dan bezig om jouw merk in de markt te zetten.
Met zo'n insteek komen de sales vanzelf wel.
In je laatste bericht heb je het over "1 duidelijke verkoop pagina en daarnaast meerder blogartikelen. Als mensen dan op het blogartikel klikken komen ze eerst op de verkooppagina terecht."
1. Ik weet niet of dit technisch mogelijk is, want Google leest je blogartikel en daarmee scoor je met je blogartikel. Niet met je verkooppagina.
2. Dan ben je de lezer alsnog aan het misleiden. Ze willen namelijk naar je blogartikel en niet naar je verkooppagina.
Ik wil je niet afbranden hoor. Maar denk goed na over je exacte doelstelling van je website voordat je je berichten opstelt! Succes in ieder geval :-)!
Mvg,
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 29-12-2016Ah je bedoeld dat mensen via Google op je site komen (op een bepaalde pagina) en dat je ze vanuit die pagina naar een 'vaste verkoop pagina' stuurt, in plaats van gelijk naar je affiliate link, dat je ze eerst warm maakt.
Kun je doen, alleen zullen dan veel bezoekers op de verkoop pagina afhaken.Je verkoop pagina zal een 'breed samenhangend verhaal' moeten bevatten. En mensen komen toch op verschillende zoektermen je website binnen.
Benjamin Onderneming
Gereageerd op 29-12-2016Hoi Soerin,
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt over het stukje "dan ben je de lezer alsnog aan het misleiden" Want ze zijn inderdaad benieuwd naar het artikel en niet meteen naar de verkoop pagina.
Maar nog steeds is het principe (naar mijn idee) het verkopen van je product, content schrijven om hoog in Google te komen zodat je mensen naar je website krijgt.
De content niet vol spammen met Keywords. Je moet je content tactisch schrijven, zodat het natuurlijk overkomt en niet lijkt alsof je maar voor een doel bezig bent.
"Ik wil je niet afbranden hoor. Maar denk goed na over je exacte doelstelling van je website voordat je je berichten opstelt!"
Met affiliate marketing is de doelstelling; het verkopen van je product.
We moeten nu niet gaan doen alsof het verkopen van je product een bijzaak is. Om je affiliate product en niche heen bouw je een website. (daar zijn de instructie video's ook voor hoe dat precies te werk gaat)
Je maakt niet een website omdat je dat zo leuk vind, trekt toevallig een hoop bezoekers en ga dan pas een affiliate product zoeken die te maken heeft met je website. (dit kan natuurlijk wel, maar dat is niet het principe van affiliate marketing dacht ik)
Jaren geleden maakte je website met ongeveer 5 artikelen met 1 dezelfde keyword en daarmee kwam je al vrij snel op de eerste pagina van Google.
Nu is het wat meer werk geworden, omdat Google daar niet meer in trapt, maar het principe is volgens mij nog steeds hetzelfde. Ranken met Keywords en je product verkopen.
Volgens mij is wat ik bedoelde het beetje hetzelfde als een landingspagina, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen want dat heb ik nog niet goed uitgezocht.
Groeten Benjamin
Herman Liesemeijer
Gereageerd op 29-12-2016Ik denk dat je intern linken bedoelt?
Je hebt een homepage en losse blog berichten en wilt al die blog berichten naar je homepage linken toch?
Dus je home page gaat over melk. En een blog bericht over koeienmelken en dan wil je dat het woord melk een link wordt naar je pagina over melk, zo bedoel je dit denk ik?
Intern linken is inderdaad goed voor je website, als je het maar relevant houd.
Ga niet de links in je bericht proppen omdat het beter zou zijn voor je ranking.
Dan kun je dus inderdaad je home page als salespages gebruiken en je blogberichten terug laten linken naar die pagina.
Beter is denk ik om een soort spinnenweb te maken, bijv de bezoeker of google komt op bericht 1 binnen, kan meer doorgeleid worden naar pagina 2, dan naar en dan naar bv de homepage.
Benjamin Onderneming
Gereageerd op 29-12-2016Kijk dit is al een hele goede!! Bedankt voor je reactie. Intern linken deed ik al maar niet echt op de manier wat jij nu zegt. Dit is zeker een goede manier om meer mensen op mijn verkoop pagina te krijgen.
Thanks!
soerin van der Aa
Gereageerd op 30-12-2016Volgens mij zijn we het gewoon met elkaar eens @benjaminonderneming :-).
Ik bedoel er meer mee te zeggen dat een verkoop niet bij elk bericht centraal moet staan.
Je kunt bijvoorbeeld een informatief bericht schrijven en daarbij eventuele oplossingen benoemen. Een oplossing daarvan is (bijvoorbeeld) jouw product dat je wilt verkopen. Of je zou een exit popup kunnen toevoegen aan het bericht. Erg veel opties!
Ik had in je eerdere uitleg niet in de gaten dat je intern linken bedoelde dus vandaar.
Fijne dag nog!
Benjamin Onderneming
Gereageerd op 30-12-2016Hahaha.. ja dat was het woord waar ik mede naar op zoek was, das ook een goede manier om mensen op je verkoop paginate krijgen.. En wat jij zegt is iniedergeval ook een goede, via welke weg dan ook, je wilt ze uiteindelijk over halen om te kopen natuurlijk.
Fijne dag!
Leendert Nauta
Gereageerd op 30-12-2016Als je zorgt dat je bezoekers zich kunnen inschrijven op een mailinglijst kun je ze een reeks mails sturen richting verkoop. Zorg voor een goede leadmagnet waardoor bezoekers hun emailadres achterlaten.
Coen Olde Bijvank
Gereageerd op 04-01-2017Wel zorgen dat elke pagina een doel opzich heeft ;)