
Jacko Meijaard Admin
Geplaatst op 14-08-2019Groot artikel schrijven. Help!
Ik heb begrepen dat het voor de SEO goed is om flinke artikelen te schrijven (1500-2500 woorden). Wat is jullie ervaring hiermee? Scoor je ook met kortere artikelen of heb je echt langere teksten nodig en hoe zorgen jullie er dan voor dat zo'n lang artikel relevant en waardevol blijft?
Ik bedoel, als ik lange artikelen probeer te schrijven, merk ik dat ik het artikel ga "opvullen" met extra tekst.
Ben zeer benieuwd naar tips en tricks!
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Chris Ruitenburg
Gereageerd op 14-08-2019Ik heb begrepen dat het voor de SEO goed is om flinke artikelen te schrijven (1500-2500 woorden). Wat is jullie ervaring hiermee? Scoor je ook met kortere artikelen of heb je echt langere teksten nodig en hoe zorgen jullie er dan voor dat zo'n lang artikel relevant en waardevol blijft?
Ik bedoel, als ik lange artikelen probeer te schrijven, merk ik dat ik het artikel ga "opvullen" met extra tekst.
Ben zeer benieuwd naar tips en tricks!
Bert van den Einden
Gereageerd op 14-08-2019Wanneer je een artikel gaat schrijven kun je (naar mijn mening) het beste beginnen met het hoofdonderwerp. Dit is tevens ook je focus trefwoord.
Vervolgens ga je het onderverdelen in hoofdstukken >> H2 koppen en indien nodig ga je die ook onderverdelen >> H3 koppen.
Wanneer je dit globaal weet ga je de content er voor schrijven. En wat betreft de meeste onderwerpen zit je al snel aan de 1000 hoor.
En hoe je er voor zorgt dat een artikel waardevol blijft en het niet puur opvulling is?
Vrij simpel eigenlijk. Ga 'iets' dieper in op het onderwerp en dan heb je zo een paar 100 woorden meer.
Wat betreft ranking: Ja, je scoort ook met kortere artikelen. Maar de ranking is afhankelijk van zoveel factoren.
Wellicht is deze interessant voor je: https://backlinko.com/seo-content
Jan M
Gereageerd op 15-08-2019Het draait voor een overgroot deel om user intent. Content moet aansluiten op je doelgroep. Mensen moeten te zien krijgen wat ze willen zien. Dat is de hele business van de zoekmachine.
Als Ingrid de huismoeder zoekt op Google hoe ze een taart moet bakken, zal Google geen wetenschappelijk artikel van 10000 woorden, bovenaan zetten voor Ingrid.
Dan wint dat artikel van www. taartjesbakkken .nl van 500 woorden, mét die mooie YouTube video en stappenplan + reacties + Facebook likes.
Kijk dus goed in welke niche je zit en welke content (en de waarom/voor wie) scoort in Google.