Jacko
Jacko Meijaard Admin
Geplaatst op 13-03-2017

Hoe en welke service gebruik jij om de juiste keywoorden te vinden?

In het verleden gebruikte ik altijd de Google keywoord tool om uit te vinden hoeveel hits een zoekterm maandelijks had/heeft. (Zoals in de AMR uitgelegd)

Echter heeft Google deze sinds een tijdje verstopt, en alleen zichtbaar gemaakt voor diegene die ook daadwerkelijk een campagne bij hen opzet.

Nu was ik benieuwd:

1. Welke online tool(gratis/betaald) jij gebruikt om inspiratie op te doen wat betreft keywoorden.

2. Hoe jij erachter komt hoe vaak een zoekterm in Nederland per maand is ingevoerd in Google?

3. En hoe jij dus bepaald welke keywoorden je gaat gebruiken.

Laat je gaan. ;)

draaitechniek DJ cursus.jpg
Reacties (22)
  • Tom
    Tom Snelders
    Gereageerd op 13-03-2017

    In het verleden gebruikte ik altijd de Google keywoord tool om uit te vinden hoeveel hits een zoekterm maandelijks had/heeft. (Zoals in de AMR uitgelegd)

    Echter heeft Google deze sinds een tijdje verstopt, en alleen zichtbaar gemaakt voor diegene die ook daadwerkelijk een campagne bij hen opzet.

    Nu was ik benieuwd:

    1. Welke online tool(gratis/betaald) jij gebruikt om inspiratie op te doen wat betreft keywoorden.

    2. Hoe jij erachter komt hoe vaak een zoekterm in Nederland per maand is ingevoerd in Google?

    3. En hoe jij dus bepaald welke keywoorden je gaat gebruiken.

    Laat je gaan. ;)

  • Alex
    Alex ts
    Gereageerd op 13-03-2017

    https://www.semrush.com/ en https://kwfinder.com/ gebruik ik.

    Zie ook dit topic >> https://forum.internetsuccesgids.nl/conversations/keyword-research

  • Alex
    Alex ts
    Gereageerd op 13-03-2017

    Mooie site trouwens, promoot je de F1 Meubels al? affiliateprogramma van 123grandprix.nl

    https://forum.internetsuccesgids.nl/conversations/wat-nu-jullie-advies-graag

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 13-03-2017

    Jep, de tools die @alexts zegt kun je goed gebruiken :-).

    Wat je ook kunt doen is je concurrerende sites bezoeken en via bijvoorbeeld SEMRush kijken op welke pagina ze veel traffic binnenhalen, en welke concurrenten zij weer hebben. Zelf een beetje zoeken in Google kan je ook al veel informatie brengen.

  • Coen
    Coen Olde Bijvank
    Gereageerd op 13-03-2017

    @tomsnelders ik ben ook erg voorstander van SemRush, kost wat heb je ook wat :)

    En deze regel is natuurlijk goud waard:

    Zelf een beetje zoeken in Google kan je ook al veel informatie brengen.

    Dit doe ik dagelijks nog..

  • Tom
    Tom Snelders
    Gereageerd op 13-03-2017

    Zodra ik weer even wat tijd heb zal ik er weer eens induiken @alexts

  • Tom
    Tom Snelders
    Gereageerd op 13-03-2017

    Die KWfinder kon ik nog niet. Semrush wel. Bedankt.

    Heb je nog tips waar je op moet letten bij kwfinder @alexts ? Wanneer kies je een keyword wel en wanneer niet? Kijk je dan naar kolom PPC? En zo ja, welke waarde is acceptabel?

    En kijk je bijvoorbeeld naar het maandelijkse zoek volume? En zeg je dan bijvoorbeeld. Boven de 200 kies ik niet omdat de competitie hierop te hoog is? (ik heb wel eens last van autistische trekjes ;))

    Een beetje zoeken in Google en Google Trends doe ik altijd wel @coenoldebijvank, dat is altijd waardevol.

  • Alex
    Alex ts
    Gereageerd op 13-03-2017

    Ik probeer me te onderscheiden van anderen door juist de zoekwoorden te kiezen uit de top 10 maar hier juist een woord voor of achter te kunnen plaatsen.

    Kijk affiliate marketing revolutie is een zoekwoord om maar zo te zeggen.

    Ik kijk dan naar affiliate marketing revolutie ervaringen

    of review affiliate marketing revolutie

    of jacko meijaard affiliate marketing revolutie

    Ik zou ook aanraden gewoon op google te kijken hoe worden anderen weergegeven, hoe kun je uniek zijn, wat kun je meer vertellen dan anderen ... en in deze tekst passende zoekwoorden verwerken...

    Mijn tip is ook, ik ben nu bezig met een bericht waar ik minimaal 2000 woorden in wil verwerken, de ander heeft dit in 2 a 3 uur klaar. Ik niet. Ik besteed juist 2 a 3 uur aan onderzoek voor ik aan het schrijven ga.

    Ik heb dan een lijstje met punten die ik wil benoemen inclusief bijpassende zoekwoorden.

    Mijn marktonderzoek duurt altijd langer voor een bericht dan dat ik een bericht schrijf.

    Ik heb het idee dat bij de meeste mensen hier dit NIET zo is en ik denk dat je dan omzet laat liggen.

    Maar dit is mijn mening.

    Als je unieke en waardevolle content wilt maken dan moet je tijd uitrekken voor onderzoek is mijn ervaring, Als je dan een lijstje klaar hebt dan schrijft een bericht ook veel makkelijker!

    Ik heb nu bijna 2 weken geen berichten gemaakt maar ondertussenzoveel evrzameld aan afbeeldingen, teksten, informatie, reviews en meer dat ik nu weeer even vooruit kan.

    Ik weet dat ik nu 2 weken gemist hebt qua content maar ik weet ook dat door de content die ik nu ga schrijven ik zo weer hoog sta.

    Ik heb domeinen waar ik 5 berichten maar heb geplaatst maar toch op pagina 2 sta van 365.000 resultaten.

    Maar goed ik heb de tijd neit om en me te verdiepen in marktonderzoek en te schrijven op 1 dag, vandaar heb ik even met posten een time out zodat ik nu weer verder kan.

    Wees uniek, waardevol en denk zo... WAT ZOU JE ZELF GRAAG LEZEN, OF WAT VOOR INFORMATIE WOU JE ZELF GRAAG WETEN...

    Succes!

  • david
    david s
    Gereageerd op 14-03-2017

    Heel gek maar ik ging via mijn oude laptop op internet en kwam toch terecht op de google keyword tool... Dus ik kan hem nog gebruiken... Misschien heb je hier iets aan?

  • Tom
    Tom Snelders
    Gereageerd op 14-03-2017

    Daar heb je helemaal gelijk in. Je bedoelt waarschijnlijk dat je voor de long tail keywords gaat, en hierdoor dus voor het laag hangend fruit ;)

    Dat is volgens mij een juiste strategie. Je geeft ook aan dat je artikelen schijft van 2000+ woorden. Ook hiermee geef je eigenlijk aan google aan dat jij meer info biedt en dus waardevoller voor Google (maar nog belangrijker de bezoeker) bent.

    Volgens mijn ben jij uitstekend bezig!

    @jackomeijaard geeft in dit blog artikel(https://www.internetsuccesgids.nl/emd-domein-website/) ook aan dat 300 woorden al lang niet meer van deze tijd is. De standaard ligt nu bij minimaal 1000+ woorden.

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 14-03-2017

    Jep, wil je goed (blijven) scoren in Google en je concurrentie voor zijn, dan is het verstandig om zo snel mogelijk te beginnen met het plaatsen (en bijwerken van) 1000+ artikelen.

  • Tom
    Tom Snelders
    Gereageerd op 14-03-2017

    Misschien is het leuk, als iemand zich geroepen voelt hoor.

    Om een video'tje te maken over SEMrush. Wat zijn de do's en wat zijn de don'ts hiervan.

    Waar moet je op letten, welke cijfers zijn belangrijk, en wat betekenen ze.

    Nu de Google Keywoord tool niet meer te gebruiken is, hebben gebruikers van de AMR toch wat extra hulp nodig.

    Je kan moeilijk in het wilde weg content gaan schrijven, en dan later al je artikelen en vooral url's te moeten aanpassen omdat je de verkeerde keywoorden hebt gebruikt.

    Het aanpassen van url's gaat je nadat je gerankt bent aardig wat werk opleveren.

    Verbeter me als ik het mis heb.

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 14-03-2017

    Ik denk dat veel mensen te 'afhankelijk' zijn van systemen hierdoor.

    Als ik een nieuwe site opstart, kijk ik eerst naar de concurrentie en welke sites er goed scoren.

    Vervolgens registreer ik zelf een domeinnaam en ga ik via (bijvoorbeeld) SEMRush kijken op welke keywords mijn concurrenten goed scoren.

    Vervolgens ga ik daar zelf artikelen over (laten) schrijven, en na een bepaalde tijd scoor ik zelf (beter).

    Zo makkelijk is het.

    Als je dan zelf in Google gaat zoeken naar relevante zoektermen, ben je de komende maanden wel zoet.

  • Alex
    Alex ts
    Gereageerd op 14-03-2017

    Wanneer je een bepaald zoekwoord invult krijge je een overzicht met verwante zoekwoorden met de statistieken. Als je deze hele lijst afwerkt, met berichten met minimaal 1000 woorden ga je echt wel scoren! Plaats maar is van deze zoekwoorden een bericht of 3 per week a 1000 woorden, een maandje wachten en dan.... Kassa! Maar dan niet denken dat het vanzelf gaat, dan ga je op zoek naar nieuwe zoekwoorden en verwante zoekwoorden. Ik zie dit als een spel, ik wil beter unieker en meer waardevol zijn dan mijn concurrentie, lukt niet altijd maar gewoon doorgaan! Wat je pakt aan commissie pak je en op deze manier zoals ik het uitleg werkt het voor mij wel! Ik zou graag een video maken voor je maar ik ben hier niet in thuis helaas. Gewoon schrijven schrijven en schrijven, dat werkt voor mij het best. Misschien zit je met het ene zoekwoord er een beetje naast en scoor je met de andere keigoed. Toch speelt dat mindere zoekwoord mee in je resultaten denk ik, of niet @jackomeijaard ? Hoe meer je schrijft , hoe beter het is. Ik heb ook berichten die nauwelijks worden gelezen, maar ook berichten die er met kop en schouder uitsteken. Ik denk dat dit bij top affiliates ook zo is. Maar ik kan het ook mis hebben..

  • Tom
    Tom Snelders
    Gereageerd op 14-03-2017

    Kijk, dat is ook een goede manier! Ik ga ermee aan de slag!

  • JJ
    JJ
    Gereageerd op 14-03-2017

    @TonSnelders: Semrush tutorial > Als je Googlet op video's over Semrush dan vind je een hoop (engelstalige?) info hierover:

    https://www.google.be/search?client=safari&rls=en&q=semrush&ie=UTF-8&oe=UTF-8&gfe_rd=cr&ei=10nIWL_oAoWAgAaZh6moCw#q=semrush&safe=active&tbm=vid&*

    Succes!

  • Anthony
    Anthony
    Gereageerd op 14-03-2017

    Kan iemand mij eens uitleggen hoe SEMrush precies werkt en voor wat je het kunt gebruiken?

  • Tom
    Tom Snelders
    Gereageerd op 15-03-2017

    Bedankt @jj ik ga er eens naar kijken.

    @anthony2 klik eens op de link van JJ en ontdek! ;)

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 15-03-2017

    Jep, het is een kwestie van afwisseling.

    Meeste traffic ga je op een handjevol pagina's krijgen. Niet elke pagina is goed voor veel traffic, maar dat hoort er bij en is niet erg natuurlijk. Gaat om het geheel.

  • Tom
    Tom Snelders
    Gereageerd op 21-03-2017

    Hi @jackomeijaard, @coenoldebijvank, @jj, @alexts en @anthony2,

    Ik heb toch een maniertje gevonden om erachter te komen hoeveel zoekresultaten een Keyword heeft binnen de Google Keyword Planner. (zie afbeeldingen)

    1. Vul een zoekwoord in binnen de Google Keyword Planner

    2. Klik op de blauwe knop met de 2 pijltjes achter het Keyword waarvan jij het zoekvolume wilt weten

    3. Klik op de planning beoordelen knop aan de rechter zijde

    4. Verander rechtsboven van dag weergave naar maandweergave

    5. Geef bovenin een bod van 200 euro in

    6. En zie bij vertoningen het zoekvolume per maand!

    Met dank aan: http://backlinko.com/google-keyword-planner

    Misschien heeft iemand er wat aan ;)

    1e.png 2e.png 3e.png 4e.png
  • Alex
    Alex ts
    Gereageerd op 21-03-2017

    Als je een adwords advertentie maakt heb je er toegang toe, je kunt zo een advertentie maken en vervolgens uitzetten, je maakt dan geen kosten en hebt wel toegang tot de zoekresultaten. Maar ik kijk meer ook bij mijn concurrenten, waar staan die... welke keywords gebruiken zij

  • Coen
    Coen Olde Bijvank
    Gereageerd op 22-03-2017

    Klopt exact, ook hier geldt weer 20/80

    80% van Gerben verkeer haal je binnen met 20% van de pagina's.

    Leuk Jacko! :)