
Barry de Leeuw
Geplaatst op 06-08-2021Hoog in Google? Waarde artikelen of backlinks als belangrijkste factor?
Hoi allemaal,
Ik ben bezig met een trialversie van Ahrefs. Een complete verzameling met tools waar ik wat meer onderzoek kan doen. Voor mijn energiewebsite zoek ik naar mogelijke artikelen en kijk ik waar andere sites op scoren.
Zo kom ik energiewijzer.nl tegen met een artikeltje over energievergelijker Easyswitch.
Op de zoekterm 'easyswitch' staat deze pagina op nummer 3: https://energiewijzer.nl/energiebegrippen/easyswitchnl/
Dit artikeltje telt 212 woorden en bevat nog een energievergelijkingstool. Er gaan 0 backlinks naar dit artikel. Energiewijzer zelf scoort een DR van 34 en een UR van 34.
Met mijn artikel: https://energiebespareninfo.nl/ervaringen-easyswitch-energievergelijker/
Scoor ik op die zoekterm slechts een 27e plek met 1 backlink naar dit artikel. Ik ben net begonnen met linkjes naar mijn website krijgen, dus mijn DR is 6 en UR 12.
Mijn artikel is veel langer en bevat het woord easyswitch natuurlijk ook. Misschien willen jullie beide artikelen eens vluchtig bekijken om het verschil te zien.
Mijn vraag is simpel: Hoe kan de pagina van energiewijzer toch veel hoger staan zonder backlink en weinig inhoud?
Is het vanwege hun DR en UR van hun website? En betekent dat als je Domain Rating hoog is dit allemaal doorwerkt naar al je artikelen?
In dat geval lijkt me linkbuilding wel topprioriteit nummer 1
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Barry de Leeuw
Gereageerd op 06-08-2021Hoi allemaal,
Ik ben bezig met een trialversie van Ahrefs. Een complete verzameling met tools waar ik wat meer onderzoek kan doen. Voor mijn energiewebsite zoek ik naar mogelijke artikelen en kijk ik waar andere sites op scoren.
Zo kom ik energiewijzer.nl tegen met een artikeltje over energievergelijker Easyswitch.
Op de zoekterm 'easyswitch' staat deze pagina op nummer 3: https://energiewijzer.nl/energiebegrippen/easyswitchnl/
Dit artikeltje telt 212 woorden en bevat nog een energievergelijkingstool. Er gaan 0 backlinks naar dit artikel. Energiewijzer zelf scoort een DR van 34 en een UR van 34.
Met mijn artikel: https://energiebespareninfo.nl/ervaringen-easyswitch-energievergelijker/
Scoor ik op die zoekterm slechts een 27e plek met 1 backlink naar dit artikel. Ik ben net begonnen met linkjes naar mijn website krijgen, dus mijn DR is 6 en UR 12.
Mijn artikel is veel langer en bevat het woord easyswitch natuurlijk ook. Misschien willen jullie beide artikelen eens vluchtig bekijken om het verschil te zien.
Mijn vraag is simpel: Hoe kan de pagina van energiewijzer toch veel hoger staan zonder backlink en weinig inhoud?
Is het vanwege hun DR en UR van hun website? En betekent dat als je Domain Rating hoog is dit allemaal doorwerkt naar al je artikelen?
In dat geval lijkt me linkbuilding wel topprioriteit nummer 1
Martijn .
Gereageerd op 07-08-2021Ik houd altijd deze 3 stappen aan: (ook in deze volgorde)
1. Snelle website / schone code
2. Kwalitatieve content (beter dan concurrent)
3. Sterk en natuurlijk linkprofiel
En ja, de autoriteit van jouw concurrent resulteert in een hogere ranking.
Marc van den Brink
Gereageerd op 07-08-2021Wat Martijn zegt, daarna blijft google soms ook vreemd, hier heb ik enkele reviews mega veel waarde en een da waarde van 11 en op 1 of andere manier staat er iemand met een da waarde van 2 met een super kort en onvolledige review op nummer 3 terwijl ik het met positie 9 moet doen.
Hier ook gewoon lekker los gelaten, afspraak met mezelf dat ik gewoon maximale waarde blijf geven en dat is ook uiteindelijk mijn doel om over te brengen aan mijn bezoekers en die beloning komt uiteindelijk wel.
Maar er zullen altijd websites het beter doen op bepaalde zoektermen.