Michel Roes Admin
Geplaatst op 19-06-2019Oude berichten verwijderen/hergebruiken
Goedenavond allemaal,
Ik heb even vraag aan jullie hoe anderen dat doen. Ik heb nu een heel aantal berichten op mijn blog staan en zit er aan te denken om de eersten, die al maanden oud zijn te verwijderen. Natuurlijk ga ik de tekst wel bewaren. Heeft één van jullie al eens de tekst van een oud bericht "opnieuw" getypt, met andere woorden en daarna weer gepost? Of ziet Google dit ook? Zo is het nieuwe bericht makkelijker te typen.
Groeten Michel
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Michel Roes Admin
Gereageerd op 19-06-2019Goedenavond allemaal,
Ik heb even vraag aan jullie hoe anderen dat doen. Ik heb nu een heel aantal berichten op mijn blog staan en zit er aan te denken om de eersten, die al maanden oud zijn te verwijderen. Natuurlijk ga ik de tekst wel bewaren. Heeft één van jullie al eens de tekst van een oud bericht "opnieuw" getypt, met andere woorden en daarna weer gepost? Of ziet Google dit ook? Zo is het nieuwe bericht makkelijker te typen.
Groeten Michel
Bas D
Gereageerd op 19-06-2019Volgens mij is niet dit verstandig. Je oude berichten zijn al goed geïndexeerd door Google en als je goede content had staat het ook hoog geranked. Als je dit verwijderd en een nieuw soortgelijk artikel maakt, kan het weer een poosje duren voordat je hoog gaat ranken. Beter is om je oude artikelen te blijven updaten.
Suze Keultjes
Gereageerd op 20-06-2019Ik ben het met @basd eens! Als je geen inspiratie meer hebt om nieuwe berichten te schrijven dan kun je ze misschien beter uitbesteden?
Succes!
Klaas Koopman
Gereageerd op 20-06-2019Eén van de punten die Google gebruikt om pagina's te laten scoren in de zoekresultaten is leeftijd van een pagina. Zoals recent in een rapport was te lezen: Als je content online zet en niets doet qua backlinks, kunnen de pagina's het alsnog steeds beter en beter doen in de zoekresultaten.
Het doel is juist om een zo groot mogelijke site te maken met kwalitatieve pagina's. Des te groter, des te beter, des te meer autoriteit, des te hoger de posities in Google (over het algemeen).
Michel Roes Admin
Gereageerd op 20-06-2019Oké het is duidelijk. Bedankt voor jullie reacties allemaal. Het is niet dat ik geen inspiratie meer heb maar bij de oudere berichten had ik nog niet genoeg zoekwoorden onderzoek gedaan. De Focus Keyphrase aanpassen kan natuurlijk wel lijkt me toch?
Bas D
Gereageerd op 20-06-2019Als je de focus keyphrase in Yoast aanpast, betekent het dat Yoast jouw pagina gaat screenen op die betreffende focus keyphrase. Heeft verder geen invloed op de seo. Wel zal het natuurlijk invloed op de seo gaan hebben als je de verbeterpunten toepast die Yoast aangeeft op die betreffende focus keyphrase.
Michel Roes Admin
Gereageerd op 20-06-2019Nee oké maar uiteindelijk wil je wel een Keyphrase gebruiken waarop mensen ook op zoeken. Bij 1 artikel dat ik vanmorgen bekeek heb ik destijds een Keyphrase gebruikt die eigenlijk nergens op slaat? Dus deze wilde ik aanpassen naar een zoekterm die wel gebruikt word in Google en daarop de SEO punten van Yoast verbeteren. Uiteindelijk moet de tekst wel menselijk blijven maar daar red ik me wel mee.
Bas D
Gereageerd op 20-06-2019Inderdaad, daar heb je een goed punt. Let er vooral op dat het voor de gebruiker een goed artikel is. Soms kan je beter een bolletje bij Yoast rood laten als dit nadelig is voor de leesbaarheid en menselijkheid in je artikel. In de begintijd van Google werden websites geranked op het aantal keer dat de keywords er stonden. Dit was natuurlijk makkelijk om te manipuleren en gelukkig zijn deze tijden veranderd ? Nu is het voor Google onder andere belangrijker hoe lang mensen op je pagina blijven, hoe vaak ze terugkomen, hoe vaak het wordt gedeeld op social media, backlinks op waardevolle websites. Dit kan je alleen bereiken door goede en gebruiksvriendelijke content te maken waar mensen echt wat aan hebben.
Michel Roes Admin
Gereageerd op 20-06-2019Thankx voor je duidelijke uitleg Bas. Ik weet wat me te doen staat met de oude artikelen. Die zijn simpelweg niet goed genoeg maar dat komt omdat ik er toen net mee begon. Ik kan me vanavond na het werk weer vermaken met de laptop op schoot.
Bedankt??
Klaas Koopman
Gereageerd op 21-06-2019@michel3 ik raad je het volgende aan (overigens ook andere leden die met dit probleem zitten)
Pak je oude blogposts erbij, kijk goed welk onderwerp (en bijbehorende zoektermen) het meest voorkomend is. Oftewel, waar gaat het nu echt over. Pas het artikel aan richting die zoekterm en zorg dat deze pagina beter is dan je concurrenten. Let ook op dat je niet 3 pagina's over hetzelfde onderwerp hebt, die kun je dan in de meeste gevallen beter samenvoegen tot 1 artikel van hoge kwaliteit.
Dit is iets dat ik vaak bij mijn (grotere) klanten doe. Alle url's in excel, daarna per url kijken welk onderwerp de focus heeft. Daarna de dubbele samenvoegen/mergen. De posts zonder echt kwaliteit en/of goed onderwerp gaan simpelweg weg. Zo houden ze een kwalitatief aanbod aan artikelen, die ook nog eens goed onderling kunnen linken en scoren.
Zo zie je ook weer hoe belangrijk het is om een goed contentplan op te stellen, alvorens je aan de slag gaat met de content (en bouw van site).
Michel Roes Admin
Gereageerd op 21-06-2019Toch heb ik nog één vraag hierover, misschien dat @klaaskoopman of @basd hier wat over roepen kan. Ik heb mijn Focus Keyphrase aangepast bij één van mijn eerste berichten en ik zie dat Marketheme automatisch de Permalink aanpast. Heeft dit nog invloed op de SEO of moet ik me hier niet druk over maken?
Bas D
Gereageerd op 22-06-2019Als je de permalink aanpast zal de Google ranking weer vanaf 0 beginnen. Als deze blogpost al een poosje online staat en goed staat geranked, is het niet aan te raden. Echter als je weinig verkeer hebt naar dit artikel en het ook niet hoog geranked staat, heb je niet zoveel te verliezen. Als je de url van dit artikel een aantal keer gedeeld hebt op social media of ergens anders op het internet, is het ook aan te raden om 301 redirect in te stellen. Ook zal je oude link dan nog even in Google staan volgens mij. Mochten mensen dan op je oude link klikken, worden ze automatisch doorgestuurd naar je nieuwe link.
Jeroen Santing
Gereageerd op 22-06-2019Je kunt je permalink bij "slug"weer goedzetten (vindt je onder "snippet")
Michel Roes Admin
Gereageerd op 22-06-2019Oké tankx voor de opheldering. Had van één bericht de Focus Keyphrase aangepast en dus is ook de permalink veranderd maar op dit bericht had ik weinig verkeer. Het is mee helemaal duidelijk nu. Bedankt voor jullie reacties nog heren. Een goed weekend toegewenst.
Jeroen Santing
Gereageerd op 22-06-2019Goed weekend!
Klaas Koopman
Gereageerd op 25-06-2019Weet je dat wel heel zeker? Volgens mij is 'focus keyphrase' er alleen om aan te geven voor welke zoekterm je wil gaan (binnen Yoast)? Ik denk dat je per ongeluk de 'slug' hebt aangepast.
Michel Roes Admin
Gereageerd op 25-06-2019Nu begin ik te twijfelen. Ik ga het vanavond meteen even controleren want ik weet het niet zeker. Ik laat het weten.